AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg har praksis i en annen by enn hjembyen og en venninne lovet å komme på besøk. Jeg sa hun var velkommen alle helgene i oktober, med unntak av Halloween-helgen for da reiser jeg hjem en tur. Da jeg ringte henne for å avtale hvilke helg som passet, viste det seg at hun skulle til et rødt land i en uke for å besøke en venn der. Denne vennen besøkte hun også i sommer, så det var ikke slik at det var evigheter siden hun hadde sett ham. Uansett, da hun kom hjem måtte hun jo i karantene i 10 dager. Jeg ringte henne den første helgen i oktober, og hun dro den andre helgen... Hvordan si at jeg ikke vil ha besøk i november? Avtalen var at hun skulle finne en helg i oktober, og vi la den avtalen før hun besøkte kameraten sin. Anonymkode: ca35b...0c3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 29. oktober 2020 Synest du overdrive litt, va ganske løse planer i utgangspunktet. Anonymkode: 113a6...b21 68
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Skal du la deg skuffe over andres valg, så blir det et tøft liv. Er jo bare å si, jaha, avtalen var oktober, november vil jeg ikke ha besøk av deg.... Oi, virket litt slemt å kun ville ha besøk i oktober også.... Anonymkode: 4a9a7...01f 31
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Hun har jo et liv hun også, og når hun må i karantene i 10 dager må hun planlegge dette med hverdagslivet sitt slik at det går opp. Ikke minst må det også passe for kameraten. Du virker ganske selvopptatt der det skal gå på dine premisser (helgene i oktober utenom Halloween). Anonymkode: 22c4f...ac5 27
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synest du overdrive litt, va ganske løse planer i utgangspunktet. Anonymkode: 113a6...b21 Hvordan er «finn en helg i oktober» en løs avtale? Da skal hun finne en helg i oktober. Hvis hun ikke hadde lyst til å komme på besøk, kunne hun jo bare sagt det. Anonymkode: ca35b...0c3 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal du la deg skuffe over andres valg, så blir det et tøft liv. Er jo bare å si, jaha, avtalen var oktober, november vil jeg ikke ha besøk av deg.... Oi, virket litt slemt å kun ville ha besøk i oktober også.... Anonymkode: 4a9a7...01f Det er ikke slemt. Det er for travelt mot slutten av praksis til å kunne ha besøk. Anonymkode: ca35b...0c3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Hvorfor kan du ikke ønske henne velkommen i november da? Ikke heng deg opp i småtterier. Anonymkode: 10376...fe7 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har jo et liv hun også, og når hun må i karantene i 10 dager må hun planlegge dette med hverdagslivet sitt slik at det går opp. Ikke minst må det også passe for kameraten. Du virker ganske selvopptatt der det skal gå på dine premisser (helgene i oktober utenom Halloween). Anonymkode: 22c4f...ac5 Hun er velkommen hos denne kameraten når som helst, ifølge henne selv... Og hva hjelper det at hun kommer på besøk den helgen jeg ikke er her. Tåpelig svar... Anonymkode: ca35b...0c3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke ønske henne velkommen i november da? Ikke heng deg opp i småtterier. Anonymkode: 10376...fe7 Fordi det er for travelt i forbindelse med praksis og eksamensskriving. Anonymkode: ca35b...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er velkommen hos denne kameraten når som helst, ifølge henne selv... Og hva hjelper det at hun kommer på besøk den helgen jeg ikke er her. Tåpelig svar... Anonymkode: ca35b...0c3 Hvem vil du fra til, den du alltid er velkommen til eller den som bare vil ha deg da eller da? Og skal man besøke en som innebærer 10 dagers karantene, ja så må man ha tid til de 10 dagene også. Kan tenkes planene for november gjør at det må bli nå Anonymkode: 4a9a7...01f 7
Gjest theTitanic Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Du er urimelig. Og sjalu på at hun valgte kameraten. Og nå skal du "straffe " ved å utelukke besøk i november? Er det virkelig så nøye om det ble oktober eller november? Hadde du ventet på henne en spesifikk dag og hun ikke dukket opp så hadde det vært litt anerledes
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 7 minutter siden, theTitanic skrev: Du er urimelig. Og sjalu på at hun valgte kameraten. Og nå skal du "straffe " ved å utelukke besøk i november? Er det virkelig så nøye om det ble oktober eller november? Hadde du ventet på henne en spesifikk dag og hun ikke dukket opp så hadde det vært litt anerledes Jeg har hele tiden sagt at november ikke passer så bra. Dessuten er jeg ikke her hele november. Hadde hun hatt avtalen med kameraten først, hadde jeg ikke blitt sur. Men jeg tipper jeg ville fått andre svar hvis jeg skrev fra venninnen min sitt ståsted. Typisk KG å skulle ta TS uansett. Anonymkode: ca35b...0c3 2
Daria Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 Når traff dere hverandre sist, siden du mener det ikke er "evigheter" siden hun besøkte ham i sommer? Å få på plass en ukes tur + ti dagers karantene i hverdagskabalen er ikke så lett - hvis muligheten hadde bydd seg hadde nok jeg også prioritert det framfor en løst avtalt venninnehelg (så lenge dato og detaljer ikke er spikret, er en avtale relativt løs) - og de fleste venninnene mine ville hatt forståelse for det. Når det er sagt, skjønner jeg også at du er skuffet - jeg har også bodd vekk fra alle kjente og vet hvor mye venninnebesøk kan bety. 8
Gjest theTitanic Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hele tiden sagt at november ikke passer så bra. Dessuten er jeg ikke her hele november. Hadde hun hatt avtalen med kameraten først, hadde jeg ikke blitt sur. Men jeg tipper jeg ville fått andre svar hvis jeg skrev fra venninnen min sitt ståsted. Typisk KG å skulle ta TS uansett. Anonymkode: ca35b...0c3 Hvorfor stiller du spørsmål når du kun vil ha meninger fra de som er enig med deg...?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 «Å finne en helg», slike avtaler gjør jeg med folk hele tiden og 7 av 10 ganger koker det bort. Livet skjer og plutselig er det november. Løs avtale jeg ikke blir skuffet over at ikke blir noe av. Anonymkode: a06f2...7d2 25
Gjest loveli Skrevet 29. oktober 2020 #16 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: «Å finne en helg», slike avtaler gjør jeg med folk hele tiden og 7 av 10 ganger koker det bort. Livet skjer og plutselig er det november. Løs avtale jeg ikke blir skuffet over at ikke blir noe av. Anonymkode: a06f2...7d2 Helt enig, sånn er jeg også. Kanskje venninnen din tror det ikke er så nøye for deg TS? Jeg hadde ikke tenkt så mye på det og ønsket henne velkommen i januar (hvis det passer for deg da).
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #17 Skrevet 29. oktober 2020 10 minutter siden, Daria skrev: Når traff dere hverandre sist, siden du mener det ikke er "evigheter" siden hun besøkte ham i sommer? Å få på plass en ukes tur + ti dagers karantene i hverdagskabalen er ikke så lett - hvis muligheten hadde bydd seg hadde nok jeg også prioritert det framfor en løst avtalt venninnehelg (så lenge dato og detaljer ikke er spikret, er en avtale relativt løs) - og de fleste venninnene mine ville hatt forståelse for det. Når det er sagt, skjønner jeg også at du er skuffet - jeg har også bodd vekk fra alle kjente og vet hvor mye venninnebesøk kan bety. Takk. Endelig en med litt medfølelse som svarer. Hadde hun bare vært ærlig fra begynnelsen av ville jo jeg hatt mulighet til å invitere noen andre i god tid, så de fikk planlagt. Anonymkode: ca35b...0c3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #18 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, loveli skrev: Helt enig, sånn er jeg også. Kanskje venninnen din tror det ikke er så nøye for deg TS? Jeg hadde ikke tenkt så mye på det og ønsket henne velkommen i januar (hvis det passer for deg da). Jeg tror ikke det er vondt ment, men jeg mener fortsatt jeg har lov til å føle meg nedprioritert. Anonymkode: ca35b...0c3
Gjest loveli Skrevet 29. oktober 2020 #19 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er vondt ment, men jeg mener fortsatt jeg har lov til å føle meg nedprioritert. Anonymkode: ca35b...0c3 Ja, men ikke lag drama over dette er mitt tips. Dette er en ikke-sak dersom det ikke er slik alltid. Sånt skjer, pytt pytt.
Eryxo Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Kanskje du og din venninne burde snakke sammen om forventninger dere har til avtaler som du sier er "finne en helg i oktober." For noen er det en litt mer løs avtale, for deg er det en bindende avtale. Du har jo helt tydelig oppfattet denne avtalen på en helt annen måte enn henne. Snakk sammen, så ting blir klarere for dere begge til en annen gang. Endret 29. oktober 2020 av Eryxo 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå