Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i ett år. Helt i starten av forholdet fortalte han at eksen hans tok kontakt for å møtes for sex, dette gjorde hun fordi de det siste året hadde hatt en slik ordning. Hver gang hun var i byen, møttes de for sex. 

Dette førte til at jeg spurte litt om deres forhold, han sa det var "ikke et bra forhold", men at han ble eller så ble de sammen igjen av "gammel vane". Hansa de var sammen av og på i ca 5 år.

Nå finner jeg uventet ut at de ble sammen i 2006 - noe som vil si 13 år siden de ble sammen første gang. Hvorfor har han ikke vært ærlig? Og er jeg da bare "pauseunderholdning" til de finner sammen igjen? Og hvordan ta det opp? Sist han hørte fra henne var i februar, da hadde vi en krangel om det hvor jeg ba han slette henne fra alt.

Anonymkode: 77049...7c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i ett år. Helt i starten av forholdet fortalte han at eksen hans tok kontakt for å møtes for sex, dette gjorde hun fordi de det siste året hadde hatt en slik ordning. Hver gang hun var i byen, møttes de for sex. 

Dette førte til at jeg spurte litt om deres forhold, han sa det var "ikke et bra forhold", men at han ble eller så ble de sammen igjen av "gammel vane". Hansa de var sammen av og på i ca 5 år.

Nå finner jeg uventet ut at de ble sammen i 2006 - noe som vil si 13 år siden de ble sammen første gang. Hvorfor har han ikke vært ærlig? Og er jeg da bare "pauseunderholdning" til de finner sammen igjen? Og hvordan ta det opp? Sist han hørte fra henne var i februar, da hadde vi en krangel om det hvor jeg ba han slette henne fra alt.

Fordi de holder på fortsatt.

• Liker 12
Skrevet

Fordi han er en løgner. Og løgnere lyver.

Anonymkode: 43e7e...844

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han er en løgner. Og løgnere lyver.

Det vet du ingen ting om...  Jeg og en av eksene mine er helt uenige om hvor lenge vi var "sammen" feks... Riktignok ikke så stor forskjell som det TS snakker om, men det trenger jo ikke bety stort heller.

Nei, TS, du er ikke nødvendigvis en "pause-ordning" (selv om det også kan tenkes du er det) fordi de ikke er enige om hvor lenge de var "kjærester", eller fordi du antar at de var "sammen" uavbrutt ifra første gangen de definerte seg som et par.

Du tar det opp ved å spørre hva som er greia...

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Det vet du ingen ting om...  Jeg og en av eksene mine er helt uenige om hvor lenge vi var "sammen" feks... Riktignok ikke så stor forskjell som det TS snakker om, men det trenger jo ikke bety stort heller.

Hva snakker du om? Leste du trådtittelen?

Det er bare løgnere som lyver.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skam deg!

Du har ikke noe med hans fortid å gjøre. Fortid er fortid! Det er noe alle vet!

Garantert masse du ikke har fortalt han også, så ta deg sammen!

Anonymkode: ac336...cd7

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om? Leste du trådtittelen?

Det er bare løgnere som lyver.

Ja - jeg leste tittel... Jeg snakker om det  jeg skriver om, vel :klo:  Greit nok at "det bare er løgnere som lyver", uten at jeg ser helt poenget med innlegget ditt... Hva er det du tenker på?

Skrevet
57 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Ja - jeg leste tittel... Jeg snakker om det  jeg skriver om, vel :klo:  Greit nok at "det bare er løgnere som lyver", uten at jeg ser helt poenget med innlegget ditt... Hva er det du tenker på?

Ja. Du skrev til meg "det vet du ingenting om..", da jeg skrev at løgnere lyver. Og tittelen spør, hvorfor lyver han? Og svaret mitt er, fordi han er en løgner.

Tenkte ikke på noe mer eller mindre.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skam deg!

Du har ikke noe med hans fortid å gjøre. Fortid er fortid! Det er noe alle vet!

Garantert masse du ikke har fortalt han også, så ta deg sammen!

Fortid er fortid, men rett til å reagere på løgn. Min eks hadde også en fortid med en eks. Viste seg å være både fortid og nåtid.

Anonymkode: aa4bb...3b7

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå finner jeg uventet ut at de ble sammen i 2006 - noe som vil si 13 år siden de ble sammen første gang.

Hvordan fant du ut det? 

Skrevet

noen ganger lyver man fordi man vet enkelte ikke tåler sannheten. Man lyver ikke for å skjule noe, men for å spare de svake.

Anonymkode: 69f1a...3b1

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Du graver og spør om hans fortid, han er redd for at du tror ex er fortsatt viktig for han, og gir uttrykk for at forholdet er kortere enn det er. Du finner ut, kanskje gjennom FB at det er 13 og ikke 5 år, du mister tillit. Dere er nok usikre på hverandre, og du vil trolig fortsette å grave i hans tidligere forhold, en ond sirkel. Kan være en ide å avslutte nå fremfor å gi hverandre hodebry fremover. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du så opphengt i henne? Flytt fokuset ditt til han og hva han gjør ut av henne nå. 

Anonymkode: dfb62...d31

Skrevet

At de har kjent hverandre i 13 år, vært av og på de siste 5 er vel ikke å lyve?

Anonymkode: 4ecaf...dde

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At de har kjent hverandre i 13 år, vært av og på de siste 5 er vel ikke å lyve?

Anonymkode: 4ecaf...dde

Han har ikke sagt at de har kjent hverandre i 13 år. Dessuten fant ts ut at de ble sammen første gang i 06.

Anonymkode: dfb62...d31

Skrevet

Det finnes ingen unnskyldning for løgn. Hvis han lyver om dette, så er sannsynligheten stor for at han lyver om andre ting - eller kommer til å gjøre det! 

Og han "gjemmer" hun nok med "god grunn", tenker selv at de nok kommer til å bli sammen igjen. Eller at/om han er utro med hun, virker jo ikke som at de klarer eller vil gi slipp på hverandre. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortid er fortid, men rett til å reagere på løgn. Min eks hadde også en fortid med en eks. Viste seg å være både fortid og nåtid.

Anonymkode: aa4bb...3b7

Nei, du har ikke noe med hans fortid å gjøre.

Når du spør og graver og krenker han angående fortiden hans, fortid er fortid, så må du tåle at han sier det han tror du ønsker å høre. 

Skrevet (endret)

-

Endret av Killerkane
Skrevet

TS her.

Sjekket telefonen hans i morges da han var i dusjen. Vet det er feil å gjøre, men.

Viser seg at de har hatt mye kontakt mens vi har vært sammen, værtfall over meldinger.. Der de skriver om at det er så synd de ikke fikk det til, og at de alltid vil være hverandres første kjærlighet og alltid vil bety mye for hverandre. Og om hva de hadde sammen som var bra, og gode minner og kalkenavn  De ønsker å være venner som holder hverandre oppdatert på hvordan de har det. Han skriver at han har det fint med meg og ønsker å satse på oss. 

Må snakke med han nå i kveld. Sist de hadde kontakt sa han at han slettet henne fra alt og at de ikke hadde kontakt.

Jeg vet ikke om jeg vil dette lenger, føler at jeg er andrevalget

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ba du ham slette henne fra alt i februar? Har han gått over streken med henne siden dere ble sammen? Om du ba ham slette henne av grunnløs sjalusi, så synes jeg ikke det er rart at han sender noen meldinger bak din rygg. Det er normalt å holde litt kontakt med ekser, oppdatere hverandre på livet innimellom, en ny partner har ikke rett til å kreve at man kutter all kontakt uten god grunn. Setter du for urimelige og hysteriske grenser, så vil han holde ting skjult for husfredens skyld, sånn er det bare. 

At han har løyet om hvor lenge de var sammen, er derimot veldig snålt. Jeg har ikke noen god teori der, kan ikke skjønne hva poenget er med å lyve om noe sånt. Kan du ha misforstått? Du må jo nesten bare legge alle kortene på bordet, innrømme at du har snoket og be ham om noen ærlige svar? Om dere skal ha en framtid så må dere kommunisere om denne greia og bli trygg på hverandre.

Anonymkode: e50ae...43a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...