Gå til innhold

Er ikke egnet som mor - hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke det. Jeg klarer ikke mer. Ungen er ett år og helt rabiat. Faren har flyktet for lengst og flyttet langt bort. Ingen andre orker å ha noe med hen å gjøre. Jeg klarer ikke ivareta hen lenger. Hvem kontakter jeg? Barnevernet?

Anonymkode: 35eb8...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende du har en ubehandlet fødselsdepresjon? 

Anonymkode: a6b6a...797

• Liker 17
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke det. Jeg klarer ikke mer. Ungen er ett år og helt rabiat. Faren har flyktet for lengst og flyttet langt bort. Ingen andre orker å ha noe med hen å gjøre. Jeg klarer ikke ivareta hen lenger. Hvem kontakter jeg? Barnevernet?

Synes du skal ta kontakt med barnevernet. Jeg fikk barn i en ung alder og slet veldig men fikk kurs og hjelp hos barnevernet. Barnet ditt kan godt hende er rabiat fordi du ubevist sender han negative følelser, altså at du sukker, er oppgitt osv og han oppdager det og reagerer. Unger i den alderen kan ikke kontrollere eller sette ord på følelsene sine. Følelsene de har kan være misledende ved at de viser sinne, uro eller sutring når de kan være redd, usikker eller lei seg.  

Prøv å ikke bli oppgitt når ungen din slår seg vrang men heller prøv å stryk han på ryggen og snakk rolig til han. Dette kommer ikke til å funke de første gangene så du må gjenta det masse og ha tålmodighet. Når du skjenner at du får nok og holder på å sprekke av sinne eller frustrasjon, gå ut av rommet og pust rolig par ganger.  Dermed ungår du at ungen plukker opp at du er stresset og fortvilet. 

Men du trenger klart og tydelig hjelp fra barnevernet. Det kommer til å gå fint. 

Anonymkode: 4a67c...010

• Liker 9
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Barnevernet ja. De kan veilede og hjelpe.

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Barnevernet ja. Sammen kan dere finne en løsning som er bra for både deg og barnet. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har barnet en diagnose?

Anonymkode: 8c99f...0be

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barnet en diagnose?

Anonymkode: 8c99f...0be

Nei.

Skrevet

Du tar kontakt med barneverntjenesten og ber om hjelp. Beskriv dine følelser og at det haster for dere begge og få den hjelpen dere trenger. 

Anonymkode: 091a3...b7a

• Liker 5
Skrevet

Helsestasjon, barnehage/skole, fastlege, barnevern, kan alle hjelpe. Lykke til

• Liker 2
Skrevet

Du kontakter barnevern, ja. Om du opplever at du må ha hjelp nå med en gang, søker du opp barnevernvakten i din kommune. 

Anonymkode: ffd1a...033

• Liker 5
Skrevet

Snakk med helsesøster på helsestasjonen. 
du skriver at barnet er rabiat. Det høres ut som du er sliten og rådvill, føler deg hjelpesløs og føler du ikke strekker til. 
for barnet sitt er du den beste hen kan ha. 

du kan få hjelp til veiledning, avlasting, o.l 

begynn med helsesøster, så kan hun vurdere videre hva dere skal gjøre

• Liker 2
Skrevet

Med riktig hjelp og veiledning så kan du klare dette! 
Ta kontakt med helsesøster og barnevernet og forklar situasjonen og følelsene du sitter med. 

Hvis barnet er så rabiat/ute av kontroll kan det godt hende barnet bør utredes før man kan finne gode løsninger og rutiner for at barnet skal fungerer best mulig. 
Hvis man får utredet barnet, kanskje ha avlasting fast noen netter i mnd, du kan få noen å snakke med, gå på kurs osv.. så vil den situasjonen du er i nå bare føles ut som et fjernt mareritt senere.

Den beste omsorgspersonen for barnet er deg, gjør det du kan for å holde ut og få hjelp til både deg og barnet gjennom denne krisen❤️

Anonymkode: b0c33...1c4

• Liker 3
Skrevet

Helsesøster først , så får de vurdere om BV skal inn å hjelpe . Du trenger avlasting . 

Anonymkode: f30be...024

Skrevet

Barnevernet er riktig instans her. Helsesykepleier kan kun henvise videre til barnevernet eller Home Start familiekontakten (sistnevnte er ikke riktig sted å begynne), de tilbyr ikke avlastning og den oppfølgingen TS behøver direkte. 

Anonymkode: bcce2...4cc

• Liker 1
Skrevet

Bra gjort av deg å be om hjelp. Masse lykke til!

Anonymkode: c3e13...b22

• Liker 15
Skrevet

Barnevernet, kontakt dem i morgen. Be om råd og veiledning (eller bli henvist til riktig instans som kan hjelpe deg og barnet ditt) og avlastning. Hør om de tilbyr familieråd, der familie og nettverket ditt samles, og hvor dere sammen finner frem til løsninger som kan hjelpe deg og barnet ditt. De fleste har noen ressurser i nettverket sitt. Om ikke annet enn en som kan feks. hjelpe deg med handling en gang i uka. Oppsøk hjelp til din egen psykiske helse. 

Verdt å prøve alt før du frivillig plasserer barnet ditt. 

Anonymkode: 9bdef...30c

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og begynn med kondomer før du begynner å spre beina for Gud og hvermann...        

Anonymkode: 993ad...910

Hva i svarte helvete feiler det deg? Jeg har ikke spredd beina for gud og hvermann.

• Liker 20
Skrevet

Du er modig. Beundrer din selvinnsikt. Lykke til♥️

Anonymkode: f4fdf...e4e

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...