AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg er 25 år og på jobben min har jeg en kollega som hele tiden sammenligner meg og kona hans. Han sier at jeg er som en drue, mens kona er mer som en rosin. Tror de er rundt 45-50. Føler han sikler på meg, og det er ubehagelig. Får meg ikke til å si noe heller, og jeg unngår han alt jeg kan, men iblant må jeg møte på han, og da lyser han opp og sier mye rart. Han kan også spørre meg om hvor gutter tar meg med for å ha sex mens han mer, men jeg svarer aldri på det. Jeg har ingen kjæreste og er jomfru, så jeg er ikke helt med på notene. Han kan også si at om han kaster terninger ville jeg vært en 10-er mens kona ville vært en 2-er... Jeg skal innrømme at han er kjekk og holder seg veldig bra, men jeg er interessert i å finne meg en kjæreste, ikke å bare ligge rundt. Jeg liker ikke måten han ser på meg eller prater til meg, men har heller ikke råd til å miste jobben... Tror dere at han kommer til å slutte snart? Om han slutter og bare oppfører seg normalt så kan jeg tolerere han på jobben. Anonymkode: 8eeea...c7a 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Du gir han ingen grunn til å slutte, så lenge du tillater oppførselen hans kommer han til å fortsette. Anonymkode: e3e55...851 9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du gir han ingen grunn til å slutte, så lenge du tillater oppførselen hans kommer han til å fortsette. Anonymkode: e3e55...851 Jeg unngår han, jo, og prøver å virke avvisende. Feilen jeg gjorde var at da jeg var ny ifjor så smilte jeg mye og var hyggelig mot alle, og det utnyttet han seg av, da. Anonymkode: 8eeea...c7a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg unngår han, jo, og prøver å virke avvisende. Feilen jeg gjorde var at da jeg var ny ifjor så smilte jeg mye og var hyggelig mot alle, og det utnyttet han seg av, da. Anonymkode: 8eeea...c7a Feilen her er at du "prøver". Neste gang er du direkte og ber han om å gi seg, du kan også si at du kommer til å varsle ledelsen dersom han ikke skjerper seg. Anonymkode: e3e55...851 28
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Når man blir pratet til på en så usjarmerende måte så er det lov å gi tydelig beskjed om at du ikke liker det. Slutt å smil, slutt å gå rundt grøten, fortell han at han oppfører seg ekkelt, og at han gjør deg veldig ukomfortabel. Du trenger ikke å bli likt av alle, tør å si ifra, i stedet for å bli behandla sånn som det der. Anonymkode: 0154b...4a6 24
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når man blir pratet til på en så usjarmerende måte så er det lov å gi tydelig beskjed om at du ikke liker det. Slutt å smil, slutt å gå rundt grøten, fortell han at han oppfører seg ekkelt, og at han gjør deg veldig ukomfortabel. Du trenger ikke å bli likt av alle, tør å si ifra, i stedet for å bli behandla sånn som det der. Anonymkode: 0154b...4a6 Jeg sluttet å smile til han for lenge siden, det var bare i begynnelsen da jeg var usikker og nervøs og ville virke hyggelig på jobb. Jeg tør ikke si ifra for jeg er redd for å miste jobben Anonymkode: 8eeea...c7a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet å smile til han for lenge siden, det var bare i begynnelsen da jeg var usikker og nervøs og ville virke hyggelig på jobb. Jeg tør ikke si ifra for jeg er redd for å miste jobben Anonymkode: 8eeea...c7a Hvorfor tror du at du kommer til å miste jobben? Dersom du jobber i et seriøst firma er det han det kommer til å gå utover. Anonymkode: e3e55...851 16
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Det er ikke din feil, ts. Dette er trakassering. Anonymkode: f3907...7a5 16
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Du bør si fra til sjefen. Slik skal det ikke være på jobb. Anonymkode: f9a0e...272 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Du er utsatt for trakassering. Si til han at om han ikke slutter kommer du til å fortelle kona hans hva han sier til deg. Anonymkode: 3e837...b2a 11
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Miste jobben? Han er jo jo ikke sjefen din, så om du sier ifra så mister du ikke jobben nei. Slutt å være så sykt naiv og pingle å få den jævla fingeren ut av ræva di å si ifra! Si at du har fått nok at disse tragiske spørsmålene hans og at du synes ikke det er greit. Si han har kone hjemme og slikt burde han ikke snakke med andre kvinner heller. Anonymkode: 1dfcd...6ca 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Kommer bare til å bli verre og drøyere. Anonymkode: 709d7...9b0 4
visp Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 25 år og på jobben min har jeg en kollega som hele tiden sammenligner meg og kona hans. Han sier at jeg er som en drue, mens kona er mer som en rosin. Tror de er rundt 45-50. Føler han sikler på meg, og det er ubehagelig. Får meg ikke til å si noe heller, og jeg unngår han alt jeg kan, men iblant må jeg møte på han, og da lyser han opp og sier mye rart. Han kan også spørre meg om hvor gutter tar meg med for å ha sex mens han mer, men jeg svarer aldri på det. Jeg har ingen kjæreste og er jomfru, så jeg er ikke helt med på notene. Han kan også si at om han kaster terninger ville jeg vært en 10-er mens kona ville vært en 2-er... Jeg skal innrømme at han er kjekk og holder seg veldig bra, men jeg er interessert i å finne meg en kjæreste, ikke å bare ligge rundt. Jeg liker ikke måten han ser på meg eller prater til meg, men har heller ikke råd til å miste jobben... Tror dere at han kommer til å slutte snart? Om han slutter og bare oppfører seg normalt så kan jeg tolerere han på jobben. Anonymkode: 8eeea...c7a Om du i det hele tatt tenker tanken: legg alltid merke til hvordan menn snakker om koner, ekser, mødre, andre kvinner. Det sier så utrolig mye! Dette er helt klart en møkkamann! Sånne tullinger er det alltid flust av når man er på din alder og det er ikke lett å sette foten ned i det hele tatt, men bare gi han så lite oppmerksomhet som mulig. Ikke bli stående og hør på han, men vis at du er avvisende med hele deg og kroppspråket. 14
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg ville sagt "nei, nå må du ver grei mot kona di alså.." og så snudd meg bort. Anonymkode: a19a6...3ba 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 Det der er jo seksuell trakassering. Du bør ta det opp med leder og/eller verneombud. Anonymkode: fd647...e26 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 Har hørt om folk som får sparken eller ikke blir hørt om de sier ifra. Iblant har man møte og det blir jaha og klapp på skuldra og nå må vi være venner. Så er det igang igjen. Anonymkode: 8eeea...c7a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hørt om folk som får sparken eller ikke blir hørt om de sier ifra. Iblant har man møte og det blir jaha og klapp på skuldra og nå må vi være venner. Så er det igang igjen. Anonymkode: 8eeea...c7a Å si fra selv, er jo det første trinnet. Å greie å stå opp for deg selv, vil gagne deg resten av livet. I stedet for å gå i direkte konflikt, kan du fortelle hva du føler. "jeg synes det er skikkelig ubehagelig, når du oppfører deg sånn og sånn", "jeg synes det er ekkelt når du snakker sånn om kona di" At folk får sparken, eller blir frosset ut, er vel desverre ting som har skjedd, men det bør ikke være normen. Bortsett fra verneombud, bedriftshelsetjeneste, og personalansvarlige, er det ingen du kan alliere deg med, f.eks eldre kvinner i bedriften? Anonymkode: e31e2...be0 5
Gjest Lama_Drama Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 Da sier du: slutt med det der, det er ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 2 minutter siden, Lama_Drama skrev: Da sier du: slutt med det der, det er ubehagelig. Dette ⬆️ Anonymkode: 21425...ca8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg opplevde noe av det samme på en tidligere arbeidsplass. Jeg fortalte ham bare "Du må slutte å gi meg komplimenter på den måten". Det gikk endte veldig bra. Anonymkode: d9d1b...efd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå