Gå til innhold

Barnehagen- behandles barn dårlig dersom foreldrene er mislikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor profesjonelle er de som jobber i barnehage? Behandler de noen barn dårligere enn andre, avhengig av om de liker/ misliker foreldrene?

Anonymkode: b4774...58c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Har ikke sett det gjøres av noen kollegaer heller. Har hatt mange titalls kollegaer oppigjennom.

Heldigvis.

Anonymkode: 5a9db...aac

• Liker 13
Skrevet

Har aldri sett det eller gjort det selv. Tror virkelig ikke det er vanlig.

Anonymkode: 5c461...1f3

• Liker 7
Skrevet

Nei nei nei og nei. Det må bare understrekes!!!

barna har ikke skylden for hvordan foreldrene er og skal på ingen måte behandle de dårlig av den grunn. Blir heller omvendt, får lyst til å ta litt ekstra vare på de barna som alltid mangler noe, som har foreldre som ikke har tid til dem osv. 

• Liker 26
Skrevet

Hva gjør du selv da, hvis du kjenner foreldre du ikke liker, misliker du automatisk barna deres? Jeg har en leveregel: Barn skal ikke lide for hva foreldre gjør.
Så jeg regner med at ansatte som jobber med barn er fornuftige folk og gjør jobben sin uavhengig av om de liker foreldrene eller ikke.

• Liker 12
Gjest theTitanic
Skrevet

Om noen ansatte i bhg misliker barn på grunn av foreldre så håper jeg det er oppsigelsesgrunn. Selv om foreldre ikke følger opp, betaler, er uhøflige, kranglete eller er ekstreme på ett eller annet punkt så skal barna merke minst mulig til dette. Og ikke høre at noen klager over foreldrene heller. 

Skrevet

Nei 

Anonymkode: b3c53...07a

• Liker 2
Skrevet

Ansatte i bargehage er utdannede pedagoger. De behandler ikke barna dårlig.

Anonymkode: e3e00...493

• Liker 2
Skrevet

Mange ting spiller inn, liker de foreldrene, liker de personligheten til barnet, hvor rent og pent barnet er, hvor pent er barnet, hvor enkelt å ha med å gjøre er barnet. Ubevisst spiller alle slike ting inn. 

Anonymkode: dd7c5...1d1

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange ting spiller inn, liker de foreldrene, liker de personligheten til barnet, hvor rent og pent barnet er, hvor pent er barnet, hvor enkelt å ha med å gjøre er barnet. Ubevisst spiller alle slike ting inn. 

Hva?! Hva slags barnehager har du vært borti? Hvor pen barnet er har da alldeles ikke en dritt å si! De er barn og behandles ikke utifra utseende. Alle barn er søte på hver sin måte

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro hva du vil men det er nok ikke oppfatningen til den generelle barnehageansatte😂 

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Badbunny skrev:

Hva?! Hva slags barnehager har du vært borti? Hvor pen barnet er har da alldeles ikke en dritt å si! De er barn og behandles ikke utifra utseende. Alle barn er søte på hver sin måte

Ikke «bort i», men «jobbet i.« Jeg jobbet som støttepedagog i en periode og da var jeg innom masse forskjellige barnehager. De ansatte forskjellsbehandler definitivt, sier ikke at det er bevisst, men jeg lærte i alle fall at mitt barn skal ha fine «søte» klær, være ren, de barna fikk sitte mer på fanget. Jeg jobbet med de vanskelige barna, merket jo at mange av de ansatte var mindre positive til dem. 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tro hva du vil men det er nok ikke oppfatningen til den generelle barnehageansatte😂 

Ikke bevisst nei. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke «bort i», men «jobbet i.« Jeg jobbet som støttepedagog i en periode og da var jeg innom masse forskjellige barnehager. De ansatte forskjellsbehandler definitivt, sier ikke at det er bevisst, men jeg lærte i alle fall at mitt barn skal ha fine «søte» klær, være ren, de barna fikk sitte mer på fanget. Jeg jobbet med de vanskelige barna, merket jo at mange av de ansatte var mindre positive til dem. 

Dette var bare trist å lese. Her jeg jobber så blir alle sett. Man må være ganske patetisk hvis man liker barna utifra klær.. herregud. 

• Liker 5
Skrevet

Det vil jeg tro er mer vanlig i bygder. Men det skal selvfølgelig ikke forekomme.

opplevde det selv på drittskolen jeg gikk på. Lærere kunne se på at jeg ble mobbet, og late som ingenting. Drittlærere.

Anonymkode: dd4a3...bb0

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Badbunny skrev:

Dette var bare trist å lese. Her jeg jobber så blir alle sett. Man må være ganske patetisk hvis man liker barna utifra klær.. herregud. 

Sier ikke at de andre går for lut og landet vann, de får oppmerksomhet og omsorg de også, men de pene, rene, lette, søte barna får mer. Barnehageansatte gjør jo ikke det for å være kjipe, det er ubevisst. Sånn er det jo faktisk med voksne også, vi behandler ubevisst pene mennesker bedre. 

• Liker 14
Skrevet

Nei, nei og nei! 

Aldri! 

Anonymkode: c3282...273

Skrevet

Jeg har sett det skje én gang. En liten bygd der alle kjenner alle og "hvem som helst" fikk jobb i barnehagen. Det var en kjent sak at den ene ansatte i bhg var i konflikt med foreldrene til det ene barnet. Og hun behandlet barnet utrolig dårlig, kjeftet på ham hele tiden for småting og ga ham ingen positiv oppmerksomhet.

Men har heldigvis ikke opplevd det etter at vi flyttet derfra. Og det var jo bare én av alle som jobbet der, så de fleste gjør nok ikke sånt.

Anonymkode: 3ce00...5d9

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor profesjonelle er de som jobber i barnehage? Behandler de noen barn dårligere enn andre, avhengig av om de liker/ misliker foreldrene?

Anonymkode: b4774...58c

Jobbet i over 10 år, aldri behandlet barn på noe som helst dårligere eller annerledes uansett hvor utrivelige eller anstrengte jeg har opplevd foreldre. Ei heller mine kollegaer oppfører seg slik.

Anonymkode: 67c19...2bc

• Liker 1
Skrevet

Nei, men baksnakking og forskjellsbehandling av foreldre forekommer. Barna er jo uskyldig.

Anonymkode: e4d2d...616

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...