AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Lurer på hva dere tenker om, eller hvordan dere opplever folk som tydelig er litt mer følsomme? Anonymkode: 90610...7d9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Er man plutselig kald fordi man ikke viser følelser for gud og hvermann? Anonymkode: cd99d...924 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Er kald til en viss grad. Er veldig veldig varm med de jeg er glad i, men ikke med ukjente. Jeg sliter litt med å bry meg om andre enn de jeg er glad i. Ser vel litt på de som er tydelig følsomme som slitsomme og dramatiske Anonymkode: 9241d...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #4 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg ble misbrukt som barn og har vel taklet det ved å bli litt kald og direkte. Jeg kan sitte og si forklare i detalj hva som skjedde uten å føle noe over hodet, så det er sikkert en forsvarsmekanisme som har tatt over ellers også. Jeg liker å takle problemer med fakta og ved å lese meg opp og være løsningsorientert uten å blande inn følelser. Dette gjelder også problemer som er følelsesbasert. Jeg kan også bli litt irritert hvis jeg synes at folk bruker følelsene til å få det som de vil. Jeg har opplevd at søsteren min har sagt veldig frekke ting til meg, så sier jeg fra om at det var skikkelig sårende, så låser hun seg inne på et rom og gråter, mens jeg sitter igjen ganske nøytral og får kjeft fordi jeg var så slem mot henne. Det synes jeg er urettferdig. Men jeg kan selvsagt vise masse følelser overfor de som står meg aller nærmest, men da er det vel bare kjæresten det er snakk om akkurat nå. Jeg kan også gråte av triste filmer. Jeg bare viser ikke så mye følelser når jeg er rundt andre eller når problemer skal løses. Anonymkode: a2990...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er man plutselig kald fordi man ikke viser følelser for gud og hvermann? Anonymkode: cd99d...924 Neu, det har jeg ikke sagt. Men jeg lurer på hva de som ser på seg selv som litt kalde, synes om folk som tydelig er følsomme. Anonymkode: 90610...7d9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg synes det blir en litt vag og rar måte å se folk på. Jeg kan være kaldere enn mange andre på enkelte områder, men også mye mer følsom enn andre på andre områder. Det tror jeg er ganske vanlig. Det er sjelden en person er "bare" kald eller "bare" følsom, hvis man da ikke har traumer eller diagnoser bak. Anonymkode: 4bbe8...b12 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #7 Skrevet 30. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det blir en litt vag og rar måte å se folk på. Jeg kan være kaldere enn mange andre på enkelte områder, men også mye mer følsom enn andre på andre områder. Det tror jeg er ganske vanlig. Det er sjelden en person er "bare" kald eller "bare" følsom, hvis man da ikke har traumer eller diagnoser bak. Anonymkode: 4bbe8...b12 At det ikke er svart-hvitt er jeg klar over. Sikter til de som er litt mer tydelig kalde og også mener det selv, ikke bare opplever at andre oppfatter seg sånn. Hvordan opplever de folk som er tydelig følsomme og forskjellig fra seg selv? Anonymkode: 90610...7d9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg blir som regel ganske overgitt over overfølsomme mennesker, de har det med å rote til livene sine. Det er akkurat som om de ikke kan se klart. Logikk og fornuft er ofte fraværende. Anonymkode: 17634...06e 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 Å holde hodet kaldt er ikke det samme som å ikke ha følelser. Anonymkode: 9bfea...2fa 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å holde hodet kaldt er ikke det samme som å ikke ha følelser. Anonymkode: 9bfea...2fa Virker som mange misforstår meg her. Jeg mener heller ikke dette. Jeg lurer egentlig på hvordan folk som ser på seg selv som litt kalde i den forstand at de ikke har så mye følelser, opplever folk som de ser har mye følelser. Anonymkode: 90610...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neu, det har jeg ikke sagt. Men jeg lurer på hva de som ser på seg selv som litt kalde, synes om folk som tydelig er følsomme. Anonymkode: 90610...7d9 Jeg syns de er irriterende. Anonymkode: 4ce6c...a9e 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva dere tenker om, eller hvordan dere opplever folk som tydelig er litt mer følsomme? Anonymkode: 90610...7d9 Jeg er ikke kald, men jeg er ikke av dem som lever med følelsene mine på utsiden av kroppen. Noen ganger synes jeg det er sllitsomt med de som lever med følelsene på utsiden, for de må alltid trøstes, selv om det ikke er dem det handler om der og da. For eksempel når en venninne forteller at hun har fått kreft, og må trøste den med følelsene på utsiden fordi "det er så trist at du har blitt syk". Og de fleste av dem jeg kjenner i denne gruppen blir så lite handlekraftige når noe skjer, fordi de overgir seg til følelsene hele tiden. Anonymkode: 16421...910 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg synes de er selvopptatte og egoistiske. De ser ofte kun ting fra sitt eget perspektiv og forventer at alle andre skal legge alt til rette for deres følelser og innfall. Anonymkode: de979...51f 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes de er selvopptatte og egoistiske. De ser ofte kun ting fra sitt eget perspektiv og forventer at alle andre skal legge alt til rette for deres følelser og innfall. Anonymkode: de979...51f Jeg er overfølsom, dog ikke på egne vegne, jeg gråter mye av latter, tristhet, glede mm. Og absolutt alle ser ting utifra hvem de er. Uansett hvor mye du prøver å se med andres øyne, så er de dine. Tro noe annet gjør jo at man blir litt bedreviter. Merkelig syn du har. Anonymkode: 4a011...8d6
Milky Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 Synes overfølsomme folk er slitsomme og irriterende. Tenker at de bare kan skjerpe seg, men så enkelt er det ikke. De kan sikkert ikke kontrollere det. Men jeg har ingen forståelse for hvordan folk orker å hele tiden være så følsomme. Må være utrolig slitsomt 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 Synes det er slitsomt og tenker i mitt stille sinn at de burde ta seg sammen og tenke litt rasjonelt. Anonymkode: b4709...78b 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg regnes kanskje som en litt kald person, men jeg faker en del så jeg er kaldere enn de fleste får inntrykk av. Nå er jeg endelig ferdig med tenåra og 20åra så da kan det jo være at vennindene mine roer seg litt med krangling og overføleri hehe.. Nei, hva jeg egentlig tenker? Kanskje at de som føler så mye på alt hele tiden kanskje er litt psykisk svakere og at de tenker mindre logisk? Det har vært mye tårer og gråt i jentegjengen og jeg trøster og viser omsorg på lik linje som resten, men i mitt stille sinn så tenker jeg kanskje at noen av de overdramatiserer litt for oppmerksomhet. Nå blir jeg sikkert skutt sønder og sammen her på KG men det skal jeg tåle Anonymkode: ac75d...f20 1
Gjest ukjent93 Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 (endret) . Endret 31. oktober 2020 av ukjent93
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 1 minutt siden, ukjent93 skrev: Jeg kan virke veldig kald og ufølsom på utsiden.Ble mye mobbet i mine yngre dager,og kommer fra et hjem med mye vold.Har alltid vært den som har holdt ting inne,og heller ventet til jeg er alene med å gråte.Sitter aldri lenge og gråter,går over ganske kjapt,men føler meg bedre rett etterpå. Jeg er mer privat av meg,men på nettet kan jeg fort bli veldig hissig og skrive ut det jeg virkelige føler der og da.I det virkelige liv er jeg annerledes. Jeg er ikke en bitter og hatefull person,men hissig er jeg. Kan vel også legge til at jeg tenker ekstremt mye på døden (har ikke angst for det),men er ikke voldelig eller har tanker om å skade andre.Jeg er den type person som begynner å gråte hvis jeg ser og/eller hører om dyr,barn og mennesker som har det vondt eller har opplevd noe jævlig. Folk som irriterer meg er de som hele tiden skal sitte og snakke høylytt om seg selv,og ikke la andre få slippe til. Det går meg på nervene. Det er ikke snakk om at det er jeg som skal slippe til (jeg er mest den som liker å sitte og lytte og observere),men ja,det irriterer meg at folk skal sitte sånn og bable om seg og sitt. Og så fort de er ferdige,og andre begynner å prate,så sitter de nærmest og hopper på stolen fordi de klør i fingrene etter å få begynt å prate om seg selv igjen. Med overfølsomme mennesker tenker jeg du mener de som gråter mye? Tenker ikke noe særlig over det,er plager meg ikke. Men er det ett yrke jeg aldri hadde orket å jobbe med,så er det psykolog og psykiater. Leser veldig mye om psykologi,men har aldri hatt ønske om å studere det. Drømte om å bli politi/ambulansearbeider. Nå var ikke overfølsom uttrykket jeg brukte, men det trenger ikke være at man gråter mye. Bare generelt folk som man kan se har en del følelser. Interessant å høre dine tanker, men på meg virker det ikke som du er særlig kald, eller ser på deg som det. Anonymkode: 90610...7d9 1
AndreasBR Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva dere tenker om, eller hvordan dere opplever folk som tydelig er litt mer følsomme? Anonymkode: 90610...7d9 At de er svake og ikke forholder seg til fakta men følelser. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå