Gå til innhold

Malaysias tidligere statsminister: muslimer har rett til å drepe millioner av franskmenn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kilde: https://www.google.com/amp/s/nypost.com/2020/10/29/malaysia-pm-muslims-have-right-to-kill-millions-of-french-people/amp/

Dette ble tvitret av den tidligere malaysiske statsminister få timer etter terrorangrepet i Frankrike. En statsleder med andre ord! Er det på tide at moderate muslimer tar et solid oppgjør med slike holdninger og ytringer en gang for alle? Og at de faktisk selv kan forsvare bruk av satire som en del av ytringsfriheten? Jeg synes det er skumle reaksjoner fra store deler av den muslimske verden. Hvorfor skal de være så bestialske?

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Gjest Tom Peng Pong
Skrevet (endret)
5 minutter siden, mindfulness skrev:

Er det på tide at moderate muslimer tar et solid oppgjør med slike holdninger og ytringer en gang for alle?

Det kommer aldri til å skje, da mange muslimer ser ut til å ha samme holdningen.

Endret av Tom Peng Pong
endret ordlyd
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Tom Peng Pong skrev:

Det kommer aldri til å skje, da mange muslimer ser ut til å ha samme holdningen.

Nettopp! Muslimene claimer at de ikke står for noeee av det ekstremistene og terroristene står for, og likevel kjemper de aldri imot dem selv. 

Endret av Badbunny
  • Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, Tom Peng Pong skrev:

Det må da være ypperlig debattmat... Med tanke på at en nokså stor andel av Europas befolkning er muslimer etterhvert. Det kan jo skape en smule komplikasjoner i møte med blant annet ytringsfrihet. Eller hvor vi så banalt læres opp til å ikke halshugge folk som krenker oss. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Tom Peng Pong said:

Hvor mange av verdens en milliard muslimer mener du har denne holdningen? Har du noe forskning som understøtter dette?

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Badbunny said:

Nettopp! Muslimene claimer at de ikke står for noeee av det ekstremistene og terroristene står for, og likevel kjemper de aldri imot dem selv. 

Hvilket grunnlag har du for å påstå dette?

Gjest Tom Peng Pong
Skrevet
Akkurat nå, Bag skrev:

Hvor mange av verdens en milliard muslimer mener du har denne holdningen? Har du noe forskning som understøtter dette?

Den som tier samtykker, sies det. Må nesten bare anta at det, dessverre, også gjelder i denne sammenhengen.

Skrevet
1 minutt siden, Bag skrev:

Hvilket grunnlag har du for å påstå dette?

Fordi de ikke gjør det? Har ikke hørt om så mange muslimer som har lagd opprør over det som skjer i frankrike? Var til og med en på debatten som sa at det var greit å ta hevn når man blir «mobbet». Så la hun seg flat da. Ser ingen av dem stå opp og rope høyt hvor mye de er imot dette og vise at de ikke er en del av det. Nei stakksrs oss vi blit mobbet så det er helt ok

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Tom Peng Pong skrev:

Den som tier samtykker, sies det. Må nesten bare anta at det, dessverre, også gjelder i denne sammenhengen.

Ingen gidder å høre på oss uansett. 

Da Frankrike koloniserte Algerie, drepte de et stort antall muslimer, eller algeriere. Hodeskallene har de på museum i Frankrike. Det var en annen tid, men noen mener jo at Vesten får holde på som de vil. 

Jeg synes derimot at å kutte folk i halsen og drepe dem, er ekstremt og veldig ondt. Men hvorfor er det ingen som skriver om de to muslimske kvinnene som ble knivstukket i Paris foran barna sine forrige uke? 

Gjest Tom Peng Pong
Skrevet
4 minutter siden, Elefantenistua skrev:

Men hvorfor er det ingen som skriver om de to muslimske kvinnene som ble knivstukket i Paris foran barna sine forrige uke? 

Mest sannsynlig for å unngå at den muslimske befolkningen i Frankrike går i harnisk. Angrepet hadde vært en gavepakke til MSM, så grunnen til hvorfor det ble nedysset, kan jeg ikke forstå at kan være noe annet. Tragisk sak, uansett. 

Skrevet
10 minutter siden, Tom Peng Pong said:

Er ikke langt de fleste som blir drept av muslimer selv muslimer? I hvilken grad bør man forvente at hvite protestere mot terroraksjoner utført av hvite i andre land? 

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Dårlig kamuflert hat mot franskmenn og vestlig levesett fra Malaysias president. Fint at han i det minste innrømmer ondskapen, så vet vi hvor vi har ham.

Skrevet
8 minutter siden, Tom Peng Pong skrev:

Mest sannsynlig for å unngå at den muslimske befolkningen i Frankrike går i harnisk. Angrepet hadde vært en gavepakke til MSM, så grunnen til hvorfor det ble nedysset, kan jeg ikke forstå at kan være noe annet. Tragisk sak, uansett. 

Vet ikke helt hva msm er, men ja.. Veldig trist. Når man hører om slike ting, og ser at ingen andre medier nevner det, begynner man virkelig å lure. 

Jeg hører stadig om hendelser som skjer med muslimer, og ting er virkelig ikke rettferdig. Det hatet jeg begynner å få for vestlig media og diverse, kjenner jeg litt ekstra for tiden. Da er det veldig vanskelig for meg å støtte de som krenker i ytringsfrihetens navn. 

Det er ikke bare vesten.. Det er leirene i Kina, guantanamo, Burma.. 

Vi er en stor andel muslimer som egentlig er litt sånn midt på treet. Vi støtter verken is eller motsatt side, som egentlig bare vil leve i samme nabolag uten drama. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Elefantenistua skrev:

Vet ikke helt hva msm er, men ja.. Veldig trist. Når man hører om slike ting, og ser at ingen andre medier nevner det, begynner man virkelig å lure. 

Jeg hører stadig om hendelser som skjer med muslimer, og ting er virkelig ikke rettferdig. Det hatet jeg begynner å få for vestlig media og diverse, kjenner jeg litt ekstra for tiden. Da er det veldig vanskelig for meg å støtte de som krenker i ytringsfrihetens navn. 

Det er ikke bare vesten.. Det er leirene i Kina, guantanamo, Burma.. 

Vi er en stor andel muslimer som egentlig er litt sånn midt på treet. Vi støtter verken is eller motsatt side, som egentlig bare vil leve i samme nabolag uten drama. 

Jeg forstår at det må oppleves fælt dersom du føler at ting som skjer med muslimer, drysses ned. Jeg opplever det jo litt motsatt, at media lar være å publisere ting som kan sette innvandring i et dårlig lys. Og det har absolutt blitt gjort mye urett mot alle folkeslag opp igjennom historien. Men jeg tror likevel alle er tjent med et samfunn hvor vi ikke trenger å være redde for vanvittige attentater og angrep fordi vi publiserer eller viser noe som ikke alle er enige i. Life of Brian skapte jo enorme furorer, og kristne ble superstøtt og krenket. Men man gikk liksom ikke rundt og var redde for reprisalier fra kristne på samme måte som man er fra enkelte muslimer... 

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at man forventer at alle muslimer i hele verden bør markere motstand mot enhver terrorhandling begått av en muslim. Under det ligger det en slags underforstått oppfatning om at hvis de ikke protesterer så er de enige.

Burde vi ikke da forvente det samme av hvite grupper? Burde vi ikke da forvente at norsk politi går ut og tar avstand når amerikansk politi dreper svarte for ubetydeligheter eller svensk politi henretter mongolide med lekepistol? 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Bag skrev:

Jeg synes det er litt rart at man forventer at alle muslimer i hele verden bør markere motstand mot enhver terrorhandling begått av en muslim. Under det ligger det en slags underforstått oppfatning om at hvis de ikke protesterer så er de enige.

Burde vi ikke da forvente det samme av hvite grupper? Burde vi ikke da forvente at norsk politi går ut og tar avstand når amerikansk politi dreper svarte for ubetydeligheter eller svensk politi henretter mongolide med lekepistol? 

Problemet er jo at de aldri tar et skikkelig oppgjør med retorikken mange av dem fører, og jeg tror aldri jeg har hørt en muslim som uvilkårlig forsvarer ytringsfrihet. Denne posten handlet også om det motsatte - at statsledere i muslimske land oppfordrer til boikott og massedrap. Det burde vel være verdt en debatt? 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, mindfulness skrev:

Jeg forstår at det må oppleves fælt dersom du føler at ting som skjer med muslimer, drysses ned. Jeg opplever det jo litt motsatt, at media lar være å publisere ting som kan sette innvandring i et dårlig lys. Og det har absolutt blitt gjort mye urett mot alle folkeslag opp igjennom historien. Men jeg tror likevel alle er tjent med et samfunn hvor vi ikke trenger å være redde for vanvittige attentater og angrep fordi vi publiserer eller viser noe som ikke alle er enige i. Life of Brian skapte jo enorme furorer, og kristne ble superstøtt og krenket. Men man gikk liksom ikke rundt og var redde for reprisalier fra kristne på samme måte som man er fra enkelte muslimer... 

Nettop det, jeg synes det er for ille at noen går og dreper tilfeldige mennesker på gaten. Og slik er verden blitt. Folk er farlige og ekstreme og - jeg synes ikke det er greit. Folk dreper og torturere hverandre som om vi levde i middelalderen. 

Hvorfor kan vi ikke bare være venner alle sammen liksom, enige om å være uenige, la være å støte hverandre, og heller bare omfavne hverandres ulikheter. 

De fleste jeg kjenner er som meg, holder ekstreme meninger for seg selv og er hyggelig mot absolutt alle. Jeg har aldri gjort noen noe, men likevel blir jeg redd for at noen skal angripe meg, særlig nå som jeg er synlig gravid. Jeg kjører overalt, og tør ikke gå alene ute. Og verste er at jeg tror ikke det er irrasjonelt, for hva som helst kan jo skje nå i 2020.. 😕

Skrevet
2 hours ago, Bag said:

Fire av ti unge muslimer i Storbritannia  vil ha Sharia innført i landet. 1/3 av franske muslimer mener islamsk lov er viktigere enn fransk lov. Bare et par eksempler. Dette gjelder ganske mange ja.

• Liker 10
Skrevet
1 hour ago, Bag said:

Hvor er alle de moderate muslimene? Hvorfor går ikke muslimer i Frankrike i digre "rosetog" nå? Det er stort sett helt stille. Man tenker sitt.

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Dankert skrev:

Hvor er alle de moderate muslimene? Hvorfor går ikke muslimer i Frankrike i digre "rosetog" nå? Det er stort sett helt stille. Man tenker sitt.

Dette!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...