amz Skrevet 9. november 2020 Forfatter #101 Del Skrevet 9. november 2020 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri satt meg helt inn i Pakistan-sporet og hvorfor det ble avfeid, men må si at hun ser langt mer pakistansk ut enn spansk. Har selv bodd i Spania og kjenner flere norske som har fått barn med spanske personer, og ingen av dem er så mørke. Syns også trekkene minner mer om pakistanere enn spanjoler. Anonymkode: a68e3...d70 Altså moren sier jo at det er Jesus som er faren, og når jeg så dokumentaren så blir Jesus intervjuet en gang på 80 - 90 tallet i første episode. Jesus er ganske mørk så det kan være mulig hun er datteren til jesus. Men, så kommer dette da. I episode 2, mor til Therese sier hun var sammen med han Pakistanske mannen i et par måneder, det ble slutt så traff hun da Jesus. Hun ble da gravid. Så er det jo et spørsmål jeg virkelig må stile meg her. Vennligst les dette nøye; Moren ringer til han Pakistanske mannen og sier hun er gravid. Han sier nei det kan ikke være meg fordi jeg kan ikke få barn. Da slår hun seg til ro med dette sier hun. Da er det jo Jesus som må være faren! Politiet sier da dette stemmer ikke, fordi han har fått en gutt, han har blitt far. Altså, moren selv visste ikke hvem som kunne være faren. Hun ringer jo til han Pakistan først og forteller om dette, siden han sier jeg ikke kan få barn så bare slår hun det av seg å nei da er ikke han faren. Da er det Jesus. Altså, hallo? Selvfølgelig sier han Pakistanske mannen at han ikke kan få barn. I det miljøet på 80 tallet så hadde det jo vært helt katastrofe og nærmest skandale med at han fikk barn med ei norsk dame. Moren til Therese gikk inn i bekreftelsesmodus så klart. Hun hadde jo funnet en Spanjol, så da var det bare å stryke han av listen. Slike spørsmål strykes ikke av listen bare fordi noen sier så. Det er mange som har prøvd å unngå farskap, men da finnes det så klart blodprøver som beviser det. Ellers kunne man jo alle ha sagt det samme som ikke ønsket farskap for et barn. Farsspørsmålet til Therese er enda ikke avklart spør du meg. Du kan ikke anta. Endret 9. november 2020 av amz 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 9. november 2020 #102 Del Skrevet 9. november 2020 https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen Veldig interessant! også interessant at begge ble bortført etter å ha kjøpt godteri i kiosken 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 9. november 2020 #103 Del Skrevet 9. november 2020 29 minutter siden, amz skrev: Altså moren sier jo at det er Jesus som er faren, og når jeg så dokumentaren så blir Jesus intervjuet en gang på 80 - 90 tallet i første episode. Jesus er ganske mørk så det kan være mulig hun er datteren til jesus. Men, så kommer dette da. I episode 2, mor til Therese sier hun var sammen med han Pakistanske mannen i et par måneder, det ble slutt så traff hun da Jesus. Hun ble da gravid. Så er det jo et spørsmål jeg virkelig må stile meg her. Vennligst les dette nøye; Moren ringer til han Pakistanske mannen og sier hun er gravid. Han sier nei det kan ikke være meg fordi jeg kan ikke få barn. Da slår hun seg til ro med dette sier hun. Da er det jo Jesus som må være faren! Politiet sier da dette stemmer ikke, fordi han har fått en gutt, han har blitt far. Altså, moren selv visste ikke hvem som kunne være faren. Hun ringer jo til han Pakistan først og forteller om dette, siden han sier jeg ikke kan få barn så bare slår hun det av seg å nei da er ikke han faren. Da er det Jesus. Altså, hallo? Selvfølgelig sier han Pakistanske mannen at han ikke kan få barn. I det miljøet på 80 tallet så hadde det jo vært helt katastrofe og nærmest skandale med at han fikk barn med ei norsk dame. Moren til Therese gikk inn i bekreftelsesmodus så klart. Hun hadde jo funnet en Spanjol, så da var det bare å stryke han av listen. Slike spørsmål strykes ikke av listen bare fordi noen sier så. Det er mange som har prøvd å unngå farskap, men da finnes det så klart blodprøver som beviser det. Ellers kunne man jo alle ha sagt det samme som ikke ønsket farskap for et barn. Farsspørsmålet til Therese er enda ikke avklart spør du meg. Du kan ikke anta. Det er godt mulig at saken har et pakistansk spor, men at det ikke leder til Pakistan. Har pakistanerne noen tradisjoner med ugifte barn eller barn de ikke vil vedkjenne seg? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #104 Del Skrevet 9. november 2020 Syns likevel dette Pakistan sporet er litt søkt. Pakistaneren kan ikke vite med sikkerhet at Therese er datteren, kun fordi Therese ikke liknet sine søsken. Jeg har jobbet med barn i mange år og vet at søsken kan være forskjellig, men med samme foreldre. Jeg er også ganske mørk, ser utenlandsk ut, men har barn som har blondt hår, blå øyne og ganske lys. Mange som tror jeg er barnevakten 😂 Og er det vanlig for pakistanere å ta med seg sitt barn utenfor ekteskap for oppdragelse i Pakistan? Hvorfor? Skam? Hun er vel like halvt norsk om hun er i Pakistan? Og hvis hun er i Pakistan, hvem har oppdratt henne der? Man må da regne med at det var en viss aksept for Therese i Pakistan selv om hun da var halvt norsk, noe som jeg trodde det ikke var. Og har hun da kontakt med sin pakistanske «far» her, eller ble hun kuttet tvert av kontakt med sin «far» her? Men jeg kjenner ikke til Pakistan og tradisjoner og kultur der. Så for meg blir det litt for svakt. Anonymkode: a529c...510 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amz Skrevet 9. november 2020 Forfatter #105 Del Skrevet 9. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns likevel dette Pakistan sporet er litt søkt. Pakistaneren kan ikke vite med sikkerhet at Therese er datteren, kun fordi Therese ikke liknet sine søsken. Jeg har jobbet med barn i mange år og vet at søsken kan være forskjellig, men med samme foreldre. Jeg er også ganske mørk, ser utenlandsk ut, men har barn som har blondt hår, blå øyne og ganske lys. Mange som tror jeg er barnevakten 😂 Og er det vanlig for pakistanere å ta med seg sitt barn utenfor ekteskap for oppdragelse i Pakistan? Hvorfor? Skam? Hun er vel like halvt norsk om hun er i Pakistan? Og hvis hun er i Pakistan, hvem har oppdratt henne der? Man må da regne med at det var en viss aksept for Therese i Pakistan selv om hun da var halvt norsk, noe som jeg trodde det ikke var. Og har hun da kontakt med sin pakistanske «far» her, eller ble hun kuttet tvert av kontakt med sin «far» her? Men jeg kjenner ikke til Pakistan og tradisjoner og kultur der. Så for meg blir det litt for svakt. Anonymkode: a529c...510 Selvfølgelig, altså et spørsmål som dukker opp, om hun hadde levd i Pakistan så hadde man vel visst noe. Altså hun hadde forsatt hat språket i seg, og hat et behov for å evt oppsøke sine foreldre eller familie som voksen kvinne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 9. november 2020 #106 Del Skrevet 9. november 2020 1 time siden, amz skrev: Altså moren sier jo at det er Jesus som er faren, og når jeg så dokumentaren så blir Jesus intervjuet en gang på 80 - 90 tallet i første episode. Jesus er ganske mørk så det kan være mulig hun er datteren til jesus. Men, så kommer dette da. I episode 2, mor til Therese sier hun var sammen med han Pakistanske mannen i et par måneder, det ble slutt så traff hun da Jesus. Hun ble da gravid. Så er det jo et spørsmål jeg virkelig må stile meg her. Vennligst les dette nøye; Moren ringer til han Pakistanske mannen og sier hun er gravid. Han sier nei det kan ikke være meg fordi jeg kan ikke få barn. Da slår hun seg til ro med dette sier hun. Da er det jo Jesus som må være faren! Politiet sier da dette stemmer ikke, fordi han har fått en gutt, han har blitt far. Altså, moren selv visste ikke hvem som kunne være faren. Hun ringer jo til han Pakistan først og forteller om dette, siden han sier jeg ikke kan få barn så bare slår hun det av seg å nei da er ikke han faren. Da er det Jesus. Altså, hallo? Selvfølgelig sier han Pakistanske mannen at han ikke kan få barn. I det miljøet på 80 tallet så hadde det jo vært helt katastrofe og nærmest skandale med at han fikk barn med ei norsk dame. Moren til Therese gikk inn i bekreftelsesmodus så klart. Hun hadde jo funnet en Spanjol, så da var det bare å stryke han av listen. Slike spørsmål strykes ikke av listen bare fordi noen sier så. Det er mange som har prøvd å unngå farskap, men da finnes det så klart blodprøver som beviser det. Ellers kunne man jo alle ha sagt det samme som ikke ønsket farskap for et barn. Farsspørsmålet til Therese er enda ikke avklart spør du meg. Du kan ikke anta. Enig med deg her. Nå har de jo funnet DNA fra Therese, og det bør være en smal sak å finne ut om pakistaneren er faren eller ikke. Søsteren til Therese sier jo også i serien at hun synes Therese er ulik de to andre, og at tenk hvis vår pappa ikke er Thereses pappa. Men mor til Therese virker fortsatt sikker i sin sak... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amz Skrevet 9. november 2020 Forfatter #107 Del Skrevet 9. november 2020 6 minutter siden, Vampyrina skrev: Enig med deg her. Nå har de jo funnet DNA fra Therese, og det bør være en smal sak å finne ut om pakistaneren er faren eller ikke. Søsteren til Therese sier jo også i serien at hun synes Therese er ulik de to andre, og at tenk hvis vår pappa ikke er Thereses pappa. Men mor til Therese virker fortsatt sikker i sin sak... https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qAA4ag/politiet-har-funnet-thereses-dna-profil De har en DNA profil på hennes faktisk. Nå har ikke jeg greie på dette, vet ikke om dette er godt nok for å kunne fastsette farskap på noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 9. november 2020 #108 Del Skrevet 9. november 2020 On 11/4/2020 at 8:57 AM, amz said: Altså det her skjedde på 80 tallet. Det sporet bør undersøkes nærmere, bet meg også merke i når denne saken rullet så var det folk i det norsk-pakistanske miljøet som tagget hverandre i kommentarfeltet med trist fjes emojis. Les det du har skrevet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #109 Del Skrevet 9. november 2020 1 time siden, Pipaluk skrev: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen Veldig interessant! også interessant at begge ble bortført etter å ha kjøpt godteri i kiosken Dette var jo veldig interessant fra Marianne-serien.Jeg hadde håpet det kanskje var med noe om dette i Therese-serien. Men det var det altså ikke. Anonymkode: 0e17c...b2c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 9. november 2020 #110 Del Skrevet 9. november 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns likevel dette Pakistan sporet er litt søkt. Pakistaneren kan ikke vite med sikkerhet at Therese er datteren, kun fordi Therese ikke liknet sine søsken. Jeg har jobbet med barn i mange år og vet at søsken kan være forskjellig, men med samme foreldre. Jeg er også ganske mørk, ser utenlandsk ut, men har barn som har blondt hår, blå øyne og ganske lys. Mange som tror jeg er barnevakten 😂 Og er det vanlig for pakistanere å ta med seg sitt barn utenfor ekteskap for oppdragelse i Pakistan? Hvorfor? Skam? Hun er vel like halvt norsk om hun er i Pakistan? Og hvis hun er i Pakistan, hvem har oppdratt henne der? Man må da regne med at det var en viss aksept for Therese i Pakistan selv om hun da var halvt norsk, noe som jeg trodde det ikke var. Og har hun da kontakt med sin pakistanske «far» her, eller ble hun kuttet tvert av kontakt med sin «far» her? Men jeg kjenner ikke til Pakistan og tradisjoner og kultur der. Så for meg blir det litt for svakt. Anonymkode: a529c...510 Jeg synes det høres utrolig vågalt ut, om noen fra den omgangskretsen gjorde noe sånt, altså bringe henne til Pakistan, Det er mye logistikk som skal klaffe for å få det til. Så er det en stor fare for at det blir oppdaget og kidnapperne havner i fengsel. Og HVIS pakistaneren er redd for at han er faren og at det vil bringe skam over han, hvorfor gjøre noe ut av det?. Det beste ville jo være å holde kjeft, ikke vedkjenne seg farskap på noe måte? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #111 Del Skrevet 9. november 2020 Selv om hun ikke skulle være bortført til pakistan . Tror jeg uavhengig av dette at pakistaneren er faren. Anonymkode: c67fd...b64 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #112 Del Skrevet 9. november 2020 30 minutter siden, amz skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qAA4ag/politiet-har-funnet-thereses-dna-profil De har en DNA profil på hennes faktisk. Nå har ikke jeg greie på dette, vet ikke om dette er godt nok for å kunne fastsette farskap på noen? Det spille jo ingen rolle hva en farskapstest sier her. Dersom pakistaneren tror han er Thereses far kan det være nåkk til å få han til å ønske henne selv. Det gjelder jo for så vidt familien hans også. Anonymkode: 87651...3af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 9. november 2020 #113 Del Skrevet 9. november 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om hun ikke skulle være bortført til pakistan . Tror jeg uavhengig av dette at pakistaneren er faren. Anonymkode: c67fd...b64 Det tror jeg også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #114 Del Skrevet 9. november 2020 38 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg synes det høres utrolig vågalt ut, om noen fra den omgangskretsen gjorde noe sånt, altså bringe henne til Pakistan, Det er mye logistikk som skal klaffe for å få det til. Så er det en stor fare for at det blir oppdaget og kidnapperne havner i fengsel. Og HVIS pakistaneren er redd for at han er faren og at det vil bringe skam over han, hvorfor gjøre noe ut av det?. Det beste ville jo være å holde kjeft, ikke vedkjenne seg farskap på noe måte? Men i forhold til saken så må man se på hva og hvorfor den pakistanske slekta tok hun. Hva var hensikten? Og er det vanlig praksis? Og hvorfor så lenge etter skulle de kidnappe henne og ta henne med? Hun var jo tross alt åtte/ni år. Hadde vel vært enklere å gjøre det da hun var yngre? Og siden han hadde sagt at han ikke kunne få barn, var det vel også for å utelukke seg selv og ikke vedkjenne seg noen farskap. Altså velge å ikke ha noe med det å gjøre. Det virker så usannsynlig at det skulle være slik at han ikke vedkjente seg det, og så likevel fortelle det til sin pakistanske familie og legge en plan og så utføre handlingen når hun ble såpass stor 🤔 Det er lettere å forme et barna identitet jo yngre det er (med tanke på å gjøre hun pakistansk). Anonymkode: a529c...510 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javeljasedet Skrevet 9. november 2020 #115 Del Skrevet 9. november 2020 Tor nok ikke hun er i Pakistan, dersom han fornektet farskapet og hun allerede hadde en ny kjæreste som tok på seg farskapet for Therese. Dette er jo det den beste løsningen en pakistansk mann på 80 tallet som ikke ville vedkjenne seg et halv norsk barn kunne ha fått.. Er det noen som har lest noe mer om denne soldaten på perm som så Therese og en voksen mann i gangen? Han er utelukkende omtalt som vitne, og i motsetning med mange andre som nevnes, er det ingen som snakker om hans alibi. Han er den eneste voksne personen som innrømmer å ha sett Therese akkurat i tidsrommet hun forsvant. Var moren hjemme når han kom hjem, kan hun bekrefte at han kom rett hjem etter å ha vært ute (bingo tror jeg) ? Han er den eneste som innrømmer å ha sett henne, i tillegg kontakter han politiet ved en senere anledning og hentyder at han har sett denne samme mannen han bevitnet i en annen by. Ingen andre har sett denne mannen, og vi vet kun om han pga vitnet. Men han har tatt mye ressurser i etterforskningen. Han var kun hjemme en natt slik jeg forsto det. Jeg tror det er en større sannsynlighet for at Therese har blitt drept ganske tidlig i hendelsesforløpet for så å bli gjemt i en av leilighetene i nabolaget og fraktet bort senere på kvelden/natten samme dag. Jeg vet at politiet undersøkte alle leilighetene, men hadde de med seg hund? Enten en som kunne markere ved liklukt eller på Thereses lukt. Jeg vet de nevnte en fyr som hadde fylt opp leiligheten sin med søppel, hvor det gikk ganger i mellom alt hvor han kunne bevege seg. Hvordan kan denne leiligheten ha blitt gjennomsøkt skikkelig uten hund i så fall? Spesielt siden politiet nevnte at de skal skaffe han hjelp til å rydde, så har ikke alt her inne blitt gått igjennom. Førøvrig veldig fint gjort for en som tydelig trenger hjelp. Vet ikke jeg, vi finner nok ikke ut av det, men basert på psykologi er det ikke uvanlig at en gjerningsmann involverer seg i etterforskningen i etterkant for å fjerne fokus mot seg selv selv om dette sjeldent lønner seg. 🤷🏼♀️ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #116 Del Skrevet 9. november 2020 Jeg sittet å ser serien nå. Forferdelig trist sak. Stakkars moren til Therese Jeg håper virkelig at denne saken blir oppklart. . Anonymkode: 7da57...26c 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amz Skrevet 9. november 2020 Forfatter #117 Del Skrevet 9. november 2020 2 timer siden, Javeljasedet skrev: Jeg vet at politiet undersøkte alle leilighetene, men hadde de med seg hund? Enten en som kunne markere ved liklukt eller på Thereses lukt. Vanskelig å si dette her, det som ofte skjer er at slike hendelser forekommer fra noen i nærheten altså lokalmiljø. Det viser ofte statistikk. Kan selvfølgelig ha vært noe i lokalmiljøet der også. I den ene episoden snakke de om at det var sånn søppelbod der bodde i borettslaget. Der pleide all søpla å samles, før det så ble brent. Det som er interessant at det blir nevnt at en person ringer inn 1 - 2 uker etter at hun forsvant og lurer på om alt blir brent opp og om alt forsvinner? Det var jo et merkelig spørsmål. Mage tråder og spor å gå etter, ingen fasit dessverre enda. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #118 Del Skrevet 9. november 2020 Nå har jeg sett hele serien, men jeg klarte ikke bite meg merke i om mammaen til Therese er sammen med han spanjolen enda? Mener hun på ett tidspunkt sa «mannen min», men det kan jo også bety at hun refererte til han på det tidspunktet.. Anonymkode: c80cf...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 9. november 2020 #119 Del Skrevet 9. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg sett hele serien, men jeg klarte ikke bite meg merke i om mammaen til Therese er sammen med han spanjolen enda? Mener hun på ett tidspunkt sa «mannen min», men det kan jo også bety at hun refererte til han på det tidspunktet.. Anonymkode: c80cf...da2 De er ikke sammen nå, nei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #120 Del Skrevet 9. november 2020 2 timer siden, Javeljasedet skrev: Tor nok ikke hun er i Pakistan, dersom han fornektet farskapet og hun allerede hadde en ny kjæreste som tok på seg farskapet for Therese. Dette er jo det den beste løsningen en pakistansk mann på 80 tallet som ikke ville vedkjenne seg et halv norsk barn kunne ha fått.. Er det noen som har lest noe mer om denne soldaten på perm som så Therese og en voksen mann i gangen? Han er utelukkende omtalt som vitne, og i motsetning med mange andre som nevnes, er det ingen som snakker om hans alibi. Han er den eneste voksne personen som innrømmer å ha sett Therese akkurat i tidsrommet hun forsvant. Var moren hjemme når han kom hjem, kan hun bekrefte at han kom rett hjem etter å ha vært ute (bingo tror jeg) ? Han er den eneste som innrømmer å ha sett henne, i tillegg kontakter han politiet ved en senere anledning og hentyder at han har sett denne samme mannen han bevitnet i en annen by. Ingen andre har sett denne mannen, og vi vet kun om han pga vitnet. Men han har tatt mye ressurser i etterforskningen. Han var kun hjemme en natt slik jeg forsto det. Jeg tror det er en større sannsynlighet for at Therese har blitt drept ganske tidlig i hendelsesforløpet for så å bli gjemt i en av leilighetene i nabolaget og fraktet bort senere på kvelden/natten samme dag. Jeg vet at politiet undersøkte alle leilighetene, men hadde de med seg hund? Enten en som kunne markere ved liklukt eller på Thereses lukt. Jeg vet de nevnte en fyr som hadde fylt opp leiligheten sin med søppel, hvor det gikk ganger i mellom alt hvor han kunne bevege seg. Hvordan kan denne leiligheten ha blitt gjennomsøkt skikkelig uten hund i så fall? Spesielt siden politiet nevnte at de skal skaffe han hjelp til å rydde, så har ikke alt her inne blitt gått igjennom. Førøvrig veldig fint gjort for en som tydelig trenger hjelp. Vet ikke jeg, vi finner nok ikke ut av det, men basert på psykologi er det ikke uvanlig at en gjerningsmann involverer seg i etterforskningen i etterkant for å fjerne fokus mot seg selv selv om dette sjeldent lønner seg. 🤷🏼♀️ Jeg har også tenkt mye på denne soldaten og syns det er noe rart med forklaringen hans. Han virker så engasjert og bestemt og så er det lite som egentlig støtter noe av det han sier. Jeg tror egentlig at Therese kjenner eller vet hvem det var som tok henne. Og hun ble spurt om å bli med på kiosken. Hun svarte nei. Kan hende noen overhørte hennes nei og så sitt snitt til å tilby hu penger til godteri om hu ville dele? Aner ikke. Men syns ikke Pakistan sporet er så mye å gå etter. Du har et godt poeng. Hvorfor skulle den pakistanske «faren» bry seg om han slapp unna med det uansett? Anonymkode: a529c...510 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå