Gjest Malika Skrevet 31. oktober 2020 #61 Skrevet 31. oktober 2020 3 timer siden, Pøbelkråka skrev: Det frister å gjøre det samme den uka jeg har barnefri i jula! Vekk fra kalde og avvisende nordmenn. Hadde gjort det hadde det ikke vært pandemi i verden. Skjønner deg godt. Hadde gjort det samme som svigers om ikke mannen er så rigid. Vi har reist til Asia de siste 8 årene i jula, men i år blir vi hjemme. Gruer meg til mørketid og kulde.
Mmmwhatever Skrevet 1. november 2020 #62 Skrevet 1. november 2020 Jeg tenker det er utrolig naivt, og må si jeg tviler sterkt på at det blir noen tur... Dessuten, hvor gøy er det å dra på ferie hvis alt handler om smittevern? 🤷🏻♀️ Men jeg gidder ikke kaste bort kalorier på å være sinna på andre. Så lenge de forholder seg til eventuell karantene når de kommer hjem - og ikke sutrer i avisene hvis de får korona og reiseforsikringen ikke hjelper dem - så samme for meg. 1
sommermor Skrevet 1. november 2020 #63 Skrevet 1. november 2020 Da håper jeg at landet er grønt. Og at det ikke skifter til rødt. Jeg håper også at de ikke vil få bruk for helsetjenstene der nede.For hvis landet blir rødt mens de er der, gjelder ikke reiseforsikringen og da blir det veldig dyrt om de må ha helsehjelp eller egen transport hjem. Det kan koste opp til en million kroner å få egen transport hjem hvis de blir syke. De bør også sjekke hvordan rutinene er for det landet i forbindelse med corona, så de ikke blir sittende på et hotellrom i to uker i karantene.
Mokkilokki Skrevet 1. november 2020 #64 Skrevet 1. november 2020 Det blir nok en kjip jul der nede. Det meste er stengt ned av butikker og restauranter. På naboøya Tenerife er det nesten ikke turister og det er veldig rolig der på kvelden da bare noen få plasser er åpne.
Minerwa Skrevet 1. november 2020 #65 Skrevet 1. november 2020 Jeg tenker at dersom de følger begge lands smittevernsregler til punkt og prikke før , under, og etter reisen, har de ikke gjort noe ulovlig. Men likevel noe som ikke er ønskelig, og litt på grensen til det som bør godtas. Vi kan foreta nødvendige utenlandsreiser. Å reise til Gran Canaria i julen , fordi man alltid pleier gjøre det, høres absolutt ikke nødvendig ut i mine ører. Og nå er ikke Norge heller et land nesten uten smitte lengre, så man skal ikke tro at vi er så ønsket alle steder i utlandet heller. Har en bekjent som har vært bosatt på Gran Canaria i en del år ,(hun er spansk), og hun er rasende over nordmenn som kommer dit på ferie. De virrer rundt uten munnbind, holder ikke avstand, pelmer alkohol med oppførselen dette medfører osv. Vi bør også tenke på hva som skjer dersom man blir syk mens man er på ferie.. Er det egentlig riktig å belaste et land som sannsynligvis har nok med å takle sitt eget lands syke i denne pandemien, med ferierende nordmenn i tillegg. 2
miamiamia Skrevet 2. november 2020 #66 Skrevet 2. november 2020 På 29.10.2020 den 23.33, zemer skrev: Tenker at de skal kose seg. Enig! La dem kose seg. Vær glade på deres vegne. 1
Gjest Bobleplasten Skrevet 2. november 2020 #67 Skrevet 2. november 2020 Hadde dette vært mine foreldre hadde jeg blitt irritert selv. Selv om kanariøyene er en autonom region er det ikke utenkelig at det blir en ny full eller delvis lockdown. De vet godt at de nå risikerer å bli strandet der i månedsvis med maks uflaks. Da kan man ende opp med å sitte og spise sur takeaway på et hotellrom i ukesvis uten så mye som å få kommet seg ut på en joggetur. Man skal bare ha litt uflaks, så er man midt i et stort utbrudd. (Som en litt teit avsporing er jo ofte de samme folkene som MÅ på ferie de samme som går og gnåler til VG/Dagbladet e.l. så fort det blir ubehagelig eller upraktisk) Til det din mann sier om at det nærmest er ulovlig, så er det jo ikke det. Men det er UNØDVENDIG. Jeg er overbevist om at mye av grunnen til at det har vært så dårlig etterlevelse av smittevernregler i Norge etter sommeren er at unge folk så foreldregenerasjonen hoppe på første fly til Syden så fort de kunne.
Fru Uperfekt Skrevet 2. november 2020 #68 Skrevet 2. november 2020 På 29.10.2020 den 23.27, Malika skrev: Mine svigerforeldre har bestilt tur til Gran Canaria i jula. Jeg trodde ikke det var mulig, men fikk link til TUI som de har bestilt fra, og det ser ut som TUI flyr ned dit i desember. Jeg synes det er helt greit; leser at det er strenge regler for corona, og de har mulighet til karantene etterpå. Og de er friske og menger seg ikke med folk. Mannen er rasende og mener de bryter lover. Men jeg tenker rasjonelt at dette er greit, så lenge smittevern i varetatt. Hva tenker dere? Så lenge smittevernsreglene som er på den tiden overholdes så har de sitt på det tørre. De bryter ikke noen lov med mindre lovverket endres kraftig innen den tid.
Eryxo Skrevet 2. november 2020 #69 Skrevet 2. november 2020 (endret) Jeg har noen eldre familiemedlemmer i risikogruppen som har reist til Spania nettopp, de skal være en måned,og jeg må si jeg synes det er utrolig korttenkt. Det går sikkert fint helt til covid hilser på, så belaster de helsevesenet der nede, og kommer seg ikke hjem. Kjempelurt. Endret 2. november 2020 av Eryxo
Anbefalte innlegg