Silva Pluvialis Skrevet 30. oktober 2020 #21 Skrevet 30. oktober 2020 (endret) Jeg lurer på når følelser begynte å bli sett på som svakhet? Det er jo følelser som gjør oss til mennesker. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel
Gjest ukjent93 Skrevet 30. oktober 2020 #22 Skrevet 30. oktober 2020 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå var ikke overfølsom uttrykket jeg brukte, men det trenger ikke være at man gråter mye. Bare generelt folk som man kan se har en del følelser. Interessant å høre dine tanker, men på meg virker det ikke som du er særlig kald, eller ser på deg som det. Anonymkode: 90610...7d9 . Endret 31. oktober 2020 av ukjent93
AndreasBR Skrevet 30. oktober 2020 #23 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Jeg lurer på når følelser begynte å bli sett på som svakhet? Det er jo følelser som gjør oss til mennesker. Jeg har alltid levd med følelsene på utsiden av kroppen, og jeg synes de som er litt mer kalde ofte kan oppfattes som lite empatiske og ha vansker med å sette seg inn i andres situasjon. Kanskje du misforstår.. Det å lene seg på følelser istedenfor fakta er svakt. Fakta er viktigere enn følelser. Følelser skal holdes utenfor enhver argumentasjon. Forholde seg til fakta. "vansker med å sette seg inn i andres situasjon." Eller så bryr vi oss bare ikke om hva de føler om det motstrider fakta. Man bør aldri få kjeft for å si noe som er faktuelt riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #24 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er overfølsom, dog ikke på egne vegne, jeg gråter mye av latter, tristhet, glede mm. Og absolutt alle ser ting utifra hvem de er. Uansett hvor mye du prøver å se med andres øyne, så er de dine. Tro noe annet gjør jo at man blir litt bedreviter. Merkelig syn du har. Anonymkode: 4a011...8d6 Joda, det er sant, men jeg synes følelsesstyrte mennesker har en veldig stor tendens til å bli overveldet av følelser i den forstand at de får mer enn nok med å takle følelsene sine. Samt at det tvinger jo andres oppmerksomhet over på de. Det er ikke som at "kalde" mennesker ikke føler noe, vi lar oss ikke styre av det, for følelser endrer seg hele tiden. Anonymkode: de979...51f 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #25 Skrevet 30. oktober 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Jeg lurer på når følelser begynte å bli sett på som svakhet? Det er jo følelser som gjør oss til mennesker. Jeg har alltid levd med følelsene på utsiden av kroppen, og jeg synes de som er litt mer kalde ofte kan oppfattes som lite empatiske og ha vansker med å sette seg inn i andres situasjon. Nå er det vel ikke følelsene som blir kritisert, men hvordan følelsene blir uttrykt. Du må da være enig i at det blir litt feil når en kreftsyk må trøste og støtte sin venninne, i stedet for motsatt? Anonymkode: 16421...910 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #26 Skrevet 30. oktober 2020 29 minutter siden, Uatskillelig skrev: Jeg lurer på når følelser begynte å bli sett på som svakhet? Det er jo følelser som gjør oss til mennesker. Jeg har alltid levd med følelsene på utsiden av kroppen, og jeg synes de som er litt mer kalde ofte kan oppfattes som lite empatiske og ha vansker med å sette seg inn i andres situasjon. Du har misforstått. Anonymkode: 4ce6c...a9e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #27 Skrevet 30. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva dere tenker om, eller hvordan dere opplever folk som tydelig er litt mer følsomme? Anonymkode: 90610...7d9 er lei av å bli kalt kald. jeg er like følsom som alle andre selv om jeg ikke er det utad Anonymkode: eacd5...ba3 1
AndreasBR Skrevet 30. oktober 2020 #28 Skrevet 30. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: er lei av å bli kalt kald. jeg er like følsom som alle andre selv om jeg ikke er det utad Anonymkode: eacd5...ba3 God beskrivelse. Jeg tenker enkelte her inne kan tenke jeg ikke er følsom, bare fordi jeg vektlegger fakta mer enn følelser.. Man kan f.eks godt føle med andre mennesker, men det endrer jo ikke fakta.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #29 Skrevet 30. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: er lei av å bli kalt kald. jeg er like følsom som alle andre selv om jeg ikke er det utad Anonymkode: eacd5...ba3 Da er det ikke deg jeg mener. Var kanskje ikke tydelig i hovedinnlegget, men jeg tenker på folk som selv vet de er litt kalde i form av å være mindre følsomme enn folk flest. Anonymkode: 90610...7d9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #30 Skrevet 30. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble misbrukt som barn og har vel taklet det ved å bli litt kald og direkte. Jeg kan sitte og si forklare i detalj hva som skjedde uten å føle noe over hodet, så det er sikkert en forsvarsmekanisme som har tatt over ellers også. Jeg liker å takle problemer med fakta og ved å lese meg opp og være løsningsorientert uten å blande inn følelser. Dette gjelder også problemer som er følelsesbasert. Jeg kan også bli litt irritert hvis jeg synes at folk bruker følelsene til å få det som de vil. Jeg har opplevd at søsteren min har sagt veldig frekke ting til meg, så sier jeg fra om at det var skikkelig sårende, så låser hun seg inne på et rom og gråter, mens jeg sitter igjen ganske nøytral og får kjeft fordi jeg var så slem mot henne. Det synes jeg er urettferdig. Men jeg kan selvsagt vise masse følelser overfor de som står meg aller nærmest, men da er det vel bare kjæresten det er snakk om akkurat nå. Jeg kan også gråte av triste filmer. Jeg bare viser ikke så mye følelser når jeg er rundt andre eller når problemer skal løses. Anonymkode: a2990...fe6 Sånn har jeg det også. Ikke pga misbruk, men langvarig mobbing. Er klar over at jeg er litt skada. Tenker ikke vondt om de mer følsomme, er bare jeg som er herda. Anonymkode: 7c1a6...552
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå