Gå til innhold

Ammeslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å slutte å amme tvillinger på 1,5 år. De spiser nok mat på dagtid, selv om de har spist litt lite på dagtid i det siste (lurer på om det kan ha sammenheng med nattammingen som foregår alt fra 2 til 5 ganger på natt hver, og så har det nok litt sammenheng med at de har vært syk). Jeg har ammet helt til nå for at vi alle skal få mest mulig søvn på natt. Jeg har prøvd å avvenne et par ganger før men har ikke klart å stå så lenge i skriking, noe som også har ført til at de vekker hverandre. Jeg har på en måte håpet at de skulle slutte med pupp av seg selv men det har ikke skjedd. Nå har de nylig vært syk, og det har vært ekstra mye amming på natt, samt økt amming på dagtid når de har vært hjemme fra barnehagen. Jeg kjenner nå at jeg trenger mer sammenhengende søvn på natt for å fungere godt i jobb og jeg tenker også at det ikke er bra med så mye amming på natt mtp. tennene deres. Jeg tenker på mange måter at tiden er inne for å slutte med amming nå. Far mener at jeg må dra bort noen netter på rad, for at vi skal klare å avvenne dem pupp om natten da de ikke vil gi seg når de vet jeg er hjemme. (Det er kun mamma som er god nok til legging, og det er store protester om far prøver.) Jeg er litt redd for at vi havner tilbake dit vi var når jeg kommer hjem. Er det noen som har erfaringer de vil dele, kan gi meg noen tips for skånsom avvenning? Det kan nevnes at de per nå sovner ved puppen og at de ikke liker morsmelkerstatning/ tar flaske. Jeg ønsker også tips for å få dem til å sovne i sengene sine (nå bare tuller og tøyser de og står i sengene sine om vi prøver å legge dem der). 

Anonymkode: 35145...33e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må dere nok bare tåle litt gråt og hyl. Sånn er det bare. 

Barn skal ikke ha mme/vanlig melk om natten, det er ikke bra for tennene. Tilby vann om natten når de er tørst. 

At barn står og tøyser i sengen ved legging er helt normalt. Det kan dere bare ignorere. Så lenge de ikke gråter, kan dere bare la dem holde på, Og om de gråter, trøste I sengen, ikke nødvendig å plukke dem opp om det ikke er snakk om hysterisk hylgråt. 

Samme med melken. Om de hyler fordi de ikke får melk, så javel. Da får dere bare trøste, men stå fast på å ikke gi etter. De trenger ikke melk, de får vann. De får trøst og nærhet, og da er det ikke farlig om de gråter. 

Altså, ungene kommer til å gråte og hyle MYE over ting de vil ha men ikke får oppover... Det må dere tåle. Dere kan ikke legge dere til at dere skal gi etter ved hver minste lille grining. 

Anonymkode: c0ad6...5d0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...