Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay, jeg regner med dette ikke er gravid tegn, men begynner søren å lure. Er det i det hele tatt mulig? 

Hadde trolig EL lørdag 26. Oktober. Ifølge kalenderen jeg bruker. Tok ikke EL test.

Mandag 28 oktober begynte det svake murringer/trykk i nedre mage region, muligens livmor region. Tirsdag var helt fin frem til kvelden, da var det mer murring/trykk. Såpass at jeg ville bare ligge i sengen... Dette fortsatte hele onsdag, men jeg fungerte normalt. kjente det godt når jeg reiser meg og setter meg, og nå var jeg sikker på det er livmor region, da det kan minne veldig om menssmerter. Men de er ikke helt like..

I dag, torsdag, har det fortsatt, men litt mindre ubehag enn tidligere. Kjennes fortsatt best ved bevegelse type reise meg og sette meg. 

Er det overhode mulig at kroppen så tidlig etter EL begynner å reagere såpass at jeg får murring /trykk dersom egget er befruktet.. EL kan jo ha skjedd før antatt, men er da førte gang det skjer.. 

Jeg hadde SA i juli, og 12 oktober startet mens nr 3 siden det. Mens har forsåvidt vært normal, noe flere dager med blødning men ellers vanlig syklus. Tok EL test i september og da fikk jeg positiv (smilefjes) med CB samme dag som kalender sa EL skulle være.. 

Jeg vet ikke helt om jeg bør oppsøke lege eller vente en uke til 🙈 får jeg negativ test blir jeg uansett å ringe lege for å be om sjekk. Har ikke hatt det etter SA.. Tok kun blodprøver for å bekrefte a hcg gikk ned. Jeg tror alt kom ut og kroppen ordnet selv. Ingen smerter siden, før nå 🤔🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også for første gang skikkelig murring, stikkinger og en sånn boblende følelse i livmorområdet. Og jeg er kun 2 dpo 🙈🙂

Skrevet

Hele min forrige PP hadde jeg sånn du beskriver, bare hele tiden. Hos meg var det intenst. Legen kunne ikke gjøre noe. Tok graviditetstest av utvannet urin (3dpo), blodprøver for noe jeg ikke fikk vite hva var, trykket på magen for prøve å framprovosere smerten, og kikket inni at det så normalt ut i skjeden. 

Måtte komme tilbake dersom det ble uutholdelig for hastetime på KK. Fortsatte jo som normalt, og derfor ikke verre. Kontaktet ikke på ny før jeg visste jeg ikke var gravid. Fortsatt den stikkingen. Kunne ikke gjøre noe annet enn å vente på at det gikk over. 🤷🏻‍♀️

Forteller dette da jeg ikke tror legen kan gjøre noe da det ikke er legevakt - vondt. Evt kontakte privat gynekolog var alternativet mitt om jeg ville ha mer sjekket, type nå. 

Skrevet
17 minutter siden, Niny skrev:

Hele min forrige PP hadde jeg sånn du beskriver, bare hele tiden. Hos meg var det intenst. Legen kunne ikke gjøre noe. Tok graviditetstest av utvannet urin (3dpo), blodprøver for noe jeg ikke fikk vite hva var, trykket på magen for prøve å framprovosere smerten, og kikket inni at det så normalt ut i skjeden. 

Måtte komme tilbake dersom det ble uutholdelig for hastetime på KK. Fortsatte jo som normalt, og derfor ikke verre. Kontaktet ikke på ny før jeg visste jeg ikke var gravid. Fortsatt den stikkingen. Kunne ikke gjøre noe annet enn å vente på at det gikk over. 🤷🏻‍♀️

Forteller dette da jeg ikke tror legen kan gjøre noe da det ikke er legevakt - vondt. Evt kontakte privat gynekolog var alternativet mitt om jeg ville ha mer sjekket, type nå. 

Takk for svar ❤️ Jeg er litt bekymret at det er SA som kanskje ikke er helt komplett likevell, men ville jo tro smertene isåfall kom tidligere enn 3mnd etter SA. . 😬

Hittil idag, fredag, har jeg ikke kjent noe.. Kanskje det var en sen eggløsning som har gitt ubehag? Får nok aldri vite.. 🤷🏼‍♀️

Når ga det seg hos deg? 

Skrevet
11 timer siden, Dame1989 skrev:

Jeg har også for første gang skikkelig murring, stikkinger og en sånn boblende følelse i livmorområdet. Og jeg er kun 2 dpo 🙈🙂

Så rart! Men vi får vel aldri helt vite hva som er grunnen 🤷🏼‍♀️ krysser fingrene for oss begge at det blir to blå steker 🥰 

• Liker 1
Skrevet

De smertene du beskriver helt i starten ville jeg tenkt var på grunn av el.

Ville kanskje uansett tatt en sjekk hos gynekolog etter SA, bare for å være sikker. jeg personlig ville nok også testet for el noen måneder framover for å se om syklusen stabiliserte seg etter SA. 

Anonymkode: 38116...23b

• Liker 1
Skrevet
På 30.10.2020 den 14.11, AnonymBruker skrev:

De smertene du beskriver helt i starten ville jeg tenkt var på grunn av el.

Ville kanskje uansett tatt en sjekk hos gynekolog etter SA, bare for å være sikker. jeg personlig ville nok også testet for el noen måneder framover for å se om syklusen stabiliserte seg etter SA. 

Anonymkode: 38116...23b

Takk for svar! Ja, tror jeg skal fortsette med EL tester 😬👍🏻

Skrevet

Høres ut som smerter etter el, kanskje egger var litt ekstra stort denne gangen.

Jeg opplevde en gang ubehag i dagesvis etter el. På det tidspunktet visste jeg at jeg umulig kunne være gravid. Hos gynekolog (hadde time av andre årsaker) kunne han se at el hadde vært og at den ene eggstokken hadde fått litt «juling» denne runden. Han beskrev det som at eggstokken var et stort blåmerke, og det var igrunn slik det kjentes sånn ut også. Det var hekt ufarlig og gikk over etter en ukes tid. 

Om du er usikker ville jeg tatt en tur til gynekolog. Greit å sjekke opp etter SA.  

Anonymkode: 6b797...16a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som smerter etter el, kanskje egger var litt ekstra stort denne gangen.

Jeg opplevde en gang ubehag i dagesvis etter el. På det tidspunktet visste jeg at jeg umulig kunne være gravid. Hos gynekolog (hadde time av andre årsaker) kunne han se at el hadde vært og at den ene eggstokken hadde fått litt «juling» denne runden. Han beskrev det som at eggstokken var et stort blåmerke, og det var igrunn slik det kjentes sånn ut også. Det var hekt ufarlig og gikk over etter en ukes tid. 

Om du er usikker ville jeg tatt en tur til gynekolog. Greit å sjekke opp etter SA.  

Anonymkode: 6b797...16a

Takk for svar! 

Ja det kan jo absolutt være tilfelle!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...