Gå til innhold

Barn får lov å gå halloween allikevel. Helt utrolig når vi er midt i en pandemi hvor smitten øker voldsomt

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/regler-for-arets-halloween-feiring/73007564/amp

Skuffende håndtering av Regjeringen. Jeg synes ikke dette er tiden for å gå knask eller knep slik omstendighetene er nå. Det øker risikoen betraktelig for smitte. Barn er ikke like flinke til å håndtere smittevern som de voksne. Kan ikke barna heller samles i små halloweenfester, kle seg ut og ha innkjøpt godteri, eller bare være hjemme med familien og spise masse godteri? Det er jo minst like gøy om ikke ENDA gøyere det. Det er da ikke verdens undergang at man ikke får gå halloween kanskje et år i livet.

Påtide at Regjeringen faktisk tør å ta «upopulære» valg og stå for det, og ikke være så pyser for å bli dårlig likt. Se til hvor strenge andre land er da. Norge Nisseland...

Håper alle foreldre der ute tar ansvar og holder barna hjemme og nekter dem å gå knask eller knep. 

Hva tenker dere?? 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er dette koronasituasjonen står og faller på. Klart, det er jo en mulighet for økt spredning av det, men det er det jaggu mange andre arenaer som er og. Ungene blir fratatt nesten alt av hverdag nå, jeg får helt vondt av dem. Så la dem få denne ene kvelden. Unge voksne har jo party party hver helg ... foreslår at vi heller retter fokus på å få slutt på det.

Skrevet
Akkurat nå, Guile skrev:

Jeg tror ikke det er dette koronasituasjonen står og faller på. Klart, det er jo en mulighet for økt spredning av det, men det er det jaggu mange andre arenaer som er og. Ungene blir fratatt nesten alt av hverdag nå, jeg får helt vondt av dem. Så la dem få denne ene kvelden. Unge voksne har jo party party hver helg ... foreslår at vi heller retter fokus på å få slutt på det.

Synes ikke det kan sammenlignes. Når man får barn som ringer på hos deg ufrivillig så er ikke det spesielt trivelig. Tenk på de i risikogruppene. Jeg kommer ikke til å åpne dørene om de ringer på hos meg.

• Liker 5
Skrevet

Ikke la barna være de som gang på gang skal ta ansvar for dette.

Det er ganske enkelt. Er man redd, så lar man være å lukke opp døra. Eventuelt kjøp noe, og sett på trappa.

• Liker 46
Skrevet
14 minutter siden, Cherilyn skrev:

Synes ikke det kan sammenlignes. Når man får barn som ringer på hos deg ufrivillig så er ikke det spesielt trivelig. Tenk på de i risikogruppene. Jeg kommer ikke til å åpne dørene om de ringer på hos meg.

det er jo ingen tvang. Bare la være å åpne døra. Synes ikke dette er noe å lage et problem av. Barna har ofret mye.

Uansett blir det nok langt færre som går i år, og det er helt sikkert mange som har laget alternativt opplegg med skolekohorten. Mitt barn får ikke gå, rett og slett fordi jeg tror det blir en gedigen nedtur, med masse lukka dører, så vi skal på klassefest heller.

• Liker 15
Skrevet

La barna ha det litt gøy i år da..

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner ikke til noen barn som skal gå rundt å banke på fremmedes dører dette året. De som går går til hverandre klassevis, ellers så er det maaange halloween fester dette året. 😄 

• Liker 10
Gjest Villfisker
Skrevet

Var nok markedskreftene som trakk i trådene for denne avgjørelsen ja

Skrevet
9 minutter siden, Iso1 skrev:

La barna ha det litt gøy i år da..

Få ting som er så gøy som smittespredning, si. Bare å kose seg!

• Liker 8
Skrevet
37 minutter siden, Cherilyn skrev:

Nettopp, du behøver ikke åpne døren. Men det finnes munnbind, pølseklype og antibac. 

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Bernardette skrev:

Så de skal bare sitte hjemme uten noe som helst da?! Nope sier jeg da! Du får mene som du vil og jeg som jeg vil. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, O Rakel skrev:

Nettopp, du behøver ikke åpne døren. Men det finnes munnbind, pølseklype og antibac. 

Latterlig hvor langt man skal strekke seg for å kjøpe godteri, for å deretter gi det til fremmede barn. 
Går utifra at de aller fleste dropper knask eller knep. 
De barna som i år skal ringe på hos fremmede må jo ha foreldre som bor under en stein.

1 minutt siden, Iso1 skrev:

Så de skal bare sitte hjemme uten noe som helst da?! Nope sier jeg da! Du får mene som du vil og jeg som jeg vil. 

Er det ingen andre måter å feire Halloween på enn å gå knask eller knep??? Kjøp inn hauger med godteri, kle dere ut, se film, ha godt mat, forskjellige leker. 
stakkars unger som har så lite kreative foreldre.

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Iso1 skrev:

Hvis du ikke evner å lage i stand noe som helst, er det kjipt for dem, ja. Men vi er midt i en kjempeoppblomstring av en global pandemi, så det å stakkarsliggjøre barn som "ikke får lov til å banke på hundre dører for gratis godteri" er mildt sagt et symptom på lav IQ.

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Kv1nn3 skrev:

Latterlig hvor langt man skal strekke seg for å kjøpe godteri, for å deretter gi det til fremmede barn. 
Går utifra at de aller fleste dropper knask eller knep. 
De barna som i år skal ringe på hos fremmede må jo ha foreldre som bor under en stein.

Er det ingen andre måter å feire Halloween på enn å gå knask eller knep??? Kjøp inn hauger med godteri, kle dere ut, se film, ha godt mat, forskjellige leker. 
stakkars unger som har så lite kreative foreldre.

Poenget mitt var at det blir kjedelig å bare være inne og hjemme hele tiden. Mye mer morsommere å oppleve ting ute. Mye en kan finne på og samtidig følge smitteregler.

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet
8 minutter siden, Bernardette skrev:

Kan jo kle seg ut som viruset i år også.

Skrevet
2 minutter siden, Iso1 skrev:

Poenget mitt var at det blir kjedelig å bare være inne og hjemme hele tiden. Mye mer morsommere å oppleve ting ute. Mye en kan finne på og samtidig følge smitteregler.

Herregud! Gjem små poser med godteri ute da, og lag et skattekart. 

• Liker 5
Skrevet

Herlighet alt man skal klage på. Det er faktisk så enkelt som å ikke åpne døra. Nå må dere la barna få tilbake litt av det spennende!! Barn skal ikke stenges inne! 

• Liker 13
Skrevet

Dere som sier at barna har ofret mye i år ser ikke ut til å forstå at det er barna som settes i størst risiko for smitte, og ikke nødvendigvis de som bare åpner døra? Jeg hadde aldri latt barnet mitt gått rundt og samlet på godteri fra massevis av fremmede. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Badbunny skrev:

Herlighet alt man skal klage på. Det er faktisk så enkelt som å ikke åpne døra. Nå må dere la barna få tilbake litt av det spennende!! Barn skal ikke stenges inne! 

Så artig for barna å ringe på dører som aldri åpner seg da. 
Alternativet til knask eller knep er ikke at ungene skal sitte innelåst i et skap hele kvelden heller.

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Kv1nn3 skrev:

Så artig for barna å ringe på dører som aldri åpner seg da. 
Alternativet til knask eller knep er ikke at ungene skal sitte innelåst i et skap hele kvelden heller.

de har fått beskjed om å ringe på hos klassekamerater eller naboer de ellers omgås med. Eller så setter folk godteri utenfor. De fleste barn driter i om noen åpner så lenge de får godis

Endret av Badbunny
  • Liker 8
  • Opprett ny...