AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Har tredemølle i kjelleren, pleier å løpe på den mens det er møte (er med via telefonen), men med mikrofon av så klart, og må/skal jeg si noe selv stopper jeg bare så det ikke blir noe bråk. Ellers lage mat, spise, gjøre andre ting. Er det ok, eller bør man sitte foran dataen? Tenker det er jo greit å utnytte tiden best mulig når man har muligheten. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: caf72...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Klarer ikke å være skjerpet nok i møtet hvis jeg løper på mølla, eller gjør andre ting. Så det blir foran pc. Vil helst være like effektiv hjemmefra. Så da ble det sånn. Anonymkode: 66a08...8db 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg tenker egentlig alt er greit så lenge det ikke påvirker evnen til å gjøre jobben din, men tror nok jeg selv hadde hatt litt problemer med å konsentrere meg om et møte mens jeg drev med matlaging eller løp. Anonymkode: 3a902...2c8 10
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Det synes jeg. Jeg har gåmølle på kontoret, betalt av jobben. Anonymkode: 4088c...bfa 10
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Ja, jeg bruker å rydde under møter. Hjemmekontoret gjør at jeg ikke har en god kontorplass, så har ingen dårlig samvittighet. Anonymkode: 2d977...3d5 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Spørs hvor relevant møtet er. Om du ikke egentlig har så mye å bidra med, om innholdet ikke angår deg i noen stor grad, eller man ikke skal ta avgjørelser og planlegge ting som krever at man er fokusert, da er det greit. Men jeg gjør ikke private ting, jeg gjør andre arbeidsoppgaver. Jeg sitter ikke på jobb og skreller poteter i møter, men jeg kan gå gjennom mailer og andre ting. Da gjør jeg ikke det hjemme heller. Anonymkode: f058d...c68 6
stan Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Kommer an på møtet, og min rolle i det. Der jeg er kun lytter og mottaker av informasjon, gjør jeg gjerne forskjellige ting rundt i huset. Har også deltatt på slike møter når jeg har vært ute å gått. Bruker da mobilen med headset. Det gjelder å være ærlig med seg selv, går jeg glipp av noe nyttig for jobben. Så lenge jeg ikke gjør det er det greit. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Hvis du klarer å følge like god med og ikke trenger å ta notater ser jeg ikke noe problem med det. Anonymkode: bbbb2...f9c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg har adhd, så jeg trenger å gjøre noe samtidig for å greie å konsentrere meg. Jeg gjør bare ting som ikke krever konsentrasjon da, som rydding og matlaging Anonymkode: 1934c...877
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #10 Skrevet 30. oktober 2020 Så lenge det man gjør ikke går på bekostning av deltakelse i møte, er det da null problem å gjøre andre ting samtidig. Det er da helt normalt også på jobben, når man har store fellesmøter, at folk sitter med laptopen foran seg og diskret gjør litt jobb samtidig. Jeg har en del møter hvor jeg ikke skal si så mye, hvor det er mer "sitte og høre på". Jeg synes det er vanskelig å konsentrere meg om å bare hør om jeg bare sitter der, så jeg konsentrer meg bedre om jeg bretter klær, kutter grønnsaker, o.l. samtidig. Anonymkode: d31f7...2ff
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #11 Skrevet 30. oktober 2020 Ville du jogget på stedet eller tatt spensthopp hvis dere var samlet i et møterom? Ikke? Så ikke gjør det hjemme heller. Anonymkode: b7466...ff1 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #12 Skrevet 30. oktober 2020 Å gjøre andre ting mens jeg har møte må man i min bransje. Veldig stort arbeidspress 24/7, så man må utnytte hvert minutt. Anonymkode: ba80d...b98
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #13 Skrevet 30. oktober 2020 Hallo: du får betalt for å gjøre en jobb for din bedrift. Arbeidsbeskrivelsen omhandler neppe tredemølle-løp og matlaging. Anonymkode: ffbdb...0e2 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #14 Skrevet 30. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville du jogget på stedet eller tatt spensthopp hvis dere var samlet i et møterom? Ikke? Så ikke gjør det hjemme heller. Anonymkode: b7466...ff1 I et møterom ville det vært forferdelig forstyrrende for andre om man gjorde slikt.. Gjør man det hjemme, når man er på telefonmøte, uten video på, er det ingen som ser det, og følgelig ingen som blir forstyrrert av det. Forøvrig oppfordrer ledelsen på min jobb oss til å ha gå-møter, altså ha møter mens vi går tur Det blir ikke mye annerledes enn om man går på møllen hjemme med jobben på øret. Anonymkode: d31f7...2ff 10
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #15 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hallo: du får betalt for å gjøre en jobb for din bedrift. Arbeidsbeskrivelsen omhandler neppe tredemølle-løp og matlaging. Anonymkode: ffbdb...0e2 Hva er problemet så lenge man ikke forstyrrer møtet? I noen bransjer så må man nesten gjøre ting samtidig, hvis ikke havner man på etterskudd, og det koster hvertfall arbeidsgiver mye. Anonymkode: ba80d...b98 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #16 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hallo: du får betalt for å gjøre en jobb for din bedrift. Arbeidsbeskrivelsen omhandler neppe tredemølle-løp og matlaging. Anonymkode: ffbdb...0e2 Ts gjør jobben MENS hun løper og lager mat.. Jobben blir altså gjort, og da er det ett fett om man sitter og glor på telefonen, eller om man kutter grønnsaker mens man deltar på møtet. Anonymkode: d31f7...2ff 11
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #17 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I et møterom ville det vært forferdelig forstyrrende for andre om man gjorde slikt.. Gjør man det hjemme, når man er på telefonmøte, uten video på, er det ingen som ser det, og følgelig ingen som blir forstyrrert av det. Forøvrig oppfordrer ledelsen på min jobb oss til å ha gå-møter, altså ha møter mens vi går tur Det blir ikke mye annerledes enn om man går på møllen hjemme med jobben på øret. Anonymkode: d31f7...2ff Men om du trener så følger du ikke med heller. Anonymkode: b7466...ff1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #18 Skrevet 30. oktober 2020 Du er jo på jobb, så det er litt begrenset tenker jeg. Mannen min syns jeg har en god balanse. Han kan f.eks finne på å starte foodprep til middag i lunsjen, men han vasker eller rydder aldri mens han jobber. Setter ikke på klesvask eller noe sånt. Han kan fint gjøre et minimum andre ting samtidig, som å titte litt på finn etter hus eller lese nyheter, men det tror jeg de fleste gjør. Anonymkode: bb18d...aae
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #19 Skrevet 30. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har tredemølle i kjelleren, pleier å løpe på den mens det er møte (er med via telefonen), men med mikrofon av så klart, og må/skal jeg si noe selv stopper jeg bare så det ikke blir noe bråk. Ellers lage mat, spise, gjøre andre ting. Er det ok, eller bør man sitte foran dataen? Tenker det er jo greit å utnytte tiden best mulig når man har muligheten. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: caf72...fcd Du kan sikkert det, men dette handler om symboleffekten. Du fokuserer på andre ting under møter. Du sender et signal om at møtet ikke er så viktig for deg. Du distraherer de andre. Jeg mener slike ting setter deg i et negativt lys. Jeg tenker at det du viser kan gjøre at du får mindre hjemmekontor i framtiden. Du kan sikkert gjøre alt dette når møtet er ferdig, kan du ikke? Prøv da i det minste å være tilstede på møtet heller. På en ordentlig måte. Slik opptrer du mer profesjonell. Hvis det betyr noe for deg. Anonymkode: 4dc09...37a 3
Bindersen Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan sikkert det, men dette handler om symboleffekten. Du fokuserer på andre ting under møter. Du sender et signal om at møtet ikke er så viktig for deg. Du distraherer de andre. Jeg mener slike ting setter deg i et negativt lys. Jeg tenker at det du viser kan gjøre at du får mindre hjemmekontor i framtiden. Du kan sikkert gjøre alt dette når møtet er ferdig, kan du ikke? Prøv da i det minste å være tilstede på møtet heller. På en ordentlig måte. Slik opptrer du mer profesjonell. Hvis det betyr noe for deg. Anonymkode: 4dc09...37a Hvordan distraherer hun de andre når video og mikrofon er av? Dette er jo bare tull! 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå