AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 vi bor i et fireroms leilighet som jeg holder på å pusse opp. Kjører en helt vanlig bil. Han kritiser konstant jobben min, at jeg tjener for lite, at leiligheten og bil er stygge. Hvlrdan reagere på sånne kommentarer. Han sier at alle vennene hans bor finere enn oss. jeg er alenemor. Anonymkode: 05c78...dcb 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Bor vennene hans finere da? Ikke at det forandrer noe, men har du forståelse for at han mener dette, eller er det ren «dissing» av deg uten rot i virkeligheten? Anonymkode: 9c472...e53 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Be han flyttefot da vist det er så forferdelig hjemme. Neida, joda. Nei men altså hvordan bor vennene og deres omgangskrets da? Anonymkode: 64452...55a 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 29. oktober 2020 Be han satse hardt på skolearbeidet sitt, så kan han ordne seg mer som han vil når han blir voksen selv. Anonymkode: 25ef9...511 70
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bor vennene hans finere da? Ikke at det forandrer noe, men har du forståelse for at han mener dette, eller er det ren «dissing» av deg uten rot i virkeligheten? Anonymkode: 9c472...e53 Vennene bor i hus ja. Jeg trives best i leiligheten og vi har hage også. Han har stort rom med fine møbler. der er dette jeg har råd til. Sånn er det bare ts Anonymkode: 05c78...dcb 13
norw Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Virker som at noe gikk galt i oppdragelsen. Kan være vanskelig å rette opp. 25
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Kanskje du med små grep kan hjelpe han til å få et litt tøffere og triveligere rom, slik at han føler seg litt mer "hjemme" i sin egen hule? Jeg glemte litt tenåringen min "sin" kjellerstue, ukoselig med lite på veggene, kjedelig kald lampe/lys, kaldt gulv uten teppe osv. Han sa ikke noe heller... Plutselig så jeg det og skammet meg veldig. Men da var han å flyttefot... Sønnen min også skammet seg over bilen vår, som var shabby og rusten.. . Vi skilte oss nok veldig ut i det rike nabolaget vi bodde.. Drittslenging får du slå ned på, men prøv å møt han litt på halvveien med rommet, kanskje det kan hjelpe. Veldig hyggelig om du har mulighet til å skape et rom/sted han har lyst å ha venner inn i, åpne dører og åpen atmosfære er viktigere enn fasade. Hvis kompisene setter pris på å komme dit, så vil sannsynligvis han selv også sette pris på stedet sitt. Anonymkode: 2e291...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: vi bor i et fireroms leilighet som jeg holder på å pusse opp. Kjører en helt vanlig bil. Han kritiser konstant jobben min, at jeg tjener for lite, at leiligheten og bil er stygge. Hvlrdan reagere på sånne kommentarer. Han sier at alle vennene hans bor finere enn oss. jeg er alenemor. Anonymkode: 05c78...dcb Stor bokstav i starten av en setning. Anonymkode: 6b42f...fd1 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Be han gjøre det bra på skolen så han kan tjene masse penger i en god jobb når han blir voksen.
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stor bokstav i starten av en setning. Anonymkode: 6b42f...fd1 🤯
Gjest O.G. Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Ungen får flytte hvis han skal holde på sånn.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: vi bor i et fireroms leilighet som jeg holder på å pusse opp. Kjører en helt vanlig bil. Han kritiser konstant jobben min, at jeg tjener for lite, at leiligheten og bil er stygge. Hvlrdan reagere på sånne kommentarer. Han sier at alle vennene hans bor finere enn oss. jeg er alenemor. Anonymkode: 05c78...dcb Men kanskje de er flere i hustand. Jeg ser egentlig ikke vits i å ha hus når dere har en så stor leilighet. Mye jobb med et hus. Jeg vet ikke hva du bør gjøre med tennåringen din. De er sjeldent fornøyde i den alderen.. Anonymkode: dacb3...a69 8
Jentadi Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg synes du skal si fra til han hva du mener, og så ignorere det hele. Typisk tenåringsoppførsel. De er redde for å skille seg ut, og redde for hva andre tenker om dem. 10
Nymerïa Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 Hvis han er ungdom og synes dere har for lite penger så er det på høy tid at han finner seg en deltidsjobb. Hvis han ikke vil/ klarer det så er det på sin plass å si at du finansierer dere begge to og han kan vente med klaginga til han bidrar selv. Du gjør han en bjørnetjeneste ved å la han holde på. Du lærer han hvordan han behandler andre, dette handler ikke bare om deg, og akkurat nå bærer dette feil vei. Og ja, jeg har tenåringsbarn selv, de kan finne på å komme med ting de ikke er fornøyd med hjemme, det avskjærer jeg ganske fort med at "Når du er voksen og har ditt eget hjem så får du gjøre ... da." Og så er den diskusjonen over. Konstruktive forslag er OK, det tar vi til etterretning eller så innfinner barna seg med grunnen til at det ikke går, klaging er ikke OK. 35
punkyB Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 Du får prøve å lære han litt gode holdninger. Ikke alle har like mye penger og man bør heller ikke måles etter hvor mye penger man har. Det måles det heller ikke etter om man bor i leilighet eller hus 10
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 Det er utrolig kjipt å føle at foreldre ikke har råd til samme livsstil som «alle» andre har. Jeg var også veldig flau over egne foreldre da jeg var ung på grunn av deres status. Dessverre er dette noe som gjør at man fort skiller seg ut hvis man er i spesielle kretser. Du kan jo møte han med forståelse og spørre han mer om hva som plager han. Kanskje det er noe som kan løses på et vis. Anonymkode: 33f6c...996 3
Troyamin Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 Fjern alt på rommet hans, unntatt de tingene han har betalt for av egne penger. Når møblene og resten av tingene skal på plass, regn ut hva hver enkel ting koster. Sett så opp et månedsbudsjett der han ser hvor mye han koster. Hvis han får lommepenger for utførte arbeidsoppgaver hjemme, la han feks betale av egen lomme for telefonabonnemanget, så får han se hvilket han har råd til. La ungdommen jobbe/bidra enda mer hjemme. Forhåpentligvis forstår han etterhvert at det lønner seg å jobbe hardt for det han har lyst på. 14
youcancallmejune Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 Minn ham på at han snart er voksen, og at en god utdannelse kan få ham opp mange hakk på rangstigen og gi ham hjemmet og bilen han ønsker seg. 6
minister-mio Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 Fortell han hvor utrolig frekk og respektløs han er og gjør det klart at du forventer et minimum av ok oppførsel. 9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 Dere har det helt normalt! Signerer innlegg her om at dette er tenåringsatferd - og at det ikke er greit! Vi er stor familie og må da ha enebolig. Men vi får likevel stadig kommentarer om at den ene eller den andre av kompiser og venninner har så mye fancy hjemme som vi også burde ha. Og at «alle» andre får så mye lommepenger og ting hele tiden. Da får de beskjed om at de kan få seg en jobb 😉 Anonymkode: a3bcf...509 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå