Cathie Skrevet 31. juli 2005 #1 Skrevet 31. juli 2005 Etter å ha brukt p piller i over 5 år hadde jeg helt glemt hvordan det var å ha mensen uten de! 2-3 dager med skarpe, sterke smerter og masse MASSE blod! Ikke kan jeg begynne på piller igjen heller, siden kroppen min ikke likte hormonene den fikk! Uansett hvilket merke jeg gikk på ble jeg så ofte sint og irritert og hadde det ikke så veldig bra med meg selv! Er det ingen annen måte jeg kan begrense plagene på? Det var jo så deilig når jeg gikk på pillene!
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2005 #2 Skrevet 31. juli 2005 Hvilket hormon er det du reagerer på? For noen så er minipiller et alternativ. Selv tåler jeg ikke østrogen(får høyt blodtrykk), men fant min redning i Cerazette minipiller. Ellers finnes det noen piller som du tar de første dagene av hver menstruasjon som hjelper blodet til å koagulere bedre.(Ikke prevensjon) Alle disse skrives ut av lege.
Cathie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2005 Vet ikke helt hvordan cerazette funker på akkurat det, men jeg fikk konstant mensen i over en måned av de, og det orka jeg ikke i lengden!
Cathie Skrevet 31. juli 2005 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2005 spiral da? ← Der kommer jo det samme problemet med uregelmessinge blødninger... Det man har fra før blir som regel forsterket! Er ikke noe alternativt prevensjon jeg er ute etter! Bare om det er noe du kan få hos lege eller homopat eller noe som kan roe ned blødningene og smertene litt akkurat de dagene det er værst!
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2005 #6 Skrevet 31. juli 2005 Jeg mistet iallefall mensen helt som følge av Cerazette, men det varierer jo som du sier fra kvinne til kvinne. Da er vel kanskje de tablettene som koagulerer blod noe for deg. Legen min nevnte det som et alternativ for meg da jeg ikke kunne bruke p-piller, men jeg husker desverre ikke hva de heter.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2005 #7 Skrevet 1. august 2005 Det eneste jeg kan komme på som begrenser mensen litt er å bruke tampong istedetfor bind. Eller damebeger/divacup som jeg bruker selv.
Gjest Lizbet Skrevet 1. august 2005 #8 Skrevet 1. august 2005 Det finnest noen reseptpliktige tabletter som begrenser blødningen. Husker ikke hva de heter....skal sjekke det....
Cathie Skrevet 1. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2005 Det eneste jeg kan komme på som begrenser mensen litt er å bruke tampong istedetfor bind. Eller damebeger/divacup som jeg bruker selv. ← Klart jeg bruker tampong... klarer ikke tanken på noe annet *grøss* Det finnest noen reseptpliktige tabletter som begrenser blødningen. Husker ikke hva de heter....skal sjekke det.... ← Det hadde vært fint! takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå