Gå til innhold

Malaysias tidligere statsminister: muslimer har rett til å drepe millioner av franskmenn

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Badbunny skrev:

Dette!

Dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Jeffe skrev:

Dette

🤪

Skrevet
21 minutter siden, Elefantenistua skrev:

Nettop det, jeg synes det er for ille at noen går og dreper tilfeldige mennesker på gaten. Og slik er verden blitt. Folk er farlige og ekstreme og - jeg synes ikke det er greit. Folk dreper og torturere hverandre som om vi levde i middelalderen. 

Hvorfor kan vi ikke bare være venner alle sammen liksom, enige om å være uenige, la være å støte hverandre, og heller bare omfavne hverandres ulikheter. 

De fleste jeg kjenner er som meg, holder ekstreme meninger for seg selv og er hyggelig mot absolutt alle. Jeg har aldri gjort noen noe, men likevel blir jeg redd for at noen skal angripe meg, særlig nå som jeg er synlig gravid. Jeg kjører overalt, og tør ikke gå alene ute. Og verste er at jeg tror ikke det er irrasjonelt, for hva som helst kan jo skje nå i 2020.. 😕

Selvsagt! Og det er helt fælt å lese at du føler det slik! For problemene forsterkes jo bare, terrorangrep og ekstremisme bidrar tll hat og jeg er ikke i tvil om at mange muslimer kjenner dette på kroppen. Det igjen kan jo føre til ytterligere sinne igjen og det har vi en utrolig uheldig sirkel. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, mindfulness skrev:

Selvsagt! Og det er helt fælt å lese at du føler det slik! For problemene forsterkes jo bare, terrorangrep og ekstremisme bidrar tll hat og jeg er ikke i tvil om at mange muslimer kjenner dette på kroppen. Det igjen kan jo føre til ytterligere sinne igjen og det har vi en utrolig uheldig sirkel. 

Vi gjør hverandre sinte, og det bare eskalerer.. Redd for fremtiden der altså.. 

Skrevet
3 minutter siden, Elefantenistua skrev:

Vi gjør hverandre sinte, og det bare eskalerer.. Redd for fremtiden der altså.. 

Er selv mamma og deler frykten din 100%. 

Skrevet
4 minutter siden, mindfulness skrev:

Er selv mamma og deler frykten din 100%. 

Håper du aldri opplever noe vondt ❤️ 

Skrevet
2 minutter siden, Elefantenistua skrev:

Håper du aldri opplever noe vondt ❤️ 

I lige måte 💚💚! Så får vi gjøre det vi kan for å lære barna våre aksept og respekt for alle folkeslag. Så håper jeg de får leve som frie individ hvor de slipper å være redde for å bli straffet eller utsatt for kriminelle handlinger. Håper du klarer å bli kvitt engstelsen og nyter resten av svangerskapet ditt. 

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, mindfulness skrev:

I lige måte 💚💚! Så får vi gjøre det vi kan for å lære barna våre aksept og respekt for alle folkeslag. Så håper jeg de får leve som frie individ hvor de slipper å være redde for å bli straffet eller utsatt for kriminelle handlinger. Håper du klarer å bli kvitt engstelsen og nyter resten av svangerskapet ditt. 

Vi får gjøre det, fin tanke❤️ er så glad for at familien er så blanda som den er😊 

Tusen takk ❤️

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, mindfulness said:

Kilde: https://www.google.com/amp/s/nypost.com/2020/10/29/malaysia-pm-muslims-have-right-to-kill-millions-of-french-people/amp/

Dette ble tvitret av den tidligere malaysiske statsminister få timer etter terrorangrepet i Frankrike. En statsleder med andre ord! Er det på tide at moderate muslimer tar et solid oppgjør med slike holdninger og ytringer en gang for alle? Og at de faktisk selv kan forsvare bruk av satire som en del av ytringsfriheten? Jeg synes det er skumle reaksjoner fra store deler av den muslimske verden. Hvorfor skal de være så bestialske?

Han har jo et poeng, selv om jeg ikke er enig i konklusjonen. Frankrike har bedrevet ekstremt voldelig (og dødelig) imperialisme i tidligere tider.

Skrevet
12 hours ago, Bag said:

Hvor mange av verdens en milliard muslimer mener du har denne holdningen? Har du noe forskning som understøtter dette?

Jeg har vist deg før, om du går tilbake 2 år. PEW res, har alle data du trenger å finne ut dette. Isteden for å få delegerte meninger ifra media og facebook, kanskje lese selv både koranen og hva muslimer faktisk mener.

Etter Marokko drapene, så gikk jeg på arabisk twitter for å finne ut hva de sa om dette, jeg måtte gå 16 sider ned for finne en positiv kommentar som sa "gud være med dem", resten var smiles og nedverdige kommentarer.         

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, T-Rex skrev:

Han har jo et poeng, selv om jeg ikke er enig i konklusjonen. Frankrike har bedrevet ekstremt voldelig (og dødelig) imperialisme i tidligere tider.

Nei. For da vil veldig store deler av verden ha rett til å gå til angrep og drepe millioner av uskyldige mennesker som ikke lenger bedriver med det som sine forfedre har gjort. Menneskeheten kan ikke leve i arvesynd fra sine land, da er vi ikke lenger ett folk - men mange raser som mener de har rett til å drepe hverandre. Det er jo et helt vanvittig utsagn. Da hadde vi jo levd i en evig verdenskrig. 

• Liker 2
Skrevet
Just now, mindfulness said:

Nei. For da vil veldig store deler av verden ha rett til å gå til angrep og drepe millioner av uskyldige mennesker som ikke lenger bedriver med det som sine forfedre har gjort. Menneskeheten kan ikke leve i arvesynd fra sine land, da er vi ikke lenger ett folk - men mange raser som mener de har rett til å drepe hverandre. Det er jo et helt vanvittig utsagn. Da hadde vi jo levd i en evig verdenskrig. 

Som jeg skrev: jeg er ikke enig i konklusjonen om at det er fritt fram for å drepe uskyldige, etter blodhevnprinsippet.

Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Som jeg skrev: jeg er ikke enig i konklusjonen om at det er fritt fram for å drepe uskyldige, etter blodhevnprinsippet.

Sorry, leste innlegget ditt litt kjapt! 

Skrevet
12 timer siden, Elefantenistua skrev:

Det hatet jeg begynner å få for vestlig media og diverse, kjenner jeg litt ekstra for tiden. Da er det veldig vanskelig for meg å støtte de som krenker i ytringsfrihetens navn. 

Dette! Dette er det som gjør muslimer så skremmende og farlige! En unnskyldning i det stille blant kommentarer om at halshugging og terror ikke er greit osv.

Muslimer burde gått i gatene med plakater og fordømt handlingene til ekstremister. Det skjer i hele verden og planlegges daglig terror i Allahs navn, og rundt forbi sitter tusenvis/millioner(?) av muslimer og skylder på det ene eller andre. Det må komme en STOR reaksjon fra det Islamske miljøet om jeg skal begynne å tro noe annet. Det er på tide at vesten og Europa våkner opp.

»Dere» må forstå vår kultur for ytringsfrihet hvis «dere» skal være her. Dette er vår kultur! Og her kommer muslimer på rømmen fra elendige liv i pil råtne muslimske land. Vi har det ikke slik her og hvis man ikke liker det er man fri til å dra tilbake til elendigheten man kom fra.

Og hvordan tror du media og diverse er i disse forskjellige landene muslimene kommer fra? 
Dessuten er jeg av motsatt oppfatning enn deg. Vestlige media (spesielt Norsk) er så redde for å krenke at det blir skjevt andre veien. Hvor halshugging blir til kuttskader for eksempel. Hvor etnisiteten blir holdt skjult i voldshandlinger og voldtekter. Det er på tide å få en slutt på alt dette! Ytringsfrihet har vi, men ikke retten til terror og halshugginger!

• Liker 8
Skrevet (endret)

Fryktelig skremmende at en tidligere statsleder ytrer noe slikt og jeg er helt enig at det burde tas oppgjør internt mot slikt blant  muslimer. 
Vi må samtidig ikke glemme at muslimer er en veldig stor folkegruppe og dersom vi «skjærer alle over en kam»  så gjør vi de mest radikale av dem en stor tjeneste. Da skaper vi et skille mellom muslimer og resten av oss, akkurat noe som disse ønsker. 

Endret av bluedot
Skrevet
56 minutter siden, bluedot skrev:

Fryktelig skremmende at en tidligere statsleder ytrer noe slikt og jeg er helt enig at det burde tas oppgjør internt mot slikt blant  muslimer. 
Vi må samtidig ikke glemme at muslimer er en veldig stor folkegruppe og dersom vi «skjærer alle over en kam»  så gjør vi de mest radikale av dem en stor bjørnetjeneste. Da skaper vi et skille mellom muslimer og resten av oss, akkurat noe som disse ønsker. 

Jeg er helt klart enig i det. Det var derfor jeg trakk fram de moderate i denne sammenheng. Håper det er flere av dem enn jeg frykter. 

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, bluedot said:

Vi må samtidig ikke glemme at muslimer er en veldig stor folkegruppe og dersom vi «skjærer alle over en kam»  så gjør vi de mest radikale av dem en stor bjørnetjeneste. Da skaper vi et skille mellom muslimer og resten av oss, akkurat noe som disse ønsker. 

Jeg tror jeg er enig, og at du bare bruker ordet bjørnetjeneste feil. (En bjørnetjeneste er noe du ikke vil ha, i motsetning til en tjeneste.)

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Elefantenistua skrev:

De fleste jeg kjenner er som meg, holder ekstreme meninger for seg selv og er hyggelig mot absolutt alle. Jeg har aldri gjort noen noe, men likevel blir jeg redd for at noen skal angripe meg, særlig nå som jeg er synlig gravid. Jeg kjører overalt, og tør ikke gå alene ute. Og verste er at jeg tror ikke det er irrasjonelt, for hva som helst kan jo skje nå i 2020.. 😕

Det er nettopp dette jeg er redd for. At selv om mange muslimer ikke lever ut sine ekstreme meninger, så har dem de likevel...

Et menneskes holdninger, liv, oppførsel og tankesett bunner i de grunnleggende verdier h*n har. Det er skremmende hvis de fleste muslimer egentlig støtter ekstreme holdninger innerst inne, selv om de holder det for seg selv..

Jeg er ikke skeptisk mot muslimer som mennesker, men mot islam som religion.. Det virker som denne religionen inspirerer mange til å bevege seg i en farlig og skadelig retning...

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, Lillfrid skrev:

Det er nettopp dette jeg er redd for. At selv om mange muslimer ikke lever ut sine ekstreme meninger, så har dem de likevel...

Et menneskes holdninger, liv, oppførsel og tankesett bunner i de grunnleggende verdier h*n har. Det er skremmende hvis de fleste muslimer egentlig støtter ekstreme holdninger innerst inne, selv om de holder det for seg selv..

Jeg er ikke skeptisk mot muslimer som mennesker, men mot islam som religion.. Det virker som denne religionen inspirerer mange til å bevege seg i en farlig og skadelig retning...

Da har du ikke lest noe særlig om islam eller? Anbefaler deg å prøve Koranen 😊 

Hvorfor er du redd for hva folk mener innerst inne? Og hva skal en gjøre med det? Man kan ikke styre tankesettet til folk. Jeg tenker at vi heller bare bør tenke positivt om hverandre.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, T-Rex skrev:

Jeg tror jeg er enig, og at du bare bruker ordet bjørnetjeneste feil. (En bjørnetjeneste er noe du ikke vil ha, i motsetning til en tjeneste.)

Ok takk. Har endret det nå. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...