Gå til innhold

NRK: Therese - jenta som forsvant

amz

Anbefalte innlegg

På 13.11.2020 den 4.15, lillemy02 skrev:

Som sagt ikke kun min mor men ingen mødre. Jeg har selv en nå 10 åring og han er ofte nede på lekeplassen jeg har ikke fulgt han på i alle fall to år. Det samme gjelder alle andre han leker med både gutte og jente foreldre. 

Therese ble jo sett i kiosken med mye penger. I tillegg så hun damen som jobbet der at hun gikk ned mot bil kjelleren. Så hun hadde jo vert på kiosken og att på til alene. 

Så bastant kan du ikke være da du ikke kjente absolutt ALLE på den tiden! Jeg kjenner faktisk mange som passet på barna sine som hauker (ja du leste riktig!) på 80-tallet nettopp pga frykt for at barna skulle bortføres.

Anonymkode: c9edc...f92

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye av det står her: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen 

Men anbefaler å se dokumentaren også. Du må ha sumo ja. Disse sakene er jo svært like, men Marianne-dokumentaren var bedre laget syns jeg. Mye fordi de fikk interessante tips mens de lagde dokumentaren som de fulgte opp. 

Anonymkode: ab701...cae

Hvorfor lenker du til en artikkel det ble lenket til i innlegget over ditt?

Anonymkode: bb96a...630

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2020 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Det er ganske lett å sannsynliggjøre hvem som er faren basert på termin. Hun sa hun traff spanjolen 2 uker etter bruddet med pakistaneren, da er det en måned som skiller hvilken syklus hun ble gravid i.

Anonymkode: 4646b...1b2

I dag ville dette vært veldig lett å finne ut av, spesielt hvis moren er usikker på hvem som er far og begynner å telle ukene. 

Men Therese er født i 1979. På den tiden var ultralyd-undersøkelsen i sin spede barndom, og ikke en ordinær undersøkelse til gravide i Norge. Termin ble satt etter siste dag i mors mens, eller ut ifra når mor oppgir at befruktningen har funnet sted. Mor til Therese oppgir i dokumentaren at hun (på bakgrunn av at pakistaneren sa at han ikke kunne få barn) var helt sikker på at det var Jesus som var far, og barnet ville nok fått termin ut ifra det tidspunktet mor oppgir som sannsynlig befruktningstidspunkt. 

Nå vet ikke jeg når Therese er født i forhold til termindato, men hvis hun ble født noen uker før tiden så er det ikke sikkert at det var noe som noen stusset over. Mor selv tvilte jo aldri på at Jesus var far før etter at Therese forsvant, og det er ikke en gang sikkert at hun husker hvilken dag termin var. Jeg har selv prøvd å spørre min mor, men hun husker ikke hvilken dag hun hadde termin med meg (jeg er født i 89), bare at jeg kom litt før. Vet ikke om det er normalt å ikke huske slike datoer i etterkant. Selv husker jeg veldig godt min egen datters termindato, men det har jo kanskje med at jeg 1) hadde en stabil syklus og 2) fikk flere grundige ultralydundersøkelser. Jeg kan på mange måter se for meg at man ikke hadde det samme forholdet til selve datoen man hadde termin på 70-tallet, nettopp på grunn av fraværet av tekniske undersøkelser for å sette en helt fastslått dato. 

Men hvorvidt pakistaneren er far eller ikke har jo ganske lite å si for selve saken. Det interessante her er jo at det var et rykte og at det kan ha fantes folk som trodde det var sånn. I dag har jo politiet Thereses DNA, så det kan jo enkelt sjekkes og har mest sannsynlig blitt sjekket allerede da det er vanlig å sjekke opp mot antatte helsøsken for å fastslå at man har fått rett profil og at det ikke er noen andres DNA de har funnet.

Anonymkode: 1cbd1...309

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GaaGQ6/frp-vil-ha-50-aars-strafferamme-i-norge

Når man ser på saker som dette med Therese og Marianne så er jeg enig med Listhaug. Jeg mener alle pedofile mennesker bør medisinsk kastreres. 

Ferdig snakka, nå er det på tide å gjøre noe mot disse psykopatene. 

Anonymkode: c16cf...f24

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Og ikke nok med det. Det var også en jente fra Porsgrunn som ble forsøkt kidnappet av en mann noen dager før Therese forsvant. Hun beskriver bilen som gul med antenner og takstativ. Porsgrunn er midt mellom Drammen og Risør... Så det virket som han har vært på vei til venninnen sin i drammen etter å ha vært hos kompisen på Risør, og så stoppet for å ta med seg en liten jente på veien fra Porsgrunn. SYKT!!

Anonymkode: bd621...462

Det er jo bare synsing fra meg, men jeg har en sterk magefølelse på at det er denne mannen som er gjerningsmann i begge saker. Det er så mange likheter, ikke minst at vedkommende ikke har blitt tatt i noen av sakene. 

Er Marianne og Therese de eneste barna man aldri har funnet i Norge? 

Anonymkode: a68e3...d70

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor lenker du til en artikkel det ble lenket til i innlegget over ditt?

Anonymkode: bb96a...630

la ikke merke til det. Svarte bare på spørsmålet vedkommende hadde stilt meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GaaGQ6/frp-vil-ha-50-aars-strafferamme-i-norge

Når man ser på saker som dette med Therese og Marianne så er jeg enig med Listhaug. Jeg mener alle pedofile mennesker bør medisinsk kastreres. 

Ferdig snakka, nå er det på tide å gjøre noe mot disse psykopatene. 

Selv om pedofile kastreres så kan de misbruke barn. Det skjønner du vel? Det handler om makt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om pedofile kastreres så kan de misbruke barn. Det skjønner du vel? Det handler om makt. 

Kule i panna da? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Quik er en merkelig mann, det ser vi jo ved det raseriutbruddet han hadde under befaringen. Men rart de ikke fant henne da, om han faktisk hadde gjort det. Virker som den politimannen nesten prøver å renvaske seg selv ved å si at han er helt sikker på at det er Quik, og ikke helt vil innrømme at de gjorde en feil ved å tro på Quik, både han og svensk politi. Tynt det med den planken altså. Ikke unaturlig at det lå en planke der, akkurat! Det kunne jo hvem som helst sagt, fordi det er sannsynlig at det er en planke der! Uansett, en tragisk og forferdelig sak, men spørs om vi noengang finner ut hva som har skjedd. Man kan jo håpe, for familien til Therese sin del, men det ser kanskje litt mørkt ut :( 

Endret av Jokke89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jokke89 said:

Thomas Quik er en merkelig mann, det ser vi jo ved det raseriutbruddet han hadde under befaringen. Men rart de ikke fant henne da, om han faktisk hadde gjort det. Virker som den politimannen nesten prøver å renvaske seg selv ved å si at han er helt sikker på at det er Quik, og ikke helt vil innrømme at de gjorde en feil ved å tro på Quik, både han og svensk politi. Tynt det med den planken altså. Ikke unaturlig at det lå en planke der, akkurat! Det kunne jo hvem som helst sagt, fordi det er sannsynlig at det er en planke der! Uansett, en tragisk og forferdelig sak, men spørs om vi noengang finner ut hva som har skjedd. Man kan jo håpe, for familien til Therese sin del, men det ser kanskje litt mørkt ut :( 

Raseriutbruddet var vel knyttet til han opplevelser i barndommen. Det var noen som sa at han som ung gutt hadde blitt voldtatt av faren, da den høygravide moren hans kom inn. Sjokket ble så stort at hun spontanaborterte, og familien parterte den døde babyen. Hvis dette er sant, er det ikke rart han har blitt litt opphengt i partering og får sånne utbrudd..

Anonymkode: 39c2a...fe3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo noe som trigger han. Har hatt et par triggere sjøl jeg, etter mobbing. Må innrømme at jeg ikke har vært så hyggelig da akkurat jeg heller da. Men har fått hjelp for det nå da, sinnemestring, så nå blir jeg sint på meg selv istedenfor. Ikke at det er bra det heller da, uff.. Det er sånn ja, ok!  Opplevde han noe sånt, så må han jo ha mye traumer ja, jeg blei jo "kun" mobba, og det fucka jo meg opp..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jokke89 said:

Ja, det er jo noe som trigger han. Har hatt et par triggere sjøl jeg, etter mobbing. Må innrømme at jeg ikke har vært så hyggelig da akkurat jeg heller da. Men har fått hjelp for det nå da, sinnemestring, så nå blir jeg sint på meg selv istedenfor. Ikke at det er bra det heller da, uff.. Det er sånn ja, ok!  Opplevde han noe sånt, så må han jo ha mye traumer ja, jeg blei jo "kun" mobba, og det fucka jo meg opp..

Det er jo vanskelig å vite om dette er sant, samtidig så tror jeg det er vanskelig å finne på noe sånt. Jeg tror Quick er veldig syk, men ikke nødvendigvis en morder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Jokke89 skrev:

Det er vel ikke bare den planken politimannen baserer sin tro på at det er Quik som står bak. Han snakket også om eksem Therese hadde, som ikke var omtalt i media, og noen merker han hadde risset inn i barken på et tre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Oida skrev:

Det er vel ikke bare den planken politimannen baserer sin tro på at det er Quik som står bak. Han snakket også om eksem Therese hadde, som ikke var omtalt i media, og noen merker han hadde risset inn i barken på et tre.

Pluss fargen på klokken hennes og noe sånn.

Anonymkode: 85d4a...e2a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Raseriutbruddet var vel knyttet til han opplevelser i barndommen. Det var noen som sa at han som ung gutt hadde blitt voldtatt av faren, da den høygravide moren hans kom inn. Sjokket ble så stort at hun spontanaborterte, og familien parterte den døde babyen. Hvis dette er sant, er det ikke rart han har blitt litt opphengt i partering og får sånne utbrudd..

Det viste seg å bare være tull som alt annet han sa. Har lest en del om han, og han ville etterligne de «kjente» serie drapsmennene som var den gangen. Slik som Ed Camper, TED Bundy osv. Alle disse kjente seriemordere hadde en vanskelig barndom med mye trauma. Dette hadde ikke han så han fant på dette for at det skal være mest mulig troverdig. En interessant podcast om han på seriemorders 

Anonymkode: 978d2...bcd

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var eksemet i armhulen som felte han, ja, ok.. Spørs om han ikke bare gjetta og var heldig, da !

Endret av Jokke89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo vanskelig å vite om dette er sant, samtidig så tror jeg det er vanskelig å finne på noe sånt. Jeg tror Quick er veldig syk, men ikke nødvendigvis en morder.

Han er frisk og ute for mange år siden. Lever med skjult identitet.

Anonymkode: c12ae...895

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er frisk og ute for mange år siden. Lever med skjult identitet.

Anonymkode: c12ae...895

Er ikke han dø da?:klo:

Anonymkode: 4646b...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...