AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Er det stor forskjell på kvaliteten på malingen i forhold til de forskjellige merkene? Tenker på inne maling av rom. Eller er noen maling dyrere pga mer utvalg av farger? Er konsistensen eller finish annerledes? Hilsen ei som før bare har kjøpt maling på biltema til mindre prosjekt, men som nå skal male en hel leilighet Anonymkode: b24ae...f18
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Har litt å si ja. Du må tenke på glans også, og noen gode malinger trenger f eks bare 2 strøk i stedet for 3. Anonymkode: 19eab...216
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg foretrekker Jotun. Kjedenes egen billig-maling opplever jeg som tynn og lite dekkende. Alltid vært fornøyd når jeg har brukt Jotun-produkter. Jeg har ikke prøvd noe særlig fra butinox eller Flugger, men det er sikkert også tipp topp. Ville styrt helt unna maling fra Biltema og Clas Ohlson om du skal male vegger. Anonymkode: a9fb6...b5d
Zienna Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Da jeg skulle male et soverom, kjøpte jeg billig maling fra Gjøko. Tenkte at det ikke kunne spille så stor rolle. Det var malerstrie på veggene, og rommet skulle fra lyst til mørkt. Da jeg så at strøk to ikke dekket, gikk jeg over til Jotun. I tillegg dryppet Gjøko mer, og var i det hele tatt vanskeligere å male med. Har ikke prøvd andre merker, for har siden holdt meg til Jotun.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #5 Skrevet 30. oktober 2020 har malt masse med billig maling fra Coop(coop egen merke). Maling som maling. Brukte ett par ganger Flugger og merka ingen forskjell. maling fra Biltema har jeg ikke brukt. Anonymkode: 5b549...ab3
dillyduzit Skrevet 30. oktober 2020 #6 Skrevet 30. oktober 2020 Nå kjenner jeg hovedsakelig til Jotun, fordi det er det jeg selger. Den store forskjellen er bruksområder og at veggen kan f.eks vaskes. Ta Vegg 10, begynner du å vaske på den så er faren stor for at det vil bli skjoldete kontra Wonderwall som du kan stå å skrubbe på. Wonderwallen er litt tykkere i konsistensen enn vegg 10, fordi den også er mer dekkende. Så har du jo f.eks Supreme finish som er en vanntynnet oljebasert maling som fungerer utmerket på mdf, panel og treverk - den er igjen mye tykkere å jobbe med, men til gjengjeld så sklir malingen over børstehårene og du slipper å eventuelt etterstryke. Brukt noe Rusta maling for et superbillig prosjekt på vaskerommet, det tok 15 liter med maling (dog rårom, sparkel, gips og lecavegg) på et rom som knapt er 7kvm. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå