Gå til innhold

NRK: Therese - jenta som forsvant

amz

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, NordicViking skrev:

Så man vet med sikkerhet at perioden mellom da moren var "sammen" med disse to personene er såpass lang at det utelukker en av dem som faren? Da finner jeg det rart at det ble spekulert rundt dette om hvem som kunne være Thereses far. Men hadde Therese noen kontakt med den personen som moren sier er faren til barnet? Visste Therese hvem som var faren hennes?

Hvor lang tenker du en sånn periode skal være? To uker? To måneder?

Therese hadde kontakt med faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, minister-mio skrev:

Hvor lang tenker du en sånn periode skal være? To uker? To måneder?

To år er bedre enn to måneder, og to måneder er jo utvilsomt bedre enn to uker. Jeg kan forstå at noen i kretsen rundt Thereses mor spekulerer i hvem som er faren dersom det er snakk om en kort periode. Men dersom moren er sikker i sin sak, så burde alle slike spekulasjoner legges til side. Poenget er at det allikevel blir spekulert rundt dette, og i følge en teori som er luftet i denne tråden så brukes det angivelig som motiv i en mulig kidnapping/bortføring av Therese til Pakistan. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil regne med at de sjekka de nærmeste relasjonene, både farten og denne pakistaneren også.

Fjell i Drammen som hun bodd på var et litt belasta miljø på den tiden også. Det var på en måte "gettoen" i Drammen. Og på den tiden var det en del gjenger og sånt der. Har venninner som bodde der på den tiden, og de sa at politiet gikk rundt på dørene der etter dette skjedde for å kartlegge litt, men det var ikke sånn at man måtte slippe inn politiet eller noe sånt, det var nærmest valgfritt noe som er litt rart.. Også skylde de jo som kjent på Tomas Quick etter hvert, og da slo man seg kanskje litt til "ro" med det selv om det selvfølgelig var løgn. 

Anonymkode: 0a6ce...39b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg til at serien sendes slik at Pakistan-konspirasjonen kan legges død.

Anonymkode: bb96a...630

Amen 

Anonymkode: 0e17c...b2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, NordicViking skrev:

To år er bedre enn to måneder, og to måneder er jo utvilsomt bedre enn to uker. Jeg kan forstå at noen i kretsen rundt Thereses mor spekulerer i hvem som er faren dersom det er snakk om en kort periode. Men dersom moren er sikker i sin sak, så burde alle slike spekulasjoner legges til side. Poenget er at det allikevel blir spekulert rundt dette, og i følge en teori som er luftet i denne tråden så brukes det angivelig som motiv i en mulig kidnapping/bortføring av Therese til Pakistan. 

Teorien har vel i grunn vært at pakistaneren kan ha mistenkt at han er faren. Så vidt meg bekjent har ingen i kretsen rundt moren tvilt på hennes historie om at spanjolen var faren.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte podcasten om Therese saken for noen år siden. Mener å huske at de så på Pakistan sporet og konkluderte med at det ikke egentlig var helt ferdig etterforsket. Men at det var veldig vanskelig. 

Anonymkode: 31325...4ba

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, NordicViking skrev:

Men kjente hun noen i det pakistanske miljøet som hun kunne ha blitt med til Pakistan? Hadde hun og moren kontakt med den pakistanske mannen som moren tidligere hadde et forhold til? Synes det virker litt spekulativt.

Veldig godt poeng, enig med deg der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde Therese pass som "noen" hadde stjålet da? Barn måtte vel også ha pass den gangen for å kunne dra til utlandet?

Anonymkode: 8205a...639

Barn hadde ikke eget pass. Den gangen skrev foreldre opp barna sine i sitt eget pass. Den siden i passet var ikke laminert, det var bare papir. Hvem som helst kunne skrive inn et barn i sitt eget pass, det ble ikke kontrollert. Det var nokså enkelt å ta med seg noen andres barn til utlandet. Man så ikke på barn som selvstendige individer på den måten som man gjør i dag, og foreldrene "eide" barna og visste alltid best. Det ble ikke stilt spørsmål. Synet på barn som individ har endret seg svært mye de siste tiårene. 

Anonymkode: 172de...619

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, amz skrev:

Den kommer 8 november. 

Om den kommer 8 November, hvorfor har så mange allerede sett det?? 

Anonymkode: dd256...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om den kommer 8 November, hvorfor har så mange allerede sett det?? 

Anonymkode: dd256...6a2

Vi har ikke sett den men vi kjenner jo til saken. 

Anonymkode: 0a6ce...39b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en sak som har blitt omtalt mye, stor mediedekkninhg og det har også vært en podcast 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.11.2020 den 21.07, Vampyrina skrev:

Her kan dere høre podcasten. Den går ganske grundig inn i Pakistansporet

https://www.vg.no/nyheter/i/rAJdzK/true-crime-serien-uloest-da-therese-johannessen-forsvant

Hadde hørt litt før, men nå hørte jeg resten.

Jeg må ærlig si at jeg ikke klarer å legge bort det her Pakistan sporet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, amz skrev:

Hadde hørt litt før, men nå hørte jeg resten.

Jeg må ærlig si at jeg ikke klarer å legge bort det her Pakistan sporet.

Enig med deg ang Pakistan. De har faktisk ikke kommet til bunns i det sporet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Vampyrina skrev:

Enig med deg ang Pakistan. De har faktisk ikke kommet til bunns i det sporet. 

Det hadde  vært greit å faktisk undersøke det nærmere, i hvertfall slik at man kan stryke det av listen.

Altså det her skjedde på 80 tallet.

Først og fremst så var det observert ei lita jente på flyet.
De har jo passasjerlistene, men tydeligvis ikke hennes navn.
De har ikke klart å identifisere de personene som var med hun lille jenta.
Pakistani Air er jo kjent for å være et useriøst flyselskap selv i dag. Tenk hvor useriøse de må ha vært på 80 tallet?
Tror nesten ikke de hadde sjekk eller lignende på hvem som var på flyet nesten.
Du kunne også før i tiden mye lettere fly før uten alle disse kontrollene og sjekkene.

Sitat i artikkel fra drammenstidene:
"Flere vitner hadde sett et pakistansk par med en jente som lignet Therese på Kastrup samme kveld som Therese forsvant. Senere fant politiet passasjerlisten, som viste at de tre var på et Pakistan Air-fly til Islamabad."

Det er også veldig amatørmessig av politiet å sende ned et pakistansk par som skulle skrive om barn som har pakistansk og vestlig opphav. Altså her må man gå under cover enda mer. Hvis det er slik at kidnapperne var der så lukta de jo lunta med en gang. 

Det sporet bør undersøkes nærmere, bet meg også merke i når denne saken rullet så var det folk i det norsk-pakistanske miljøet som tagget hverandre i kommentarfeltet med trist fjes emojis. Så det flere steder, selvfølgelig ikke et bevis i seg selv. Men jeg håper hvis noen i det miljøet vet noe så kan de gi et tips eller et hint....

Endret av amz
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et sjokk at det idiotiske «Pakistan-sporet» lukkes, som jeg har nevnt flere ganger i tråden at bare er tull.

Forstår selvsagt at moren har hatt fokus på dette, siden det er en teori som kunne ha innebåret at Therese er i live, men det er dessverre utopi.

Anonymkode: bb96a...630

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...