Gå til innhold

NRK: Therese - jenta som forsvant

amz

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble Bjørnar aldri funnet? Har ikke hørt om saken før. Men tenker hvis man faller i en elv, vil jo liket ende opp et sted? Går elva ut i havet?

Anonymkode: a68e3...d70

Det er en stor elv med sterk strøm. En lett, liten kropp kan fort havne langt av gårde. En politihund gikk fra sykkelen hans og rett ned til elva.

Saken fikk en del ekstra medieomtale fordi Allers hoppet på en teori fra en "synsk":

https://forskning.no/kommentar-media/kommentar-synsk-draps-tv/1186970

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte bare på påstanden din hvor du bastant hevde at Jesus var faren. Det kan vi da virkelig ikke vite når moren ikke vet det selv engang, eller ut fra slik omstendighetene var.

Anonymkode: 4646b...1b2

Les en gang til. Jeg bastant påstår ikke noe. Jeg forklarer enkelt å greit hva som blir sagt i serien. Moren sier hun trodde det. Da får vi stole på det. Og det har null å si for oss hvem faren er, så lenge det ikke har noe med saken å gjøre

Anonymkode: 2f5a2...a0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg trur diverre denna saka aldri blir oppklart.

Anonymkode: 1e7a3...835

Tror ikke jeg heller. Eneste håp nå er vel en death bed-confession eller at Thereses lik blir funnet ved en tilfeldighet. 

Tror dessverre at Quick-saken har ødelagt mye, både for Therese-saken og Marianne-saken. Fra Quicks tilståelse i 1996 til han ble frikjent i 11, lå Therese-saken dypt inne i et sidespor. I mellomtiden kan det være at personer som har sittet på interessant informasjon forblir tause. 

Anonymkode: 1cbd1...309

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg heller. Eneste håp nå er vel en death bed-confession eller at Thereses lik blir funnet ved en tilfeldighet. 

Tror dessverre at Quick-saken har ødelagt mye, både for Therese-saken og Marianne-saken. Fra Quicks tilståelse i 1996 til han ble frikjent i 11, lå Therese-saken dypt inne i et sidespor. I mellomtiden kan det være at personer som har sittet på interessant informasjon forblir tause. 

Ja, samtidig var det gått åtte år da Quick ble dømt i 96. Tviler på at de hadde funnet ut noe mer da uansett om han ble siktet og dømt eller ei.

Anonymkode: 85d4a...e2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den gule bilen med antenner ble etterlyst i Marianne-saken, men sjåføren meldte seg aldri. På den tiden vil jeg tro man fikk med seg etterlysninger via Dagsrevyen og avisene og at han dermed har vært fullt klar over at politiet ville komme i kontakt med han. 

Det kjipe er vel at vi aldri får svar, da han er død, ikke har familie og har levd for seg selv i mange år

Anonymkode: a68e3...d70

Ikke har familie og har levd for seg selv i mange år? Men vet man med sikkerhet at han levde ensom hele livet - ugift og barnløs? Hadde han ikke familie ellers (f.eks. søsken)?

Endret av NordicViking
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2020 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Grooming som nevnt her er jo sannsynlig. Jeg tror Therese iallefall til en viss graf har kjent gjerningsmannen. Det samme gjelder Marianne-saken. Og jeg tror det må være samme gjerningsmann bak disse sakene.

Det er jo et interessant punkt at det angivelig er en rød Volvo involvert i begge disse sakene. Men det kan selvfølgelig være helt tilfeldig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, samtidig var det gått åtte år da Quick ble dømt i 96. Tviler på at de hadde funnet ut noe mer da uansett om han ble siktet og dømt eller ei.

Sannsynligvis ikke når det gjelder tekniske spor, nei, men gjerningsmannen kan ha hatt personer rundt seg som vet noe eller mistenker noe. At Quick stod frem med tilståelsen kan ha ødelagt disse personenes motivasjon til å stå frem. 

Det er jo selvfølgelig fortsatt veldig vanskelige saker ettersom politiet har så lite å gå etter, men hvis Quick ikke hadde tilstått så er det i alle fall svært sannsynlig at Therese-saken ville blitt gjenopptatt. Tips fra 1996 som ble lagt bort fordi de ikke passet med Quick-sporet kan være omtrent umulige å følge opp i 2017, da saken ble sett på på nytt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2020 den 17.02, Jokke89 skrev:

Thomas Quik er en merkelig mann, det ser vi jo ved det raseriutbruddet han hadde under befaringen. 

Jeg kan ikke noe for det, men jeg følte hele det meltdownet i skogen der virka så fake.. Det var sikkert ikke det men jeg satt hele tiden og tenkte at han gjorde seg til. "Nå er vi her, og her er det jo ikke noe lik så her får jeg sammenbrudd slik at vi må hjem igjen"

På 15.11.2020 den 21.38, baldrian skrev:

Det er en stor elv med sterk strøm. En lett, liten kropp kan fort havne langt av gårde. En politihund gikk fra sykkelen hans og rett ned til elva.

Saken fikk en del ekstra medieomtale fordi Allers hoppet på en teori fra en "synsk":

https://forskning.no/kommentar-media/kommentar-synsk-draps-tv/1186970

Gu jeg skulle ønske "synske" bare kunne holde kjeft og innse at de gjør alt verre med pisset sitt.. 

Anonymkode: 3e95b...a8e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Jokke89 skrev:

Det er ikke fake. Det veit jeg alt om, desverre! Har hatt noen utbrudd sjæl...

Vi vet at anfall eksisterer, men om T.Q faka det der og da kan vi faktisk ikke vite. Så bombastiske påstander bør vi holde oss for gode til. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2020 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Raseriutbruddet var vel knyttet til han opplevelser i barndommen. Det var noen som sa at han som ung gutt hadde blitt voldtatt av faren, da den høygravide moren hans kom inn. Sjokket ble så stort at hun spontanaborterte, og familien parterte den døde babyen. Hvis dette er sant, er det ikke rart han har blitt litt opphengt i partering og får sånne utbrudd..

Anonymkode: 39c2a...fe3

Det er underfundig at man ikke meldte fra om spontanaborter for ca 70 år siden, man ble ikke akkurat brent som heks hvis man mistet et barn på den tiden.  Det må være en jævlig skrudd familie om de løste tragedien på en slik bisarr måte!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det er underfundig at man ikke meldte fra om spontanaborter for ca 70 år siden, man ble ikke akkurat brent som heks hvis man mistet et barn på den tiden.  Det må være en jævlig skrudd familie om de løste tragedien på en slik bisarr måte!!

Han har løyet om så mye annet at det er lite troverdig at de parterte å grov ned ett ufødt barn for å skjule en dødfødsel. Dødfødsler skjer. Både før og nå. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jokke89 skrev:

Det er ikke fake. Det veit jeg alt om, desverre! Har hatt noen utbrudd sjæl...

Går du i knestående, begynner og knurre mens du igjentar "borta för alltid, borta för alltid"?

Påfallende at meltdownet kom rett før de kom til tjernet. 

Thomas Quick hadde jo såpass mye kunskap om skogen og området at han må jo ha vært der på ett eller annet tidspunkt. Enten han skjulte barnelik eller ei. 
det er litt for godt gjort at han traff blink med inngraveringen (som ble datert til 1988) på det bjørketreet feks. Eller at jenta var plaget med utslett, og at det lå plankebiter og nedsunkne steiner der han sa han såg Therese. 
Reagerte også på at likhunden markerte på tjernet. Men igjen. det kan jo ha vært mye annet som ramla nedi der og døde. 

Men så har du det med bil da. Det påstås at han ikke evner å kjøre bil. Han må jo ha fraktet jenta vekk på ett vis.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Apocalypte skrev:

Det jeg også syns er rart er at han sa at moren var høygravid da hun spontanaborterte. Det er vel ikke en spontanabort da, men en fødsel? Men hva han kalte det er kanskje ikke så viktig. 

Endret av mercury_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T.Q kan man ikke stole på, han har fortalt at han etterlignet andre "gale" pasienter for å få oppmerksomhet. Det er også derfor han forteller alle de syke historiene og tilstår drap han ikle har begått. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet at anfall eksisterer, men om T.Q faka det der og da kan vi faktisk ikke vite. Så bombastiske påstander bør vi holde oss for gode til. 

Er det bombastisk å stille spørsmål til ekteheten av ett sammenbrudd til en mann som i en årrekke har løyet på seg ett større antall drap inkl flere barnedrap, i en tråd hvor det allerede diskuteres hvem som har drept barnet, hvem som er far til dette barnet og til og med om hun kan være bortført og lever intetanende i Pakistan?

Alt dette er helt innafor men å stille spørsmål til den selvutnevnte seriemorderens sammenbrudd, DET skal vi holde oss for gode til? DER går grensa? Ikke ved barnedrap, bortføring eller biologisk farskap men ved sammenbrudd fra en dokumentert løgner?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så klart ann å late som man har anfall, men det så faktisk veldig ekte ut da, men at han er en god skuespiller, er det ingen tvil om ...  En mulighet som det ikke virker som det er tenkt så mye på, ut i fra det jeg kan se, er at TQ faktisk kjenner morderen, og gjennom dette vet detaljene. Rart de ikke har sett nærmere på det, og spurt han om det. Kan jo være de har sjekka opp og spurt han om det, men han ikke har svart da . Men at han vet de detaljene, trenger jo ikke å tilsi at HAN er morderen, men det kan jo faktisk være at han veit hvem som er morderen. Mye rart i denne saken, iallefall, liten tvil om det !

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt utrolig at noen, og spesielt en tidligere etterforsker av saken fortsatt tror at TQ kan ha noe som helst med denne saken å gjøre.

For noen år siden hadde det svenske programmet "oppdrag gransking" en to eller 3 episoders serie som tok for seg den manipulering som var gjort av etterforskeren Pentinnen og statsadvokat Christer van der qvast for å påvirke TQ og funn i sakene han var anklaget for. 
De som etter å ha sett denne serien og fortsatt mener at TQ har noe med Therese saken å gjøre må ha noen alvorlige mangler.

Anonymkode: bb96a...630

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...