AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Føler at Taco ble regnet som mer spennende på 90-tallet, men nå er skikkelig døll mat. Anonymkode: 010d5...130 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg er uenig. En god og variert taco er ikke kjedelig. Anonymkode: 51bc5...07f 14
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Fordi det er blitt for vanlig...? Det er kjedelig. Jeg kan ikke fordra det, men ungene elsker det. Anonymkode: 4ef15...5b1 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Kanskje fordi det er så mange som på død og liv må spise det hver fredag? Da hadde jeg blitt skikkelig drittlei hvertfall.. Anonymkode: c2708...c55 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Er vel så enkelt fordi det dukker på nye retter som er mer eksotiske.. Anonymkode: 0ff53...1b4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Fordi den «norske» tacoen er dritkjedelig. Skikkelig tacos er kjempegodt og milevis i fra den kjedelige tex mex varianten vi spiser her til lands. Anonymkode: 871e0...59f 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg gjesper litt av folk som spiser Taco hver fredag ja. Men det gjorde også jeg for 15 år siden. Endte med at jeg ble drittlei, og ikke spiste det på et år. Nå spiser jeg taco kanskje annenhver mnd. Som oftest når jeg er på besøk hos folk. Anonymkode: a20ba...834 4
Elefantenistua Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Vi spiser taco lignende mat hver fredag, tortilla, nachos, enchiladas, etc.. gjerne flere ganger i uka. Ikke kjedelig. Det er godt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg synes ikke Taco er kjedelig. Man kan variere så mye med tilbehør. Jeg har noen ganger fått høre at "min" Taco ikke er taco, men jeg ser ikke selv hvorfor den er så veldig annerledes fra den vanlige norske tacoen sånn sett. Jeg har bare litt ekstra tilbehør. Anonymkode: 17bf9...8af
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Det kommer jo an på hvordan man serverer det, det gjelder å være litt kreativ. Gjerne lage ordentlig meksikansk taco - ikke norsk santa maria taco med rømme, standard grønnsaker; isbergsalat eller kinakål, mais, paprika, tomat, løk, så ost og salsa på glass. Hvis man lager hjemmelaget taco og ikke santa maria/old el paso så er det supergodt. Hjemmelagde tortillas, hjemmelaget krydder, guacamole, pico de gallo, litt mango - mye mer spennende en norsk fredagstaco. Anonymkode: 3afa1...e86 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Den «norske» tacoen er dritkjedelig og smaker egentlig bare salt (santa maria). Taco med ordentlig kjøtt, hjemmelaget krydder, pico de gallo og guacamole med mango eller ananassalsa er en smaksbombe og noe hvertfall jeg aldri blir lei. Er bare så perfekt balanse av søtt, salt, syrlig og spice. ahhhhh glad det er tacofredag i morgen😁 Anonymkode: 65587...538 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Taco kan være kjempegodt. Man kan bruke kjøttdeig, biff, kylling, laks, marinerte scampi, hardstekte biter av torsk... Man må selvsagt lage både guacemolen og salsaen selv, med masse deilig koriander i, og lage taco-krydderet selv. Og så masse digg grønt. Mango, granateple, vårløk, strimlet rødkål, diverse spirer... Anonymkode: 24b10...a3b 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 Elsker taco 😋, kunne spist det hver dag jeg. Anonymkode: c9d52...f66 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Taco kan være kjempegodt. Man kan bruke kjøttdeig, biff, kylling, laks, marinerte scampi, hardstekte biter av torsk... Man må selvsagt lage både guacemolen og salsaen selv, med masse deilig koriander i, og lage taco-krydderet selv. Og så masse digg grønt. Mango, granateple, vårløk, strimlet rødkål, diverse spirer... Anonymkode: 24b10...a3b Når jeg leser sånt så blir jeg så nysgjerrig på hva koriander smaker for de som har det genet for å like koriander. Det brukes jo i mye mat. Det er så fascinerende for meg, for med en gang det er den minste korianderbit i maten min smaker det plutselig som om noen har helt zalo oppi, fysj og fy. Hadde vært så gøy å visst hvordan smaken er for de som liker den. Anonymkode: 94bbe...6ba 11
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg leser sånt så blir jeg så nysgjerrig på hva koriander smaker for de som har det genet for å like koriander. Det brukes jo i mye mat. Det er så fascinerende for meg, for med en gang det er den minste korianderbit i maten min smaker det plutselig som om noen har helt zalo oppi, fysj og fy. Hadde vært så gøy å visst hvordan smaken er for de som liker den. Anonymkode: 94bbe...6ba Det der med det genet som alle tar som en sannhet uten modifikasjoner er ikke så svart/hvitt som man skal ha det til. Jeg hadde akkurat samme reaksjon første gang jeg smakte koriander (på marokkansk restaurant i Paris) - det føltes som noen hadde blandet noe giftig og ekstremt bittert i maten min. Men nå flere år etter elsker jeg det, etter å ha vendt meg gradvis til smaken. Så ikke la deg stoppe av noe du tror er genetisk. Anonymkode: ae068...130 11
mammahjarte Skrevet 29. oktober 2020 #16 Skrevet 29. oktober 2020 Fordi vi har det kvar fredag heile året kanskje? Det gjer vi :3 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #17 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der med det genet som alle tar som en sannhet uten modifikasjoner er ikke så svart/hvitt som man skal ha det til. Jeg hadde akkurat samme reaksjon første gang jeg smakte koriander (på marokkansk restaurant i Paris) - det føltes som noen hadde blandet noe giftig og ekstremt bittert i maten min. Men nå flere år etter elsker jeg det, etter å ha vendt meg gradvis til smaken. Så ikke la deg stoppe av noe du tror er genetisk. Anonymkode: ae068...130 Da var det kanskje ikke genetisk for deg? Går an å mislike koriander selv om man ikke har genet. Anonymkode: da170...756 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #18 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da var det kanskje ikke genetisk for deg? Går an å mislike koriander selv om man ikke har genet. Anonymkode: da170...756 Kanskje det ikke er genetisk for alle andre som kjenner den karakteristiske giftige såpesmaken heller, men alle gir bare opp fordi alle tror/ har hørt det er genetisk? Det var liksom poenget jeg forsøkt å få fram i hvert fall. Anonymkode: ae068...130 6
Humle Brumle Skrevet 29. oktober 2020 #19 Skrevet 29. oktober 2020 Elsker taco jeg😋 En fin harmoni mellom kjøttdeig, tacokrydder, tomat, agurk, salat, rømme, salsa, osv. Hva enn du liker🥰
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg må lære meg å lage ordentlig taco! Norsk taco smaker jo hoggorm. Anonymkode: db503...225
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå