Gå til innhold

Mus i hus 🐭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har satt opp masse feller, som blir fangst i hver dag. Problemet er at det er altfor masse mus i år, klarer nesten ikke ta det unna😟 Har prøvd å tette alle tenkelige steder hvor de kan komme inn, og prøver å holde det ryddig rundt huset. Har hørt at salmiakk kan hjelpe, så har skvettet det rundt hele huset, i håp om å holde de borte. Er det noen som har ideer til hva annet som kan hjelpe? 

Anonymkode: 8aa36...50d

• Liker 1
Skrevet

Hva har du i fellene? Bruker her gulost, men kan utvide for mest fangst  >_< 

Skrevet

Bruker peanøttsmør i fellene, og det funker. Men problemet er at det kommer så masse mus at jeg ikke klarer å holde de unna. Og på butikken her er de tom for gode feller, har kun de billigste små trefellene igjen. Har bestilt flere feller på nettet nå, men tar noen dager før de kommer i posten. Så lurer på om de er noe som kan hjelpe til å skremme de bort fra huset. Har ikke katt. 

• Liker 2
Skrevet

Sett ut gift

Skrevet
9 minutter siden, trøndermann38 skrev:

Sett ut gift

Ikke alltid så koselig når de ender opp med å råtne inne i en vegg.. 

• Liker 11
Skrevet

Få deg katt

Anonymkode: 9d999...9e0

• Liker 1
Skrevet

TS her. Er allergisk mot katt, så det blir litt vanskelig. 

Skrevet

Eneste som egentlig funker er katt dessverre 😩 du blir nok aldri kvitt problemet.

Anonymkode: dadbb...c21

• Liker 1
Skrevet

Du lå finne ut hvor de kommer inn, og tette igjen der. Har du musebånd under kledning? Ødelagte/åpne ventiler? 

Anonymkode: 1b387...7da

• Liker 4
Skrevet

Det er museår i år, så ja det er mye mus. Katt synes ikke alltid at jakt innendørs er så utrolig spennende, så det er ikke alltid det hjelper. 

Anonymkode: ce002...2f6

• Liker 4
Skrevet

Åpner det seg et marked for katteutleie? Har to innekatter som godt kunne tenke seg å musejakte 😀

Anonymkode: 3f765...212

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Er allergisk mot katt, så det blir litt vanskelig. 

DA FÅR DU SKAFFE DEG EN SLANGE ELLER RØYSKATT ELLER ILDER ELLER GREVLING ELLER HAUK!!!

ELLER ET ANNET DYR SOM SPISER GNAGERE!!! ØGLE KANSKJE!?!?!?

JEG TROR FUGLEEDDERKOPP OGSÅ SPISER MUS!?!?!?!?

TING ER IKKE SÅ VANSKELIG SÅ LENGE DU ER LØSNINGSORIENTERT!!!

Anonymkode: 5fd75...45d

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg hadde en liten invasjon på sensommeren. Satte ut masse feller og fikk meg en sånn museskremmer med lyd. Etter det gikk ett par til i fellene så ble det plutselig helt slutt :) Naboen har også en sånn skremmer. Der ble det også slutt på problemet:) Europris har sånne

Endret av Oh!
Skrevet

Skadedyrfirma? 

Anonymkode: a356f...9b0

Skrevet

TS her. Har hatt skadedyrsfirma her, ja. Snekker har tettet alt som tettes kan, og det er musebånd under all kledning. Sprekker i grunnmur er stappet med stålull og murpuss. Det er utsolgt på nærmeste Europris for sånn elektrisk museskremmer med lyd, men har bestilt, så det er på vei. Har også bestilt sånn elektrisk felle som tar 10 mus om gangen. Bor i stort hus som har vært påbygget flere ganger. Mus finner veien inn gjennom røråpninger under huset. I tillegg bor jeg landlig med flere bondegårder tett på, så mus er vel rundt om her ofte, men i år er det ekstremt. Har bestilt flere feller og lydskremmere, men tar tid før det kommer, så lurte på om det finnes noen gode kjerringråd mens jeg venter. Har fått tips om enebærbusker nå, så skal prøve å legge det rundt huset. 

• Liker 1
Skrevet
På 30.10.2020 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Den har jeg. Brukt peanøtt smør. Kjøpte den i fjor vinter. Fikk tatt en mus med den bare. Men derimot musefelle med åte i fra Europris tar mange. 

Skrevet (endret)

Tett alle hull unntatt to. Så skaffer du deg noen plastrør med innvendig diameter ca.3-4 cm. Så kobler du den ene enden av røret til det ene hullet musene kommer inn gjennom, og legger røret fram til, og kobler til det andre hullet. Da kan musene hygge seg med å krype inn via begge hullene, men ender alltid på utsiden igjen. ;)

Endret av Skywalker
  • Liker 5
Skrevet
På 30.10.2020 den 11.36, AnonymBruker skrev:

DA FÅR DU SKAFFE DEG EN SLANGE ELLER RØYSKATT ELLER ILDER ELLER GREVLING ELLER HAUK!!!

ELLER ET ANNET DYR SOM SPISER GNAGERE!!! ØGLE KANSKJE!?!?!?

JEG TROR FUGLEEDDERKOPP OGSÅ SPISER MUS!?!?!?!?

TING ER IKKE SÅ VANSKELIG SÅ LENGE DU ER LØSNINGSORIENTERT!!!

Anonymkode: 5fd75...45d

Men jøsses da... :overrasket:

Anonymkode: 8055b...b8b

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...