Gå til innhold

NRK: Therese - jenta som forsvant

amz

Anbefalte innlegg

Syns podcasten til uløst var veldig lik dokumentaren på NRK nå. Fikk lite nytt ut av dokumentaren på NRK 😕 uansett hva som skjedde: det er ondskap på høyt nivå. Har virkelig den dypeste medfølelse til familien til Therese og Marianne og får helt vondt i hjertet når jeg tenker på hva som kan ha skjedd med jentene;( 

Anonymkode: 201f0...d38

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt merkelig at han politimannen sier på slutten av Uløst at politiets oppgave ikke er å finne ut hva som har skjedd, men bevise hva som har skjedd, og at de dermed kun tar utgangspunkt i materiale de har..? Når en sak er uoppklart, så er det kanskje ikke bevis som er det viktigste, tenker jeg, men et svar som kan tolkes som god nok løsning..?! Mannen som ringte fra Pakistan som ville ha penger og visste alt om Therese er jo også spennende. Muligens en ren bløffmaker men..

Anonymkode: 85d4a...e2a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

I serien om Marianne-saken var det jo snakk om en enstøing som bodde alene og hadde oppført seg rart

Anonymkode: 0b76c...fe6

Hvorfor har "einstøinger" som bor alene fått et så dårlig rykte? Synes det trekkes frem stadig vekk når det har skjedd noe og man har en mistenkt. Så sladres det fra folk som sier ja, han var alltid en einstøing. Som om det betyr at man er en mer sannsynlig morder.

Anonymkode: 958d3...70c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har "einstøinger" som bor alene fått et så dårlig rykte? Synes det trekkes frem stadig vekk når det har skjedd noe og man har en mistenkt. Så sladres det fra folk som sier ja, han var alltid en einstøing. Som om det betyr at man er en mer sannsynlig morder.

Anonymkode: 958d3...70c

Ja du sier noe. Sjelden noe positivt om einstøinger

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går Marianne-saken også på NRK nett TV?

Anonymkode: 4646b...1b2

Den ligger på TV2 Sumo. 

Anonymkode: 076cc...f0d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.11.2020 den 22.04, Teatrica skrev:

Jøss, som de hauser opp slike True Crime-serier - nå har jeg sett hele serien, og det ble mye gjentakelse for meg siden jeg er veldig interessert i både denne saken, og hele Quick-komplekset... Så veldig fram til å få den "nye informasjonen" de lovet i teaseren til serien, men det kom jo overhodet ingenting nytt?! Annet enn at de nå har klart å sikre seg Thereses DNA, som ikke betyr noe annet enn at de har noe å sammeligne med hvis de finner henne eller levninger etter henne...

Dette var mye suppe på en allerede godt kokt spiker...

Skuffende ift Marianne-serien.

Anonymkode: bb96a...630

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2020 den 11.55, minister-mio skrev:

Moren sier med sikkerhet at spanjolen er faren hvis jeg har forstått riktig 

Hun sa jo i dokumentaren at hun til politiet hadde oppgitt både pakistaneren og spanjolen som mulige..

Anonymkode: 76977...220

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som de har sikret dna av therese, kan de ikke analysere opphavet?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt merkelig at han politimannen sier på slutten av Uløst at politiets oppgave ikke er å finne ut hva som har skjedd, men bevise hva som har skjedd, og at de dermed kun tar utgangspunkt i materiale de har..? Når en sak er uoppklart, så er det kanskje ikke bevis som er det viktigste, tenker jeg, men et svar som kan tolkes som god nok løsning..?! Mannen som ringte fra Pakistan som ville ha penger og visste alt om Therese er jo også spennende. Muligens en ren bløffmaker men..

Men hvordan skal man vite hva som er den beste løsningen uten bevis? Tenker at det ikke holder å ha en "god nok" løsning - det er jo hele Quick-spetakkelet et eksempel på.

Mener du f.eks. at politiet skal slå seg til ro med at det var en mann fra pakistan fordi han ringer og vil ha penger? Da var den saken løst, liksom?

Anonymkode: 2095f...0f0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå som de har sikret dna av therese, kan de ikke analysere opphavet?

Ja, de må vel vite det sikkert nå? Irriterende at de ikke sa noe om det i dokumentaren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan skal man vite hva som er den beste løsningen uten bevis? Tenker at det ikke holder å ha en "god nok" løsning - det er jo hele Quick-spetakkelet et eksempel på.

Mener du f.eks. at politiet skal slå seg til ro med at det var en mann fra pakistan fordi han ringer og vil ha penger? Da var den saken løst, liksom?

Nei, men det burde jo vært undersøkt grundig. Kan jo faktisk være at han sitter på noe info. Bevis som fellende bevis i en straffesak får man nok aldri nå 32 år senere uansett hvis hun er drept.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2020 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Synes trekkene til Therese er mørkere, mer markante. Hun ser mer ut som hun er 100% spansk og ikke blandet. Føler at mange arabiske land arver videre sterke trekk. Har møtt flere barn blandet av pakistanere og nordmenn og alle har arvet mye av de sterke trekkene til den pakistanske parten. Litt vanskelig å forklare men du ser det på ansikts form, øyenbryn og ikke minst hårfarge. Det ene bilde med de to jentene er overbehandlet. Du ser begge er kritt hvite noe som ikke stemmer når du ser Therese på klasse bildet feks. Hun er tydelig mørkere enn mange av hennes etnisk norske klasse kamerater. Jeg selv er ikke fra Norge men ett europeisk land. Jeg er like mørk som Jesus. Mens barna mine som er blandet med en norsk man har gitt lysebrunt hår på ene gutten min og mørke rødt hår på jenta mi. Så det er veldig tydelig at mine mørke gener har hatt noe effekt men ikke så mye som om jeg hadde vert fra feks ett arabisk land

Anonymkode: 978d2...bcd

Tja, ikke nødvendigvis. Jeg er fra nord-Afrika der man gjerne har veldig markante trekk, mitt barn er halvt norsk og har lysebrunt hår og lyse trekk. Det samme gjelder flere i familien min som er halvt norske, mange har fått svært lite av de sterke og langt markante trekkene man får hvis man er fra et nord-afrikansk land for eksempel.

Anonymkode: c9edc...f92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, ikke nødvendigvis. Jeg er fra nord-Afrika der man gjerne har veldig markante trekk, mitt barn er halvt norsk og har lysebrunt hår og lyse trekk. Det samme gjelder flere i familien min som er halvt norske, mange har fått svært lite av de sterke og langt markante trekkene man får hvis man er fra et nord-afrikansk land for eksempel.

Anonymkode: c9edc...f92

Halvt nord afrikanske blir lysere enn halvt pakistanske, kjenner flere av begge grupper og sistnevnte er helt lik Therese. Er selv halvt nord afrikansk og noen tror til og med jeg er helt norsk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2020 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Hun sa jo i dokumentaren at hun til politiet hadde oppgitt både pakistaneren og spanjolen som mulige..

Anonymkode: 76977...220

Ja jeg vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt viktigheten av at de har funnet DNAet til Therese, ville de ikke like godt kunne klart å identifisere henne ved morens DNA? Samme med det å legge det inn på en slektsside, ville det ikke vært nok å legge inn fra mora eller søsken? 

Anonymkode: 6aca1...177

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enkelt og greit så tror jeg ikke faren til Therese er spanjol. Det er svært få etniske spanske som er så mørke som det Therese var, og hun hadde norsk mor.. Tipper det er pakistaneren som er faren. Men jeg tror egentlig det har lite med saken å gjøre. Og politiet har heller ikke troen på det sporet. Jeg tror at løsningen ligger lokalt. En mann hun har blitt kjent med og fått tillit til etc. Ellers kan det ha vært en ulykke? At hun ble påkjørt eller noe sånn rart, og gjerningsmannen reagerte med panikk? Løsningen tror jeg uansett ligger på Fjell.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt rundt på Reddit blant annet om dette tema. Der var det flere som mente at de hadde hatt lignende saker i forskjellige land. Flere mente at gjerningsmannen hadde «groomet» henne over tid. Det vil si fått henne til å stole på han litt penger her og litt penger der. Kjøp med en til meg så for du en ekstra osv. ikke si dette videre til a mor for dette er vår lille hemmelighet osv. Grunnen til at jeg er tilbøyelig til å tro dette er fordi jeg tror at flere av de foreldrene pynter på sannheten i dokumentaren. 

Jeg og mannen min er vokst opp på samme tid. Han i Drammen jeg i Oslo. Vi begge bodde i blokk a la Therese. I dokumentaren sier mor og de andre voksne at hun alltid kikket over verandaen og fulgte med på hvor hun gikk osv. Dette er ren løgn. På den tiden så hadde en 9 åring ganske så stor frihet. Vi begge (mannen og jeg) var mye ute og lekte. Vi var på lekeplassene med andre barna, i kiosken osv. regelen var å si ifra om vi dro. Våre foreldre passet ikke på oss som hauker. De stod på verandaen og ropte oss inn når det var middag. Dette gjaldt ALLE  de andre barna vi lekte sammen med også! Så der tror jeg mange pynter på historien om hvor godt de faktisk fulgte med på disse barna! 

Så min teori er som følgende:

Det regner Therese blir stående ute alene da mange barn løp hjem eller for å spørre om paraply. Mann i bil ser jente (som han jo har blitt «kjent» med fra før) snakker til henne og spør om hvorfor hun står der i regnet og at hun burde komme seg inn i den varme bilen. Lyst å handle litt godteri i kiosken? Ja sier jente og blir glad. Løper inn i bilen. Bilen kjører til skumle delen (parkeringen under) jente løper opp til kiosken med lomma full av penger. Kjøper masse og går ned igjen til kjeller for å gi mannen resten av pengene. Mannen sier jeg kjører deg hjem i dette forferdelige været... resten er historie.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, lillemy02 said:

Leste litt rundt på Reddit blant annet om dette tema. Der var det flere som mente at de hadde hatt lignende saker i forskjellige land. Flere mente at gjerningsmannen hadde «groomet» henne over tid. Det vil si fått henne til å stole på han litt penger her og litt penger der. Kjøp med en til meg så for du en ekstra osv. ikke si dette videre til a mor for dette er vår lille hemmelighet osv. Grunnen til at jeg er tilbøyelig til å tro dette er fordi jeg tror at flere av de foreldrene pynter på sannheten i dokumentaren. 

Jeg og mannen min er vokst opp på samme tid. Han i Drammen jeg i Oslo. Vi begge bodde i blokk a la Therese. I dokumentaren sier mor og de andre voksne at hun alltid kikket over verandaen og fulgte med på hvor hun gikk osv. Dette er ren løgn. På den tiden så hadde en 9 åring ganske så stor frihet. Vi begge (mannen og jeg) var mye ute og lekte. Vi var på lekeplassene med andre barna, i kiosken osv. regelen var å si ifra om vi dro. Våre foreldre passet ikke på oss som hauker. De stod på verandaen og ropte oss inn når det var middag. Dette gjaldt ALLE  de andre barna vi lekte sammen med også! Så der tror jeg mange pynter på historien om hvor godt de faktisk fulgte med på disse barna! 

Det regner Therese blir stående ute alene da mange barn løp hjem eller for å spørre om paraply. Mann i bil ser jente (som han jo har blitt «kjent» med fra før) snakker til henne og spør om hvorfor hun står der i regnet og at hun burde komme seg inn i den varme bilen. Lyst å handle litt godteri i kiosken? Ja sier jente og blir glad. Løper inn i bilen. Bilen kjører til skumle delen (parkeringen under) jente løper opp til kiosken med lomma full av penger. Kjøper masse og går ned igjen til kjeller for å gi mannen resten av pengene. Mannen sier jeg kjører deg hjem i dette forferdelige været... resten er historie.

Så vidt jeg forstod det dro vennene på butikken/kiosken for å kjøpe cola. Therese ville ikke bli med. Så hvorfor skulle hun da bli med en mann noen minutter senere for å dra på kiosken?

Anonymkode: 39c2a...fe3

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemy02 skrev:

Er da godt mulig denne moren gjorde noe annet enn din mor. Fordi noe var en norm betyr ikke det at ingen så etter hvor barna gikk 

Anonymkode: d4100...0e7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...