AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Del Skrevet 29. oktober 2020 Min samboers familie er lite flink å ta kontakt. Både hans mor og særlig to av hans søsken inviterer svært sjelden til besøk. Vi inviterer dem til middag hos oss i blant. Moren hans bor alene, men hun er mye på farten og de er stor familie. Hun ringer aldri. Hun inviterer oss aldri på noe. Vi forsøker å komme ofte på besøk ved å invitere oss selv bort og ringer relativt ofte. Vi bor nært. Får inntrykk av hun synes vi er for lite på besøk. Hun kan jo også invitere oss bort på kaffe en gang i blant. Samme gjelder hans bror og hans familie. De inviterer aldri. Da barna var yngre hintet de på at de så oss ikke så ofte. Derfor var gjerne barna litt sjenert mot oss. Vi så dem gjerne et par ganger i måneden. Er det lite? Det er vi som inviterer oss selv bort på kaffe. Men jeg forstår ikke hvorfor det alltid er slik at vi skal ta initiativ. Er det fordi vi ikke har barn? Vi også synes det er hyggelig om vi ble invitert. Det er ikke slik som dette i min familie. Vi er heller ikke så stor familie. Er det vanlig med så enveis kommunikasjon rundt om? Anonymkode: ed61e...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Del Skrevet 29. oktober 2020 Du kan jo ikke kreve noe av henne, hva vil du med dette? Anonymkode: 19b28...56f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Del Skrevet 29. oktober 2020 Du motsier deg selv. Først inviterer hun aldri, og så inviterer hun dere på kaffe en gang iblant..? Det er mye å møtes et par ganger i måneden. Det er overhodet ikke lite. For meg høres dere litt innpåslitne ut. Invitere seg selv på besøk, og se slekt med barn et par ganger i mnd?? Å invitere seg selv er småfrekt, og om det er til en barnefamilie, har de nok dagene fylt opp som det er. Anonymkode: e202e...923 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Del Skrevet 29. oktober 2020 SOM JEG SKULLE SAGT DET SJØL 👏👏 det er akkurat sånn her og, men på faktisk begge sider. Tilslutt blir det bare til at alle sitter for seg sjøl. Jeg har sluttet å ta massivt med initiativ og da har det dødd ut. Så jeg føler veldig med deg TS. Anonymkode: b9c3e...770 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Del Skrevet 29. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du motsier deg selv. Først inviterer hun aldri, og så inviterer hun dere på kaffe en gang iblant..? Det er mye å møtes et par ganger i måneden. Det er overhodet ikke lite. For meg høres dere litt innpåslitne ut. Invitere seg selv på besøk, og se slekt med barn et par ganger i mnd?? Å invitere seg selv er småfrekt, og om det er til en barnefamilie, har de nok dagene fylt opp som det er. Anonymkode: e202e...923 Jeg motsier ikke meg selv. Hun inviterer ikke på kaffe. Vi inviterer oss selv bort. Vi inviterer oss selv bort fordi det kommer kommentarer på at de aldri ser oss. Barnefamilien selv har sagt at ungene ser tante og onkel for sjeldent. Da hadde de sett oss for ca 1 måned siden. Noen ganger for 14 dagers siden. Vi inviterer oss ikke bort til dem hver 14 dag, men kan ha møtt dem tilfeldigvis i et annet besøk eller lignende. Anonymkode: ed61e...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Del Skrevet 29. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du motsier deg selv. Først inviterer hun aldri, og så inviterer hun dere på kaffe en gang iblant..? Det er mye å møtes et par ganger i måneden. Det er overhodet ikke lite. For meg høres dere litt innpåslitne ut. Invitere seg selv på besøk, og se slekt med barn et par ganger i mnd?? Å invitere seg selv er småfrekt, og om det er til en barnefamilie, har de nok dagene fylt opp som det er. Anonymkode: e202e...923 Jeg ser nå hvorfor du mener jeg motsier meg selv. Du siktet nok til en setning der jeg skrev litt feil. Jeg mente at hun også kunne tatt intitiativ til kaffebesøk, men hun gjør det ikke. Anonymkode: ed61e...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Del Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg motsier ikke meg selv. Hun inviterer ikke på kaffe. Vi inviterer oss selv bort. Vi inviterer oss selv bort fordi det kommer kommentarer på at de aldri ser oss. Barnefamilien selv har sagt at ungene ser tante og onkel for sjeldent. Da hadde de sett oss for ca 1 måned siden. Noen ganger for 14 dagers siden. Vi inviterer oss ikke bort til dem hver 14 dag, men kan ha møtt dem tilfeldigvis i et annet besøk eller lignende. Anonymkode: ed61e...dcd Unektelig rart å kommentere at de ser dere sjelden og så aldri invitere. Men kan det være en ren høflighetsfrase? Som "Nei så hyggelig, vi må ta en kaffe en dag" når man møter en gammel bekjent på gaten? Forøvrig var mine besteforeldre sånne som aldri inviterte, men klaget konstant på at de så oss aldri.. Men det var fordi de ikke ville trenge seg på, osv, de ville vi skulle bestemme når det passet for oss.. Anonymkode: e202e...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Del Skrevet 29. oktober 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: SOM JEG SKULLE SAGT DET SJØL 👏👏 det er akkurat sånn her og, men på faktisk begge sider. Tilslutt blir det bare til at alle sitter for seg sjøl. Jeg har sluttet å ta massivt med initiativ og da har det dødd ut. Så jeg føler veldig med deg TS. Anonymkode: b9c3e...770 Takk! Jeg føler hele tiden på et jag på at det er vi som må ta initiativ, for hvis vi ikke gjør det så ses vi aldri. Når det kommer små hint på at det er lenge siden de har sett oss så kjenner jeg på dårlig samvittighet. Anonymkode: ed61e...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Del Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg føler hele tiden på et jag på at det er vi som må ta initiativ, for hvis vi ikke gjør det så ses vi aldri. Når det kommer små hint på at det er lenge siden de har sett oss så kjenner jeg på dårlig samvittighet. Anonymkode: ed61e...dcd Da ville jeg bare sagt litt lett "dere får invitere oss på besøk, da, vi kommer gjerne, vi". Det er ikke du som skal ha dårlig samvittighet, når de aldri selv legger to pinner i kors for å treffe dere. Anonymkode: e202e...923 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Del Skrevet 29. oktober 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ikke kreve noe av henne, hva vil du med dette? Anonymkode: 19b28...56f Vi kan ikke kreve noe, men kan hun da forvente at vi kommer på besøk en gang i uken eller hver 14 dag? Jeg kjenner ofte på litt dårlig samvittighet selv om jeg ikke burde ha det. Litt frustrasjon som må ut. Anonymkode: ed61e...dcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Del Skrevet 29. oktober 2020 Hvorfor må dere møtes så ofte? Holder jo med et par ganger i året for mange - og de er ikke ansvarlig for ditt sosiale behov. Initer når dere ønsker, men ikke forvent å bli bedt. Vi kommer når vi blir bedt, men liker ikke å ha besøk. Og det er helt greit. Er jo de som har størst ønse om å møtes, som burde invitere. Anonymkode: 11145...a35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Del Skrevet 29. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kan ikke kreve noe, men kan hun da forvente at vi kommer på besøk en gang i uken eller hver 14 dag? Jeg kjenner ofte på litt dårlig samvittighet selv om jeg ikke burde ha det. Litt frustrasjon som må ut. Anonymkode: ed61e...dcd Du skriver hun bor nært, da blir det jo naturlig med mindre besøk. Du klager på dårlig kommunikasjon, har du snakket med henne om dette? Eller er du like dårlig på kommunikasjon selv? Er du sikker på hun forventer besøk av dere? Du har endel å oppklare her, derfor bør du ringe/besøke henne og kommunisere om dette. Anonymkode: 19b28...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Del Skrevet 29. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må dere møtes så ofte? Holder jo med et par ganger i året for mange - og de er ikke ansvarlig for ditt sosiale behov. Initer når dere ønsker, men ikke forvent å bli bedt. Vi kommer når vi blir bedt, men liker ikke å ha besøk. Og det er helt greit. Er jo de som har størst ønse om å møtes, som burde invitere. Anonymkode: 11145...a35 MITT sosiale behov? Dette er overhodet ikke mitt behov, men deres. Anonymkode: ed61e...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå