Plengionika Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Ok, så har det vært pressekonferanse for å få klarhet i anbefalingene som kom i går. Ifølge denne artikkelen i VG: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2dd9Mv/forvirret-over-coronaraad-paabud-og-forbud-dette-gjelder-landet-rundt-naa Så står det: "I private hjem, hager og hytter bør man ikke ha mer enn fem gjester. Dersom alle gjestene er fra samme husstand, kan man være flere. Det innebærer at to familier kan møtes selv om de har mange barn. Man kan også invitere for eksempel fem gjester som bor i hver sin husstand, men maksgrensen er alltid fem gjester totalt." Så man bør altså ikke ha mer enn fem gjester, men maksgrensen er ALLTID fem gjester totalt. Hva mener de? Er det en anbefaling eller er det påbud?
Gjest Fallabella Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 De mener at du skal bli forvirret, mer redd og lettere å lede. Jeg hverken hører på eller leser noe av det disse sier lengre, de snakker mot seg selv å bruker tiltak som er motstridende. Glem det.
Gjest Trykksjakta Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg merker meg at det står BØR og ikke SKAL. Jeg støtter de fleste tiltakene, men dette tiltaket er noe av det mest idiotiske de har funnet på, og det uten råd fra helsemyndighetene. Et rent politisk vedtak. Det er denne typen råd som gjør at folk til slutt ikke gidder mer fordi de mister respekten. Det må være en viss logikk i disse tiltakene.
kvinne35+ Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Det står med andre ord at man ikke skal overstige 5 voksne fra maks to forskjellige husstander og at de barna som følger med i fra disse to hjemmene som del av husstand (deler stue/bad/toalett osv) er med på kjøpet. Det står anbefalning fordi de ikke ønsker å tvinge oss men man bør jo bruke hodet og skjønne at om man ikke lytter så kommer det til å bli større spredning og det kommer til å komme inn forbud til slutt pga høy spredning. Alle man har vært i nærkontakt med altså 2meter eller mindre i mer enn 15minutt eller vært i kontakt med kroppsvæsker eller berørt direkte er NÆRKONTAKT. Får en person korona så må alle som er nærkontakt i karantene i 10dager. Så det bør jo være i alles interesse å unngå den da.
Plengionika Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2020 14 minutter siden, kvinne35+ skrev: Det står med andre ord at man ikke skal overstige 5 voksne fra maks to forskjellige husstander og at de barna som følger med i fra disse to hjemmene som del av husstand (deler stue/bad/toalett osv) er med på kjøpet. Det står anbefalning fordi de ikke ønsker å tvinge oss men man bør jo bruke hodet og skjønne at om man ikke lytter så kommer det til å bli større spredning og det kommer til å komme inn forbud til slutt pga høy spredning. Alle man har vært i nærkontakt med altså 2meter eller mindre i mer enn 15minutt eller vært i kontakt med kroppsvæsker eller berørt direkte er NÆRKONTAKT. Får en person korona så må alle som er nærkontakt i karantene i 10dager. Så det bør jo være i alles interesse å unngå den da. Vi er overhode ikke interessert i å menge oss med for mange hverken hjemme eller ute blant folk. Jeg stusser bare over hvordan de legger det frem. 1
iskremm Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Tullete regler. Gleder meg til å se alle festene med over 50 stk til helga mtp på halloween.
Example Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Er det virkelig så vanskelig å forstå? Skal man komplisere alt til det ytterste? Jeg tror et hvert oppegående menneske forstår essensen i dette tiltaket. 3
Milky Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Tull. Er uansett bør og ikke må.. enda en anbefaling de tror folk vil følge. Hvorfor lærer de ikke? Slutt med bør og anbefalinger hvis de vil bli tatt seriøst!! Surrehuer
Plengionika Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, Example skrev: Er det virkelig så vanskelig å forstå? Skal man komplisere alt til det ytterste? Jeg tror et hvert oppegående menneske forstår essensen i dette tiltaket. Essensen i avsnittet er ikke til å ta feil av. Spørsmålet er om det bør eller må ikke være mer enn fem. Hvis du leser det jeg har tatt ut av artikkelen så står det på et vis begge deler. Jeg kan forstå at folk blir forvirret.
Example Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, Plengionika skrev: Essensen i avsnittet er ikke til å ta feil av. Spørsmålet er om det bør eller må ikke være mer enn fem. Hvis du leser det jeg har tatt ut av artikkelen så står det på et vis begge deler. Jeg kan forstå at folk blir forvirret. Forvirret med vilje for å kunne rense samvittigheten når man blender litt på reglene tenker jeg. Så får man et lite alibi for det ved å misforstå reglene. 1
Hatsumomo Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 23 minutter siden, Example skrev: Forvirret med vilje for å kunne rense samvittigheten når man blender litt på reglene tenker jeg. Så får man et lite alibi for det ved å misforstå reglene. Tenker jeg også.
Anbefalte innlegg