Gå til innhold

Eksponering av barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her inne er det jo mange som i hvert fall når det gjelder bloggere og influensere er enige med meg når det kommer til eksponering av barn. Det er veldig sjeldent jeg ser på lineær tv, men har sett litt på ViaFree de siste dagene og der går det reklame for Plan, hvor de eksponerer både mor og barn i ytterst sårbare situasjoner, hvorfor skal det være greit, når det faktisk sitter noen å tjener veldig godt på at folk blir faddere? Hvorfor har ikke disse barna rett til et privatliv? Kjør debatt!

Anonymkode: 9ab7d...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke greit, og Plan er en dusteorganisasjon med voldsomt fokus på individuelle sippehistorier. Dessverre er dette noe som selger. 

Anonymkode: 83cae...dc7

Skrevet

Ikke at jeg har tenkt så nøye over dette, men formålet er litt forskjellig? Å vise fram barn som lider for å få sympati og dermed støtte til å hjelpe barn i slike situasjoner, er litt annerledes enn en influenser som vasser i penger, som bare skal tjene enda mer, og derfor viser frem barnet sitt i reklame?

Anonymkode: e1a39...c15

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg har tenkt så nøye over dette, men formålet er litt forskjellig? Å vise fram barn som lider for å få sympati og dermed støtte til å hjelpe barn i slike situasjoner, er litt annerledes enn en influenser som vasser i penger, som bare skal tjene enda mer, og derfor viser frem barnet sitt i reklame?

Anonymkode: e1a39...c15

Tja, her er det noen som tjener til mer enn salt i grøten på andres nød, er det bedre å selge andres barn enn egne?

• Liker 1
Skrevet

Flere innspill, så forøvrig nå at reklamen jeg siktet til denne gangen var fra Redd Barna, men de gjør jo det samme hele gjengen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...