Gjest rett til å bli skuffet? Skrevet 31. juli 2005 #1 Del Skrevet 31. juli 2005 Min kjæreste har aldri vært så flink til å gi gaver. Han kan slå til innimellom, men det er ikke ofte Han har to kamerater som står han veldig nært. For noen dager siden så kjøpte han en ny mobil tlf til dem, og da ingenting til meg. Greit nok, jeg hadde ikke reagert på det hvis han hadde gitt meg en oppmerksomhet litt oftere. Jeg forlanger ikke gull og glitter, bare en oppmerksomhet f.eks en Rose. For 3 mnd siden hadde jeg bursdag. Da fikk jeg en del penger og en ny fancy mobil. Ble selvfølgelig kjempe glad for det, men når han gir gaver til vennene sine, og ingenting til meg, da ble jeg såret. Er det så mye å forlange? En liten oppmerksomhet i ny og ne? Har jeg rett til å føle meg litt tilsidesatt? Og skuffet? Ps: er ikke ute etter å diskutere hvorvidt han er interrisert i meg eller ikke. Kjenner til KG, og jeg gidder ikke denne moralpreknen om at jeg skal gjøre det slutt osv. Sånt finner jeg ut selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2005 #2 Del Skrevet 31. juli 2005 Du skriver at han slåt til innimellom. Betyr det at han av og til gir gaver? I så fall skjønner jeg ikke at du klager. Må han gi gave til deg hver gang han gir noe til noen andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 31. juli 2005 #3 Del Skrevet 31. juli 2005 Tror du bare må akseptere ham som han er eller la det være. Om du har rett til å være skuffet? Man har vel ikke rett til noe som helst slikt i et forhold, man kan ikke kreve at noen skal kjøpe gaver til en. Kjøper du gaver til han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. juli 2005 #4 Del Skrevet 31. juli 2005 Violetta var inne på det som slår meg; kjøper du gaver til ham? jeg ser ikke helt grunnen til å kjøpe mobiltelefoner til kompisser sånn rett ut av det blå, så den skjønner jeg ikke helt. er det fordi de har fryktelig dårlig råd og han har kjempe god? dersom han bruker masse penger på venner som i grunnen ikke "trenger" noe, så skjønner jeg vel at du reagerer litt. men at du dermed blir fornærmet over at du ikke får noe, det skjønner jeg ikke. hvem er han herre kjæresten din da? Godgjører for de uten særlig midler? bruker du mye penger på gaver til ham, og dermed ønsker å få tilbake, så bør dette kanskje diskuteres? evt dropp ned på gavene til ham, så fordelingen ikke blir så skjev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rett til å bli skuffet? Skrevet 31. juli 2005 #5 Del Skrevet 31. juli 2005 Du skriver at han slåt til innimellom. Betyr det at han av og til gir gaver? I så fall skjønner jeg ikke at du klager. Må han gi gave til deg hver gang han gir noe til noen andre? ← Han slo til for cirka 6-7 mnd siden, da med penger igjen. Han skal kjøpe en bil til sin kamerat snart også. Og nei, han må ikke gi gaver til meg hver gang han gir noen andre... Men en rose eller en oppmerksomhet savner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rett til å bli skuffet? Skrevet 31. juli 2005 #6 Del Skrevet 31. juli 2005 Violetta var inne på det som slår meg; kjøper du gaver til ham? jeg ser ikke helt grunnen til å kjøpe mobiltelefoner til kompisser sånn rett ut av det blå, så den skjønner jeg ikke helt. er det fordi de har fryktelig dårlig råd og han har kjempe god? dersom han bruker masse penger på venner som i grunnen ikke "trenger" noe, så skjønner jeg vel at du reagerer litt. men at du dermed blir fornærmet over at du ikke får noe, det skjønner jeg ikke. hvem er han herre kjæresten din da? Godgjører for de uten særlig midler? bruker du mye penger på gaver til ham, og dermed ønsker å få tilbake, så bør dette kanskje diskuteres? evt dropp ned på gavene til ham, så fordelingen ikke blir så skjev. ← Jeg kjøpte gaver til han innimellom ja. T-shorter, bamser, små oppmerksomheter. Før kjøpte jeg mye mer, parfymer, dyre klær, og lignende. Jeg har sluttet med det fordi jeg aldri har fått noe særlig tilbake. Og de vennene hans trenger ikke ny mobiler. Han har vel bare et veldig nært forhold til dem, så det er vel derfor han gir gaver til dem. han skal forresten kjøpe en ny bil til en kamerat av seg også. Det er som sagt ikke det at jeg forlanger gaver hver gang han gir gaver til andre, men han er mye ute og resier, han var sist i belgia. Jeg fikk ikke noe, imens kameraten hans kjøpte gaver til sin samboer. Jeg blir rett og slett litt skuffet. Kan ikke noe for det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. juli 2005 #7 Del Skrevet 31. juli 2005 forstår ikke hans grunn til å kjøpe gaver til vennene jeg da, spesiellt ikke om de er så nære, og spesiellt ikke når de ikke faktisk trenger det. Kjøper de tilsvarende tilbake til ham? Det er ikke alle som er typen til å kjøpe gaver og oppmerksomheter, og det er på en måte ikke nødvendig heller om man vet å gi oppmerksomhet til sine kjære på ikke-materielle måter. men når han har for vane å kjøpe gaver til de han er nære, så skjønner jeg at du reagerer litt. spesiellt når han er utenlands og kjøper med smågaver til venner, da hade nok jeg også reagert litt om jeg ikke fikk en liten sjokolade engang. det beste vil vel være å snakke med ham om det, ikke fordøm ham eller klag på at han ikke kjøper noe til deg, men mer snakk med ham at du ikke helt forstår hvorfor han gjør som han gjør. hvorfor tenker han på og gir oppmerksomheter til venner som står ham nær, men ikke til deg. ikke som en kritikk av at du ikke får, men mer som et spørsmål om du ikke står ham like nær eller bare rett og slett for å få vite og kanskje forstå hans tanker bak hans handlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2005 #8 Del Skrevet 31. juli 2005 Stusser også over at han skal kjøpe en bil til kameraten. Hvor mye penger har han egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alterna Skrevet 31. juli 2005 #9 Del Skrevet 31. juli 2005 Det var en ting som slo meg da jeg leste det der, men kan nok ikke skrive det her ute på KG. Men kanskje det ikke er "gaver" han gir de, kanskje han skylder de penger eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. juli 2005 #10 Del Skrevet 31. juli 2005 hvorfor i all verden skal du ikke kunne skrive det her på KG? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 31. juli 2005 #11 Del Skrevet 31. juli 2005 Lurer også på hvorfor i alle dager han skal kjøpe bil til en kamerat??? Ikke helt normalt spør du meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådskriveren_ Skrevet 31. juli 2005 #12 Del Skrevet 31. juli 2005 Stusser også over at han skal kjøpe en bil til kameraten. Hvor mye penger har han egentlig? ← Jeeeez, det har da vel ikke du noe med? Makan til frekt spørsmål. han har NOK av penger, ikke så vanskelig å skjønne det vel? Og til aline: takk for gode råd. Og takk for at du forstår meg og ikke henger deg opp i ting man ikke har noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådskriveren_ Skrevet 31. juli 2005 #13 Del Skrevet 31. juli 2005 Det var en ting som slo meg da jeg leste det der, men kan nok ikke skrive det her ute på KG. Men kanskje det ikke er "gaver" han gir de, kanskje han skylder de penger eller noe? ← Haha, nei. Sorry. Ikke prøv deg engang. Ikke noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2005 #14 Del Skrevet 31. juli 2005 Det er vel ganske uvanlig å kjøpe biler til vennene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2005 #15 Del Skrevet 31. juli 2005 Er du ikke litt naiv nå?. Hvorfor i all verden skal han kjøpe bil til kammeraten sin??? Vedde rpå at han skylder han masse penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fritzz Skrevet 31. juli 2005 #16 Del Skrevet 31. juli 2005 Det virker som denne karen har helt andre og mye større problemer enn en kjæreste som ikke føler hun får nok oppmerksomheter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådskriver. Skrevet 31. juli 2005 #17 Del Skrevet 31. juli 2005 Er dere her helt tjukke i hodene deres? Kjæresten min EIER tre bygårder i oslo sentrum. Han eier også to restauranter på oslos vestkant. Hans kamerat har hjulpet han med en god del når han startet med alt dette (siden han har vært restauranteier før). De er født og oppvokst i sammen. Nesten som søsken. Så nei, det er ikke vanlig å gi bort biler til vennene sine, men han skal nå gjøre det da. Og skjerp dere med å ymte innpå at han har noe slags problemer som dere enten mener er narkotika eller lignende. Dere vet ikke en dritt om min kjæreste så ikke gidd å synk så lavt. Aline er den eneste som har svart ordentlig her, imens dere andre sitter her og synker lavere og lavere. Fortell meg en ting; når personer svarer på den måten som flere av dere gjør, da tror jeg at dere rett og slett har et veldig miserabelt liv som må sitte her inne på nettet for å rakke ned på andre. Det er jo det dere gjør! ingen her har bedt dere om å analysere mitt forhold opp og ned, hold dere til saken nå forbannede høner. Makan til lavpanne-svar skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2005 #18 Del Skrevet 31. juli 2005 Og hvordan i all verden mener du at vi skulle vite at kjæresten din eier så mye? Jeg prøvde å spørre om han hadde mye penger, men det ville du ikke svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 31. juli 2005 #19 Del Skrevet 31. juli 2005 Miserabelt liv er vel bare fornavnet trådstarter. Et råd: Ikke spør om råd her inne. Du får ingen gode råd uansett, bortsett fra i fra meg da. Mange av de kvinnene her inne har svært lite å gjøre, og blir veeeeldig misunnelige når de merker at en annen person har godt med penger for eksempel (som da gjelder i din sak). Men nå skal du få et råd i fra ! Ta dette opp med han. At han kjøper gaver til alle andre rundt seg og ikke gir deg en liten ting som viser at han bryr seg er litt dårlig ja. Men som en annen her sa. Du kan ikke forvente at du skal få noe hver gang din samboer gir andre folk noe. Snakk med han på en ordentlig måte. Så håper jeg det ordner seg for dere. Dette er jo ikke et forholds største problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2005 #20 Del Skrevet 31. juli 2005 Trenger jeg å være missunelig fordi jeg synes det er rart at man har råd til å kjøpe biler til vennene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå