AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Vi må ha nye spisestuestoler, og er i tvil om hva vi skal velge. Vi sitter daglig rundt bordet med barn på 8 og 9. De er over den veste grisealderen, men det er stadig noe spagetti Osv som faller i fanget... Ser det er mye i velour for tiden. Men usikker på hvordan disse holder seg i lengden når stoffet ikke kan vaskes. Og så blir de kanskje «ut» om et par år. Vi har nordisk stil, eller noe tilnærmet det... Spisebordet er i lys eik uten noe dilldall. Tenker å kjøpe 8 stoler med budsjett på ca 1500 per stol. Noen tips til tidløse gode stoler, som også er gode å sitte på i flere timer? Anonymkode: 04962...d2e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg har kjøpt brukte stoler i heltre, som ligner på budal-stol. Veldig god kvalitet. Men kanskje utfordrende å finne 8 like. Selv syns jeg det går fint å mikse litt. Anonymkode: ae82a...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 jeg tror ikke de finnes, tidsløse. 🙈 Nå er det 50-60 tallsdesign inn, og 70-80 talls er helt ut. Kanskje man burde da satse på 80-tallsstil nå i håp om at den blir moderne om 20 år. 🤷♀️ men ja, ville kanskje vurdert å kjøpe forskjellige, og kombinere ulike. Det blir selvsagt smaksak men 8 like stoler gir veldig stram, "konferanserom" utrykk. Mer koselig og avslappet stil med miks. Anonymkode: fed7b...60e
Amatørshopper Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg synes både 7ern og jærstoler er ganske tidløse 😊 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, Amatørshopper skrev: Jeg synes både 7ern og jærstoler er ganske tidløse 😊 Jærstolene synes jeg er stygge og dritvonde å sitte på. Anonymkode: adca5...b70 1
Zienna Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jærstolene synes jeg er stygge og dritvonde å sitte på. Anonymkode: adca5...b70 Man har forskjellig smak. Jeg synes jærstolene er utrolig vakre i sin enkelhet. Våre er nå over 40 år gamle, og de kommer ikke til å bli skiftet ut så lenge vi lever. Rundt vårt spisebord sitter gjester i timesvis. Vi har lagt tykke sauskinn i setet slik at gjestene sitter behagelig. Har aldri hørt noen klage. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg synes Jærstoler er nydelige, men valgte selv 7`eren da de er mye bedre å sitte på synes jeg. Synes begge er klassiske og pene. Ellers kan du jo se på dansk design, mye pene klassiske stoler der Anonymkode: 0deac...f81 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #8 Skrevet 30. oktober 2020 Fjordfiesta, klassiske, gode å sitte på, men de er dyre da. Anonymkode: 29c65...e1b
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #9 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg syns alt med stoff er litt teit og ser rart ut, spesielt de med trekk hele veien ned til beina. Polstrede liker jeg heller ikke, men hakket bedre. Jeg ville gått for noe i tre, og heller byttet puter ved behov. Må stolene være like? Kan jo fint kjøpe brukt, og heller bare male i lik farge f.eks Hvittmalt tre er i alle fall ganske trygt nå. Eller faktisk lyst tre. Anonymkode: f18d4...445
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #10 Skrevet 3. november 2020 På 29.10.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev: jeg tror ikke de finnes, tidsløse. 🙈 Nå er det 50-60 tallsdesign inn, og 70-80 talls er helt ut. Kanskje man burde da satse på 80-tallsstil nå i håp om at den blir moderne om 20 år. 🤷♀️ men ja, ville kanskje vurdert å kjøpe forskjellige, og kombinere ulike. Det blir selvsagt smaksak men 8 like stoler gir veldig stram, "konferanserom" utrykk. Mer koselig og avslappet stil med miks. Anonymkode: fed7b...60e 70-tallet er vel strengt tatt det som er mest «inn» nå ☺️ Anonymkode: 4ae2a...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå