Milky Skrevet 29. oktober 2020 #21 Skrevet 29. oktober 2020 Synes ikke taco er kjedelig i det hele tatt. Man kan gjøre så mye forskjellig med det! Bønner, kjøtt, kylling, laks, scampi, masse deilige grønnsaker, finnes masse forskjellige sauser også. Kan kombineres med ris, chips, shell, lefser.. spises minst en gang i uka her!
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #22 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det ikke er genetisk for alle andre som kjenner den karakteristiske giftige såpesmaken heller, men alle gir bare opp fordi alle tror/ har hørt det er genetisk? Det var liksom poenget jeg forsøkt å få fram i hvert fall. Anonymkode: ae068...130 Kan godt hende, ja. Jeg tror jeg har genet fordi jeg har prøvd å gi koriander et forsøk i flere år uten suksess, i tillegg til at både moren min og bestemoren min også hater det. Anonymkode: da170...756
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #23 Skrevet 29. oktober 2020 Taco kan jo variere med innhold. Med kjøtt f.eks - kjøttdeig, kylling, annet kjøtt. Guacamole. Noe annet enn tradisjonelle taco grønnsaker. Hva med mango eller jordbær. Og det trengs ikke spises hver uke. Kanskje nok med en gang i mnd, eller bare når en får lyst til det. Hvorfor spise fast mat hver uke, når en kan variere med mat en har lyst på den uka. Er jo naturlig å bli lei en rett man spiser for ofte Anonymkode: 121be...2f6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #24 Skrevet 29. oktober 2020 Vi har fredagstaco,men den er langt i fra kjedelig. Vi eksperimenterer med ulikt fyll fra fredag til fredag. Vi er veganere så kjøttfyllet utgår,men fy f og mye annet digg man kan tacoen med det Anonymkode: 7578c...c88 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #25 Skrevet 30. oktober 2020 Uenig. Her varieres tacoen i det uendelige. I kveld er det tostadas med pulled beef, syltet rødløk, og guacemole. Forrige uke var det fishtacos. Torsk med hjemmelaget tacokrydder, slaw, tomater, og en saus med bla siracha og majones. Anonymkode: a6b8b...39c
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2020 #26 Skrevet 30. oktober 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Da var det kanskje ikke genetisk for deg? Går an å mislike koriander selv om man ikke har genet. Anonymkode: da170...756 8 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje det ikke er genetisk for alle andre som kjenner den karakteristiske giftige såpesmaken heller, men alle gir bare opp fordi alle tror/ har hørt det er genetisk? Det var liksom poenget jeg forsøkt å få fram i hvert fall. Anonymkode: ae068...130 Det er litt forskjellige meninger, men danske forskere mener at vanen er viktigere enn genene når det kommer til å like eller ikke like koriander. Dette står det litt om her. Jeg likte ikke koriander første gang jeg smakte, eller andre, tredje, fjerde... Jeg syns det smakte merkelig metallisk, men så fikk jeg en gang en mangosalsa med koriander i en setting der jeg ikke kunne la være å spise, og tenk, det smakte ganske godt. Nå prøver jeg litt de gangen jeg er steder det blir servert. Jeg liker korianderfør og malt koriander, så jeg tror jeg skal komme til det punktet det jeg syns frisk koriander er godt. Jeg likte ikke oliven heller de første gangene jeg prøvde, men nå syns jeg det er kjempegodt.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #27 Skrevet 30. oktober 2020 Vi har taco 2-3 ganger i mnd 😅 det er digg 🤪 men jeg kan av og til slå på stortromma å lage hjemmebakte tortillas, bruke eget tacokrydder, lage egen salsa og syltet rødløk, og et deilig stort kjøttstykke fremfor kjøttdeig, som jeg helsteker så den blir medium og skjærer den i skiver 😍 herregud DET er godt det! Anonymkode: 2cea0...b86
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #28 Skrevet 30. oktober 2020 «Vanlig» taco med Santa maria smaker bare spisskummin. Det skal ikke så mye til for å gjøre den sykt mye bedre. Når vi lager taco er det gjerne med langtidskokt kjøtt (pulled pork, chicken, beef), pico de gallo eller grilla ananassalsa, chimichurri og syltet rødløk. mye av det lages i store porsjoner, det gjør at det ikke tar en evighet å lage middag hver gang. Anonymkode: ac5e8...ca1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #29 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har tacofredag minst 10 ganger i året. Så jeg syntes egentlig ikke det.. kan ikke forestille meg samme middag hver fredag. Jeg vil heller variere. 🙂 Anonymkode: b4cbc...4d3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #30 Skrevet 30. oktober 2020 ...og hjemmelagde tortillas av maismel, det glemte jeg å ta med. Anonymkode: ac5e8...ca1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #31 Skrevet 30. oktober 2020 Taco er bare et ord. Jeg pleier å lage tortillas selv og ha revet svinekjøtt, pico de gallo, syltet rødløk, avocado og chilimajones på min taco. Anonymkode: 827e8...e0d
Havbris Skrevet 30. oktober 2020 #32 Skrevet 30. oktober 2020 Taco trenger ikke være kjedelig - all mat blir det du gjør den til. Lag alt tilbehør av sauser, guacamole etc selv, - det samme med krydderblandingen. Trenger ikke bruke bare kjøttdeig - bruk crispy duck, pulled pork etc. Her er det jo bare å slippe løs fantasien og matgleden.
Kinder Skrevet 30. oktober 2020 #33 Skrevet 30. oktober 2020 Spiser ikke taco hver fredag, men syns ikke det er kjedelig. Taco blir til hva du lager det til selv, og kan varieres med mange alternativ.
ekkoet Skrevet 30. oktober 2020 #34 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg er litt enig, men det er fremdeles godt De 2 grunnene er: Vi spiser det hver fredag Vi har akkurat de samme tingene på bordet hver gang (samme krydder, lefser, tilbehør osv) Vi skulle vært flinkere til å variere.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #35 Skrevet 30. oktober 2020 Det blir jo hva du gjør det til. Om du lager den dønn lik hver gang, har et lefse med mild tacosaus, kjøttdeig med kjipa-krydderblanding, litt dvask kinakål og noen grønnsaker, og har det hver eneste gang, blir det såklart kjedelig. Om du spicer opp med mer krydder, jalapenos, chipotle-paste, guacamole, rømme, eksperimenterer med nøtter, egg, andre typer grønnsaker, bønner, sauser, o.l., og gjerne varierer med enchiladas, skjell, osv, kan du varierer på store mengder måter, og få mange nye spennende smaker. Vi liker det sterkt, og med knas, og kjører på med chipotle-paste, extra hot tacosaus, jalapenos, lager tacokrydderet selv med masse chili, og har nøtter/chips i, osv. Anonymkode: 5d305...ed2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #36 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg synes ikke det, men spiser det ikke hver uke heller. Så pleier vi å lage det meste fra bunnen, og variere med hva vi bruker. Anonymkode: 19d4a...29a
Gjest O.G. Skrevet 30. oktober 2020 #37 Skrevet 30. oktober 2020 Lager aldri taco med mindre jeg har besøk som etterspør det.
SPOCA Skrevet 30. oktober 2020 #38 Skrevet 30. oktober 2020 Ikke enig. Det er jo hva du selv gjør det til. Elsker taco! Forøvrig har jeg smakt "skikkelig" taco i Mexico. Ikke noe å rope hurra for, jeg foretrekker vår norske variant.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #39 Skrevet 30. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg leser sånt så blir jeg så nysgjerrig på hva koriander smaker for de som har det genet for å like koriander. Det brukes jo i mye mat. Det er så fascinerende for meg, for med en gang det er den minste korianderbit i maten min smaker det plutselig som om noen har helt zalo oppi, fysj og fy. Hadde vært så gøy å visst hvordan smaken er for de som liker den. Anonymkode: 94bbe...6ba Jeg tror kanskje det er noe man må venne seg litt til ? Jeg syntes koriander smakte parfyme første gang jeg reiste til Asia og fikk det i diverse matretter. Men av en eller annen grunn så begynte jeg å ha det i maten hjemme også, og nå digger jeg det! Bruker 2 potter koriander i uka (dessverre er ikke den man får kjøpt her til lands like smaksrik som i utlandet, med mindre man er heldig å finne en god en i en grønnsaksforretning. De beste selges som oftest i bunt og ikke i potte) Mannen min var lik: Han likte absolutt ikke koriander da vi traff hverandre, og han kunne ikke helt forstå hvordan jeg kunne like det. Nå er det et must i en rekke matretter også for han Anonymkode: 2d38b...5bf
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #40 Skrevet 30. oktober 2020 4 minutter siden, SPOCA skrev: Ikke enig. Det er jo hva du selv gjør det til. Elsker taco! Forøvrig har jeg smakt "skikkelig" taco i Mexico. Ikke noe å rope hurra for, jeg foretrekker vår norske variant. «Taco» i Mexico er jo så mangt. Men jeg har også smakt en meksikansk versjon etter oppskrift fra en ekte meksikaner ( ) og den var alt for mektig og ikke noe å skryte av. Anonymkode: 2d38b...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå