AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg er 5 uker gravid og er veldig forstoppet. Hva skal jeg gjøre? Jeg bruker progesteronstøtte i vagotorieform og jeg kan kjenne den forstoppede tarmen når jeg putter inn vagitorien 😵 Anonymkode: 74fc7...56e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg legger en stor spiseskje i vann hver kveld, og drikker de dagen etter. Da har de svellet litt og blitt myke og glatte, og hjelper bra mot min trege gravidmage Smaker ingenting. Må drikke dette daglig i perioder pga hard mage. Anonymkode: 05bdf...1d0
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Huff, det er vondt. Min mage ble bedre da jeg begynte å spise svisker, yoghurt, frukt (kiwi spesielt) og drakk mye vann. Jeg kjøpte visiblin på apotek som også hjalp, men det smaker vondt. Anonymkode: cca82...ec7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg legger en stor spiseskje i vann hver kveld, og drikker de dagen etter. Da har de svellet litt og blitt myke og glatte, og hjelper bra mot min trege gravidmage Smaker ingenting. Må drikke dette daglig i perioder pga hard mage. Anonymkode: 05bdf...1d0 Regner med at du har glemt å skrive at du bløtlegger en ss linfrø. Å drikke en skje høres ikke noe særlig ut. 😅 Jeg spiser svisker hver morgen. Få i deg nok vann og hold deg i bevegelse. Anonymkode: f574a...5a7 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 Lactulose var det eneste som hjalp meg. Anonymkode: de870...598 1
ididi Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 Visiblin er magi for meg. Jeg kjøper i pulverform (ikke porsjonsposer) og tar litt under en måleskje i et lite glass vann. Så venter jeg 5-10 min. hvor jeg rører innimellom, før jeg drikker det. Visiblin smaker nesten ingenting, men noen syns at konsistensen er rar. Jeg bare tenker på det som noe som gjør at jeg slipper magesmerter og å blø hver gang jeg bæsjer pga. forstoppelse. Da er det helt ok å drikke. Definitivt bedre enn å konstant ha vondt! Visiblin er forresten bare fiber, så det er ikke noe farlig å ta. Jeg fikk det anbefalt av to separate leger nå mens jeg er gravid.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 5 uker gravid og er veldig forstoppet. Hva skal jeg gjøre? Jeg bruker progesteronstøtte i vagotorieform og jeg kan kjenne den forstoppede tarmen når jeg putter inn vagitorien 😵 Anonymkode: 74fc7...56e Måtte faktisk sluttene progrestron fornyet koenelstremtnforstoppet, ja er nok den. denne ble jeg anbefalt av sykehuset. Til vanlig er det fiber og vann... men lite hjelp i det når set er bivirkning av medisin Anonymkode: 36e29...f05
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Måtte faktisk sluttene progrestron fornyet koenelstremtnforstoppet, ja er nok den. denne ble jeg anbefalt av sykehuset. Til vanlig er det fiber og vann... men lite hjelp i det når set er bivirkning av medisin Anonymkode: 36e29...f05 Hjelpes auto correct. Men ja måtte slutte på medisinen for jeg ble så forstoppet at jeg ble hemmet i å gjøre ting. Tok noe som hjalp fordøyelsen men den kom så fort tilbake at jeg hadde ikke sjans Anonymkode: 36e29...f05
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 5 uker gravid og er veldig forstoppet. Hva skal jeg gjøre? Jeg bruker progesteronstøtte i vagotorieform og jeg kan kjenne den forstoppede tarmen når jeg putter inn vagitorien 😵 Anonymkode: 74fc7...56e Overmodne pærer og bananer, linfrø, olivenolje, svisker, kaffe. Laktulose, og er du veldig forstoppet bruk laxoberal og mye vann. Ikke spis noe annet før du har vært på do. Anonymkode: 59f3c...3b2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har det på samme måte men er noe bedre nå enn for et par uker siden. Jeg får i alle fall til å gå på do hver dag ved å spise feks kjøleskapsgrøt til frokost (havregryn + 1 ss linfrø blandet ut i mandelmelk/melk). Når jeg ikke spiser dette lager jeg smoothie med havregryn, chiafrø og linfrø og eventuelt litt linfrøolje. Dette funker for meg i alle fall. Den første uka var det helt stopp for min del men da var jeg borte på besøk så jeg spiste ingenting egentlig som kunne hjelpe magen å komme i gang. Anonymkode: 94089...435
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå