AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Del Skrevet 29. oktober 2020 Noen som kan anbefale en god barnehagesekk? 😊 Barn som skal begynne i barnehagen som 1. åring i januar. Tenker å ønske oss til jul😀 Anonymkode: 84208...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Del Skrevet 29. oktober 2020 Hvilken sekk er ikke så veldig nøye. Om det er en dyrere Bergans eller en dyr Fjallräven-sekk, de minste barna går ikke med sekken sin i barnehagen. MEN det er veldig viktig at det er god plass - plass til 3 matbokser og skiftetøy blant annet. Så kjøp heller en romslig sekk som tåler en støyt, enn en superfin stilig liten ryggsekk. - Hilsen barnehagetante Anonymkode: 7b74a...015 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Del Skrevet 29. oktober 2020 Kommer også an på om du vil kjøpe ny sekk om et par år. NÅR barnet skal begynne å nære sekk på tur er det viktig at det er en god sekk (IKKE Fjallraven!), med klips, hoftebelte og gode skulderremmer. 1åringen trenger ikke dette, men storbarn går gjerne på tur med sekk, noen allerede som 2åringer. Hilsen barnehagelærer Anonymkode: 85bf7...94e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Del Skrevet 29. oktober 2020 Du kan jo sjekke om barnet trenger sekk først. I vår barnehage er det kun de eldste som bruker det på turdager. Ellers er ikke sekker lov,da de ikke ønsker å ha masse sekker hengende i garderoben grunnet kvelningsfare. Vi trenger heller ikke å ha med matpakke eller drikkeflaske, så vi bruker bare et enkelt tøynett til å frakte tøy til/fra barnehagen. Anonymkode: 17f79...54f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Del Skrevet 29. oktober 2020 Vi har fjällräven konken, de bruker den bare til å frakte klær og matpakker til og fra barnehagen, bruker den ikke på tur. De er for små til å bære sekker selv. Vi er fornøyd med den. Anonymkode: c5b1b...280 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Del Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har fjällräven konken, de bruker den bare til å frakte klær og matpakker til og fra barnehagen, bruker den ikke på tur. De er for små til å bære sekker selv. Vi er fornøyd med den. Anonymkode: c5b1b...280 Kånken mener jeg selvsagt! Anonymkode: c5b1b...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Del Skrevet 29. oktober 2020 Jeg ville gått for en liten sekk som barnet kan ha matboks og flaske i - og så fraktet skiftetøy i et større bærenett. Etter hvert vil jo barnet få med seg våte, skitne dresser hjem etc - disse vil jo uansett ikke kunne legges i en sekk. Til en ettåring vet jeg forresten ikke om jeg ville brukt sekk. Husker ikke hva jeg gjorde da mine var så små. Anonymkode: ca11b...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Del Skrevet 29. oktober 2020 https://beckmann.no/barnehage/urban-mini-10-liter-barnehagesekk-yellow/ Denne er god når barnet en dag skal bære den selv. Brystreim og innebygget regntrekk er supert. Anonymkode: db824...efe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Del Skrevet 29. oktober 2020 https://www.xxl.no/bergans-ruffen-12-l-tursekk-barn-rosa/p/1163394_1_style Denne har holdt hele barnehagetiden, og har blitt mye brukt. Anbefaler sekk som sørger for god støtte rundt livet og i overkroppen Anonymkode: d27d3...ebe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Del Skrevet 29. oktober 2020 Takk for tips alle sammen🙏 Visste ikke noen ikke ville ha sekker i bhg for de minste, men det må jeg såklart sjekke. Tenker jeg godt kan kjøpe en sekk nå som er praktisk til sitt bruk nå og en ny til senere hvis behovet endrer seg da😊 Anonymkode: 84208...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 29. oktober 2020 #11 Del Skrevet 29. oktober 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips alle sammen🙏 Visste ikke noen ikke ville ha sekker i bhg for de minste, men det må jeg såklart sjekke. Tenker jeg godt kan kjøpe en sekk nå som er praktisk til sitt bruk nå og en ny til senere hvis behovet endrer seg da😊 Anonymkode: 84208...9d5 Det tror jeg er fornuftig. Enn så lenge skal være bare ha drikkeflaska si, sitteunderlag, bleie og et håndkle i den, så vi trenger ikke store sekker. Bergans-sekken får mye skryt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Del Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken sekk er ikke så veldig nøye. Om det er en dyrere Bergans eller en dyr Fjallräven-sekk, de minste barna går ikke med sekken sin i barnehagen. MEN det er veldig viktig at det er god plass - plass til 3 matbokser og skiftetøy blant annet. Så kjøp heller en romslig sekk som tåler en støyt, enn en superfin stilig liten ryggsekk. - Hilsen barnehagetante Anonymkode: 7b74a...015 Det kommer jo helt an på barnehagen. I barnehagen vår trener de med sekk på tur 2 ganger i uka fra de er 1,5 år. De har bare en liten matboks, skift og sitteunderlag i sekken. Den må være liten, så den ikke bygger så langt ut, samt ha klips over bryst og gjerne rundt hoftene. Anonymkode: b8b14...4f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Del Skrevet 29. oktober 2020 Alle hos oss har bergans 12 liter sekk. Kjempefin sekk som barnet kan bære selv etterhvert, den tåler litt av hvert og sitter bra på ryggen. Passer akkurat til 2 matbokser, drikkeflaske, sitteunderlag og en ekstra genser. Vi har brukt vår til foreløpig 2 skolebarn, yngste går siste året nå. Man ser ikke at den slitt engang. Det er ikke spesialsekk til de minste - de bruker ikke sekk. Kjøp en de kan bruke ut barnehagetiden i stedet. Anonymkode: ef705...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Del Skrevet 29. oktober 2020 Fornøyd med vår fra kaos Anonymkode: 206b1...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. oktober 2020 #15 Del Skrevet 29. oktober 2020 Til daglig bruk kun for frakt av matboks til og fra barnehagen lot vi barna velge helt selv etter eget ønske. Da er det helt uvesentlig om sekken er god å bære. I tillegg hadde vi en Bergans Jr 12 liter til bruk på turdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Del Skrevet 30. oktober 2020 Liker selv best Beckman mini eller osprey daylite kids Eller lignende til barnehagebarn. Er ikke fornøyd med Bergans jr 12 liter eller lignende, da de ofte blir baktunge. 3 åringen bruker osprey jet 12 Anonymkode: 42c2c...41e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moi123 Skrevet 30. oktober 2020 #17 Del Skrevet 30. oktober 2020 Vi har hatt bergans Nordkapp til eldste. Den har vart alle barnehageårene så lillebror skal få en når han begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #18 Del Skrevet 30. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken sekk er ikke så veldig nøye. Om det er en dyrere Bergans eller en dyr Fjallräven-sekk, de minste barna går ikke med sekken sin i barnehagen. MEN det er veldig viktig at det er god plass - plass til 3 matbokser og skiftetøy blant annet. Så kjøp heller en romslig sekk som tåler en støyt, enn en superfin stilig liten ryggsekk. - Hilsen barnehagetante Anonymkode: 7b74a...015 Det kommer helt an på barnehagen , min har bært fra han bar liten Anonymkode: 2168b...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Del Skrevet 30. oktober 2020 Bergans Anonymkode: 2168b...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #20 Del Skrevet 30. oktober 2020 Første året er det unødvendig med en "tursekk". Spørs litt hvilke rutiner de har nå med corona, her sender vi kun med frokost hver dag, og vannflaske hver mandag. Så vi bruker ikke sekk hver dag engang. Kjører også bil til/fra, så evt skitne ytterklær tar jeg under armen bare. Om dere må ha med 3 matpakker daglig trenger dere selvsagt en større sekk. Anonymkode: 85847...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå