Gå til innhold

NRK: Therese - jenta som forsvant

amz

Anbefalte innlegg

15 timer siden, minister-mio skrev:

Hun var ikke sammen med en spansk mann da therese forsvant, men faren til Therese var spansk. Før hun var sammen med faren til Therese var hun sammen med en pakistansk mann

Basert på Thereses fødselsdato, så burde vel moren kunne si med relativt stor sikkerhet hvem av disse to mennene som er Thereses far. Eller var hun "sammen" med begge to innenfor et relativt kort tidsperspektiv slik at begge to faktisk er mulige fedre? Jeg synes det hele virker litt uklart. Kan noen bringe litt klarhet i dette?

Lever begge disse to personene - spanjolen og pakistaneren - i dag, og bor de i Norge?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.10.2020 den 19.57, Thyra skrev:

Det er ikke sikkert hun visste hun ble bortført. Hun kan ha blitt med noen hun kjente og stolte på og blitt servert en løgn om at moren f.eks. var død eller ikke kunne eller ikke ville ha henne.

Men kjente hun noen i det pakistanske miljøet som hun kunne ha blitt med til Pakistan? Hadde hun og moren kontakt med den pakistanske mannen som moren tidligere hadde et forhold til? Synes det virker litt spekulativt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NordicViking skrev:

Men kjente hun noen i det pakistanske miljøet som hun kunne ha blitt med til Pakistan? Hadde hun og moren kontakt med den pakistanske mannen som moren tidligere hadde et forhold til? Synes det virker litt spekulativt.

Aner ikke. Noen barn er jo også veldig tillitsfulle og kan bli med nærmest hvem som helst. Poenget er at en bortføring av et barn ikke trenger å skje med makt og trusler. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, NordicViking skrev:

Basert på Thereses fødselsdato, så burde vel moren kunne si med relativt stor sikkerhet hvem av disse to mennene som er Thereses far. Eller var hun "sammen" med begge to innenfor et relativt kort tidsperspektiv slik at begge to faktisk er mulige fedre? Jeg synes det hele virker litt uklart. Kan noen bringe litt klarhet i dette?

Lever begge disse to personene - spanjolen og pakistaneren - i dag, og bor de i Norge?

Moren sier med sikkerhet at spanjolen er faren hvis jeg har forstått riktig 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, NordicViking skrev:

Moren sier vel at spanjolen er faren. Pakistaneren eller noen i hans familie trodde kanskje ikke på det. Hun kan ha blitt kidnappet av familien til en som trodde han var faren. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 19.36, amz skrev:

Moren var sammen med en mann fra Pakistan. Det ble slutt og hun ble visst sammen med en spanjol eller lignene. Jeg er ikke sikker. Hun mener at det er han som er faren, så var det vel noen som mente at det var han pakaianeren som var faren.... 

Mener? Moren vet altså ikke med sikkerhet hvem som er faren? Hadde Therese kontakt med den som moren mener er faren? Hvorfor er det tilsynelatende så mye uklarhet rundt hvem som er Thereses far?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, minister-mio skrev:

Var nok over mange år før hun forsvant.

Ok. Men mener hn også var i media i forbindelse med forsvinningen. I senere år har jeg kun sett moren i media. Er faren fortsatt i live? Bor han i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NordicViking skrev:

Mener? Moren vet altså ikke med sikkerhet hvem som er faren? Hadde Therese kontakt med den som moren mener er faren? Hvorfor er det tilsynelatende så mye uklarhet rundt hvem som er Thereses far?

Det var vel spanjolen som var faren, men ryktene sa at pakistaneren eller familien hans kan ha trodd han var faren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NordicViking skrev:

Jo moren har alltid uttalt seg sikkert rundt hvem som er faren. Det har vært noe spekulasjoner, men ikke mye uklarhet rundt hvem som er Thereses far.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thyra skrev:

Aner ikke. Noen barn er jo også veldig tillitsfulle og kan bli med nærmest hvem som helst. Poenget er at en bortføring av et barn ikke trenger å skje med makt og trusler. 

Sant nok. Men jeg finner det likevel litt vanskelig å tro at ei 9 år gammel jente frivillig blir med helt ukjente personer til Pakistan. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thyra skrev:

Ok. Men mener hn også var i media i forbindelse med forsvinningen. I senere år har jeg kun sett moren i media. Er faren fortsatt i live? Bor han i Norge? 

Ja han lever og bor fortsatt samme sted i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NordicViking skrev:

Sant nok. Men jeg finner det likevel litt vanskelig å tro at ei 9 år gammel jente frivillig blir med helt ukjente personer til Pakistan. 

Hun visste vel ikke nødvendigvis at flyet skulle til Pakistan. De kan ha sagt at mamma var syk, at de skulle ta henne med til mamma. At mamma hadde reist og at de skulle ta henne med til mamma. Noen hun kjente, i eller utenfor det pakistanske miljøet, kan ha vært med på det. Mange muligheter. Det kan ga vært planlagt lenge, vedkommende kan ha brukt tid på å bli kjent og skape tillitt. 

Jeg sier ikke at dette skjedde her, men at det er mulig å bortføre et barn uten at barnet skjønner at det blir bortført. 

Barnet kan også dopes ned. Om man har papirene i orden er det cel ingen som stusser på om noen kommer bærende på et sovende barn når de tar nattfly, f.eks.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, minister-mio skrev:

Jo moren har alltid uttalt seg sikkert rundt hvem som er faren. Det har vært noe spekulasjoner, men ikke mye uklarhet rundt hvem som er Thereses far.

Så man vet med sikkerhet at perioden mellom da moren var "sammen" med disse to personene er såpass lang at det utelukker en av dem som faren? Da finner jeg det rart at det ble spekulert rundt dette om hvem som kunne være Thereses far. Men hadde Therese noen kontakt med den personen som moren sier er faren til barnet? Visste Therese hvem som var faren hennes?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Thyra skrev:

Om man har papirene i orden er det cel ingen som stusser på om noen kommer bærende på et sovende barn når de tar nattfly, f.eks.

Hadde Therese pass som "noen" hadde stjålet da? Barn måtte vel også ha pass den gangen for å kunne dra til utlandet?

Anonymkode: 8205a...639

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde Therese pass som "noen" hadde stjålet da? Barn måtte vel også ha pass den gangen for å kunne dra til utlandet?

Kan jo ha vært en annen jentes pass, eller falskt pass. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Kan jo ha vært en annen jentes pass, eller falskt pass. 

Ja, ser den. 

Men, ville ikke det være en ting de hadde sjekket? At ei jente med den beskrivelsen ikke hadde forlatt landet via de forskjellige flyplassene i Norge og evt. Sverige eller Danmark? 

Hun kan jo selvfølgelig ha blitt smuglet ut, neddopet, men da i bil eller noe lignende som kan lettere skli gjennom grensekontroller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, NordicViking skrev:

Så man vet med sikkerhet at perioden mellom da moren var "sammen" med disse to personene er såpass lang at det utelukker en av dem som faren? Da finner jeg det rart at det ble spekulert rundt dette om hvem som kunne være Thereses far. Men hadde Therese noen kontakt med den personen som moren sier er faren til barnet? Visste Therese hvem som var faren hennes?

Selv om moren selv vet det, kan jo andre spekulere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til at serien sendes slik at Pakistan-konspirasjonen kan legges død.

Anonymkode: bb96a...630

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ser den. 

Men, ville ikke det være en ting de hadde sjekket? At ei jente med den beskrivelsen ikke hadde forlatt landet via de forskjellige flyplassene i Norge og evt. Sverige eller Danmark? 

Hun kan jo selvfølgelig ha blitt smuglet ut, neddopet, men da i bil eller noe lignende som kan lettere skli gjennom grensekontroller?

Noen hadde vel sett en jente som lignet henne på et fly til Pakistan. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte i forb med en annen NRK dokumentar at de sa at på denne tiden så trengte man ikke registrere små barn på flyreiser. 

Anonymkode: 201f0...d38

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...