AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #241 Del Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ganske lett å sannsynliggjøre hvem som er faren basert på termin. Hun sa hun traff spanjolen 2 uker etter bruddet med pakistaneren, da er det en måned som skiller hvilken syklus hun ble gravid i. Anonymkode: 4646b...1b2 Altså pakistaneren i måned x, spanjolen i måned y, det kan ikke være samme måned befruktning regnes å kunne skje max 5 dager i mnd. Anonymkode: 4646b...1b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 13. november 2020 #242 Del Skrevet 13. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han tenker at Sture løy om alle andre saker, men bare ikke denne, for her dro han faktisk til Norge og kidnappet og drepte Therese? Merkelig. Det er jo åpenbart at hans tilståelser var falske, han hadde jo sågar drept folk som senere dukket opp i live, og hadde han i det hele tatt vært i Norge da noen av de han påstod han hadde drept forsvant? Var vel ingenting som tydet på det. Men mange har det med holde fast ved opplagte feilslutninger for å forsvare det de selv har gjort. Se på Birgitte Tengs-saken. Og Baneheia-saken, ikke minst. Anonymkode: bb96a...630 Hva som får denne politimannen til å tro at Quick er morderen vet jeg ikke, det holder vel med å si at det ikke er en spesielt rasjonell tanke. Det at Quick ikke har lappen og visstnok ikke kan kjøre bil, visste de jo på den tiden, det er rart ikke det faktum ble viet mer oppmerksomhet. Selv på den tiden var man jo særdeles skeptisk til Quicks påståtte hjelpere i denne saken. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 13. november 2020 #243 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg tror desverre at vi aldri får svar i denne saken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. november 2020 #244 Del Skrevet 13. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med denne politimannen som er overbevist om at lystløgneren Thomas Quick drepte Therese? Anonymkode: bb96a...630 Fordi Thomas Q sto på en råtten planke som tilfeldigvis lå i samme område flere år etterpå. Tynt ja! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #245 Del Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, Flamme skrev: Jeg tror desverre at vi aldri får svar i denne saken. Det får du nok dessverre fort rett i. Det er langt ifra sikkert at noen vet noenting bortsett fra gjerningsmannen (hvis han fremdeles lever). Anonymkode: 85d4a...e2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #246 Del Skrevet 13. november 2020 Det er vel mest nærliggende å tro at Therese er bortført av en person som så muligheten og grep den mens hun var alene. Hvem kan planlegge at hun skal være ute alene så sent på kvelden uten voksne og andre barn? Anonymkode: 70cbc...17e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #247 Del Skrevet 13. november 2020 En annen tråd her inne fikk meg nesten til å lure på om jeg husket feil om at vi gikk ut alene i veldig ung alder i min barndom. Men i denne serien ser vi jo at barn ned til femårsalderen gikk alene på butikken, så da husket jeg ikke feil likevel. Anonymkode: 958d3...70c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #248 Del Skrevet 13. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel mest nærliggende å tro at Therese er bortført av en person som så muligheten og grep den mens hun var alene. Hvem kan planlegge at hun skal være ute alene så sent på kvelden uten voksne og andre barn? Anonymkode: 70cbc...17e Ja, tror du da at det var en som tilfeldig var innom og kikket etter barn (f.eks samme gjerningsmann som i Marianne-saken?), eller var det en fra nærområdet? Anonymkode: 85d4a...e2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #249 Del Skrevet 14. november 2020 Marianne-dokumentaren var mye mer interessant enn denne dessverre. Føler ikke det kom noe ny info her. Det mest interessante i Therese-saken kommer jo nettopp fra Marianne-dokumentaren, altså denne avdøde mannen og hans kompis med hudsykdom, som skal ha hatt en gul bil med noen antenner oppå taket, og mulig tilgang på andre bilder. Og mannen var knyttet til blokkene på Fjell hvor Therese bodde, og en gul bil med antenner ble observert i Risør. Det er jo spesielt. Anonymkode: ab701...cae 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #250 Del Skrevet 14. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Marianne-dokumentaren var mye mer interessant enn denne dessverre. Føler ikke det kom noe ny info her. Det mest interessante i Therese-saken kommer jo nettopp fra Marianne-dokumentaren, altså denne avdøde mannen og hans kompis med hudsykdom, som skal ha hatt en gul bil med noen antenner oppå taket, og mulig tilgang på andre bilder. Og mannen var knyttet til blokkene på Fjell hvor Therese bodde, og en gul bil med antenner ble observert i Risør. Det er jo spesielt. Anonymkode: ab701...cae Ja, spesielt at en annen dokumentar kommer med det mest interessante sporet, som ikke er tatt med i denne serien i det hele tatt. Denne serien er ikke annet enn en oppsummering av alt som allerede var kjent. Greit nok for opplysningens skyld, men overhode ikke noe nytt av interesse som kan kaste lys over saken. Anonymkode: bb96a...630 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #251 Del Skrevet 14. november 2020 13 timer siden, Apocalypte skrev: Fordi Thomas Q sto på en råtten planke som tilfeldigvis lå i samme område flere år etterpå. Tynt ja! Har dere sett resten av episodene på Nrk.no egentlig? Anonymkode: 3e95b...a8e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #252 Del Skrevet 14. november 2020 Syk sak. Anonymkode: 3e95b...a8e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #253 Del Skrevet 14. november 2020 Spørsmålet er vel om det er en viss mulighet for at det kan ha vært Quick som likevel sto bak..? Det er forvirrende og en stor gåte. Anonymkode: 85d4a...e2a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #254 Del Skrevet 14. november 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: En annen tråd her inne fikk meg nesten til å lure på om jeg husket feil om at vi gikk ut alene i veldig ung alder i min barndom. Men i denne serien ser vi jo at barn ned til femårsalderen gikk alene på butikken, så da husket jeg ikke feil likevel. Anonymkode: 958d3...70c Jeg er født 9 år etter Therese og gikk alene på butikken som 5-åring. Husker jeg ikke kunne lese, og hadde med lapp jeg måtte vise til de som jobbet der (dette var en liten nærbutikk). Anonymkode: a68e3...d70 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #255 Del Skrevet 14. november 2020 Jeg tror den eneste måten å få løst denne saken på er om den som gjorde det (hvis h*n lever) står fram. Nå som saken er foreldet er det bare å gro ett par baller og melde seg. Flere snakker om dokumentaren om Marianne og konspirerer om det kan være samme gjerningsperson? Må man ha Sumokonto for å se dokumentsren? Anonymkode: 3e95b...a8e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #256 Del Skrevet 14. november 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror den eneste måten å få løst denne saken på er om den som gjorde det (hvis h*n lever) står fram. Nå som saken er foreldet er det bare å gro ett par baller og melde seg. Flere snakker om dokumentaren om Marianne og konspirerer om det kan være samme gjerningsperson? Må man ha Sumokonto for å se dokumentsren? Anonymkode: 3e95b...a8e Det er en konkret person, nylig avdød, som de fikk tips om i Marianne-saken. Så viste det seg at han hadde en spesiell bil, gul bil med antenner som han brukte i jobben. Da de sjekket vitner fant de ut at nettopp en slik gul bil med antenner ble observert rett ved der Marianne forsvant, rett før hun forsvant. Og enda en observasjon av en slik bil, angivelig med en jente i, senere samme dag. De som tipset om mannen visste ikke om dette, så det er dette som gjør at Jørn Lier Horst mener dette er en sterk teori. I tillegg fant de ut at han var alene og kjørte i jobben denne dagen, da kollegaen han av og til kjørte med var alene på jobb den dagen. Men ikke nok med det, den aktuelle mannen hadde en kjæreste i en av naboblokkene til den hvor Therese bodde, akkurat da Therese forsvant, altså i 1988. Og ellers var det flere historier om hans sykelige interesse for små piker, forsøk på å lokke dem inn i biler og ta med seg, og det var et slikt forsøk få dager før Marianne forsvant, midt mellom det han bodde og Risør der Marianne bodde og forsvant fra. Forbehold om jeg husker alle detaljer riktig, men det er jo bare å se på Sumo, og/eller lese her: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen Anonymkode: bb96a...630 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #257 Del Skrevet 14. november 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Flere snakker om dokumentaren om Marianne og konspirerer om det kan være samme gjerningsperson? Må man ha Sumokonto for å se dokumentsren? Anonymkode: 3e95b...a8e Mye av det står her: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen Men anbefaler å se dokumentaren også. Du må ha sumo ja. Disse sakene er jo svært like, men Marianne-dokumentaren var bedre laget syns jeg. Mye fordi de fikk interessante tips mens de lagde dokumentaren som de fulgte opp. Anonymkode: ab701...cae 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #258 Del Skrevet 15. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en konkret person, nylig avdød, som de fikk tips om i Marianne-saken. Så viste det seg at han hadde en spesiell bil, gul bil med antenner som han brukte i jobben. Da de sjekket vitner fant de ut at nettopp en slik gul bil med antenner ble observert rett ved der Marianne forsvant, rett før hun forsvant. Og enda en observasjon av en slik bil, angivelig med en jente i, senere samme dag. De som tipset om mannen visste ikke om dette, så det er dette som gjør at Jørn Lier Horst mener dette er en sterk teori. I tillegg fant de ut at han var alene og kjørte i jobben denne dagen, da kollegaen han av og til kjørte med var alene på jobb den dagen. Men ikke nok med det, den aktuelle mannen hadde en kjæreste i en av naboblokkene til den hvor Therese bodde, akkurat da Therese forsvant, altså i 1988. Og ellers var det flere historier om hans sykelige interesse for små piker, forsøk på å lokke dem inn i biler og ta med seg, og det var et slikt forsøk få dager før Marianne forsvant, midt mellom det han bodde og Risør der Marianne bodde og forsvant fra. Forbehold om jeg husker alle detaljer riktig, men det er jo bare å se på Sumo, og/eller lese her: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/weEJML/joern-lier-horst-om-tipset-som-kobler-marianne-og-therese-forsvinningene-troen-er-stoerre-enn-tvilen Anonymkode: bb96a...630 Og ikke nok med det. Det var også en jente fra Porsgrunn som ble forsøkt kidnappet av en mann noen dager før Therese forsvant. Hun beskriver bilen som gul med antenner og takstativ. Porsgrunn er midt mellom Drammen og Risør... Så det virket som han har vært på vei til venninnen sin i drammen etter å ha vært hos kompisen på Risør, og så stoppet for å ta med seg en liten jente på veien fra Porsgrunn. SYKT!! Anonymkode: bd621...462 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #259 Del Skrevet 15. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og ikke nok med det. Det var også en jente fra Porsgrunn som ble forsøkt kidnappet av en mann noen dager før Therese forsvant. Hun beskriver bilen som gul med antenner og takstativ. Porsgrunn er midt mellom Drammen og Risør... Så det virket som han har vært på vei til venninnen sin i drammen etter å ha vært hos kompisen på Risør, og så stoppet for å ta med seg en liten jente på veien fra Porsgrunn. SYKT!! Anonymkode: bd621...462 Det er sykt! Og merkelig at det ikke kom frem dette før nå. Hvor har du dette med Porsgrunn og kidnappingsforsøket der ifra? Ble det nevnt i Marianne-dokuen? Anonymkode: 85d4a...e2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #260 Del Skrevet 15. november 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sykt! Og merkelig at det ikke kom frem dette før nå. Hvor har du dette med Porsgrunn og kidnappingsforsøket der ifra? Ble det nevnt i Marianne-dokuen? Anonymkode: 85d4a...e2a Ser selv nå at det står nevnt i artikkelen fra VG. Politiet bør avhøre denne med hareskår hvis vedkommende fremdeles lever. Anonymkode: 85d4a...e2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå