Gå til innhold

Erfaringer med skruvat.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen bestilt fra skruvat.no før? Hvor lang tid tok det før dere fikk varene? 

Anonymkode: 96095...1f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfaringsmessig mellom 5 og 21 dager. Dessverre så er det litt bingolotto om delene faktisk stemmer overens med bilen din, selv om de påstår det. Da er det retur og evt rebestilling som gjelder, og ny ventetid. Det lønner seg derfor alltid å sjekke flere leverandører, både lokalt og på nett,  og ikke minst merkeforhandler. 
jeg sjekket pris på bremseklosser til bilen min for ikke så lenge siden, og der var merkeforhandler kun 100 kr dyrere enn skruvat, men jeg fikk originaldel der og da, slapp å vente lenge på å få noe som bare kanskje passet....

Anonymkode: c17e5...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sliter med feil deler anbefaler jeg Auto Doc. De oppgir delestørrelser i millimeter, f.eks. på bremseklosser, så du kan sammenlikne med de gamle.

Anonymkode: 8ef4e...2a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Om du sliter med feil deler anbefaler jeg Auto Doc. De oppgir delestørrelser i millimeter, f.eks. på bremseklosser, så du kan sammenlikne med de gamle.

Litt upraktisk, da. Du vil gjerne ta av de gamle og sette på de nye i en operasjon.

Anonymkode: 63c27...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leveringstid fra skruvat varierer veldig, fra noen dager til noen uker. 

Feil deler skyldes som oftest at man bestiller feil. Her må man sjekke grundig opp mot de delene som sitter på bilen per i dag. Det er en grunn til at reservedelsfaget er et eget fag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt upraktisk, da. Du vil gjerne ta av de gamle og sette på de nye i en operasjon.

Anonymkode: 63c27...64e

Ja, klart det, men om du ofte bestiller feil er dette den enkleste måten å verne deg mot det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestilte nytt sidespeil en gang, kom på 4 dager om jeg ikke husker feil. 

Anonymkode: 7aec0...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Useriøst selskap styr unna bruker flere dager/uker på og svare på klage/etterlysning av pakke 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Henning Solberg i reklamen. Styr unna.

Anonymkode: 88734...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring med Skruvat. Fått feil del og kundeservice er ikke eksisterende. Bruker heller Bildeler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mottatt noen pakke til tross for at Posten videresendte den 23.05.2023 klaget for noen dager siden og  mottok denne 

Hei,

Vi har mottatt din mail og arbider med å besvare din henvendelse så fort som mulig. Akkurat nå har vi mange som kontakter oss og svartiden kan derfor være noe lengre en normalt.

Du kan alltid velge å ringe til oss, opplys da gjerne til vår kundeservicemedarbeider at du har mailet oss også. Du når oss på telefonnummer 21 05 02 55.

Ingen tilbakesvar fra Skruvat 

Tviler på om det er bestillinger som har så stor pågang men (KLAGER) har ingen interesse av å kaste bort flere timer på å vente i telefon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk feil del som jeg prøvde på og som ikke passet. Og de nektet retur da den var prøvd å sette på. Aldri mer.

Anonymkode: edfe9...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet der en gang, aldri igjen. De tok pengene men klarte ikke lever varene. Masse mail og lite svar fra de så ble til slutt ordren slettet og pengene returnert. 

Merk dere at Skruvat er et NUF selskap, sjeldent de er seriøse.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bruker ett useriøst selskap heretter kalt (Posten Norge AS) Joda simmeringen kom nok som lovet men i min onkels postkasse med min Adresse 19 i stedet for 21 så mest sannsynligvis kom den 25 Mai står fremdeles videresendt  i posten appen i stedet for levert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2020 den 7.58):

Eurodel.no har samme artikler som autodoc og leverer raskere.

Veldog fornøyd med eurodel, men her også bare positive erfaringer med skruvat.

Styr unna Biltema for slitedeler. Ikke prisledende og dårlig kvalitet. Har flere ganger opplevd hjuloppheng og bremsedeler som rett og slett ikke lar seg montere. De er også superkjipe på retur/klaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 10/31/2020 at 7:58 AM, AnonymBruker said:

Har man de gamle klossene tilgjengelige når man bestiller nye?
Autodoc og deres mange nettkloninger har elendig kundeservice, dyr frakt, lang leveringstid og en håpløs returordning om (når) man får feil deler.
Betal heller noe mer fra et norsk firma og spar ergrelser og uforutsette utgifter.

Anonymkode: 65c55...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg bruker Autodoc . Erfaringsmessig er 5%-10% feil.

MEN, man sparer såpass mye at de småtingen jeg har fått feil. Så kjøper jeg det jeg mangler lokalt

Et eksempel er bremser bak på Toyota. Kalipper hos Toyota = 4000. På Autodoc 360 kr.

Glemte å bestille glidepinner som på Autodoc koster 60 kr, på Toyota 700kr.

Sparte over 3000 på kalippere, men brant 640 på glidepinner.

Min erfaring er i hvert fall at jeg bestiller ALT. Av og til får jeg feil del. Men totalt sparer jeg såpass mye at det er en del av gamet.  Jeg bruker ikke tid på å returnere deler til under 300kr. Gidder rett og slett ikke. Vindusvisker, oljefilet, lyspaærer, pollenfilter osv. Koster uansett ikke mer en 50-100kr.

Anonymkode: 911cf...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et eksempel er bremser bak på Toyota. Kalipper hos Toyota = 4000. På Autodoc 360 kr.

Glemte å bestille glidepinner som på Autodoc koster 60 kr, på Toyota 700kr.

Originale Toyota deler kan ikke sammenlignes med billigste Kina-crap.
Man må sammenligne med OEM. Som også vil være langt rimeligere, priser på originaldeler fra Japan har alltid vært høye. Kompensert for lavere pris på innkjøp av bilen.

Kina har adoptert filosofien med horrible delepriser. Eierne av Rolls-kopi må ut med 20k for bremseklosser foran.

Jeg bruker ikke tid på å returnere deler til under 300kr.

Hvor mye koster det i frakt å returnere en del til kr 300?
Hvor mye tid går med tid på tollklarering av returen?
Hvor lang tid tar det før du får tilbake riktig del?
Betaler Autodoc alle returkostnader ved reklamasjon?

Anonymkode: 65c55...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...