AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Vi skal få vaskehjelp fra neste uke. Hva gjør andre ifht verdisaker? Jeg har en del gull fra bestemor som jeg er veldig redd for, og vurderer gjemme. Noen gode tips til hvor jeg kan gjemme det for ei som kommer til å gå rundt i de fleste kriker og kroker? Må være litt lettvint så jeg kan enkelte legge bort og ta frem hver gang hun kommer. Vi bor i leilighet. Anonymkode: 034d0...bd6
newman01 Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Safe med nøkkel er ganske praktisk til verdisaker. Det hjelper også om vaskehjelpen er engasjert hvitt, for da vil vaskeselskapet ha forsikring på den ansatte og erstatte eventuelle ting som blir ødelagt eller stjålet. Man kan tilogmed anmelde uten å måtte bekymre seg for å få bøter for å engasjere svart arbeidshjelp. Man kan tilogmed sove godt om natta i visshet om at man ikke driver med lønnsdumping, ulovlig utnyttelse av andre, hindrer fagforeninger og ødelegger det lovlige markedet 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 4 minutter siden, Anciol skrev: Få dere en bankboks , det har vi De bankboksene er det veldig få banker som har nå. Bedre å investere i en liten brannsafe Anonymkode: 85168...13f
Million Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 4 minutter siden, Anciol skrev: Få dere en bankboks , det har vi Bankboks jaktet jeg på for 4-5 år siden, og overalt hvor jeg henvendte meg så sa de "Nei, det har vi avviklet" eller "Det leies ikke ut til nye kunder da vi faser det ut". Ingen hadde noen bankboks å leie bort, gitt. Regner med at de som har det enda, faser det ut ved at kunder som sier opp ikke erstattes med nye, så det blir færre og færre og til slutt ingen igjen.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Har ikke gjemt noe for vaskehjelpen vår. Vet jo hvem hun er og når hun er her så tenker det er lite sannsynlig at hun skal stjele noe. Nå har ikke vi sånne små verdisaker som gull/smykker osv da, det går mer i elektronikk og sånne ting, men hadde jeg hatt mye gull/sølv/cash så ville jeg vurdert en safe hjemme uavhengig av vaskehjelp. Foreldrene mine har en liten safe til sølvtøy, bunadssølv, dyre gullsmykker, viktige papirer og sånt noe som også er brannsikker Tenker skaffe meg noe liknende i fremtiden. Anonymkode: fc5b1...304
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Bør ha en safe hjemme uansett I tilfelle brann. Anonymkode: 3b4ab...ec0
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 22 minutter siden, newman01 skrev: Safe med nøkkel er ganske praktisk til verdisaker. Det hjelper også om vaskehjelpen er engasjert hvitt, for da vil vaskeselskapet ha forsikring på den ansatte og erstatte eventuelle ting som blir ødelagt eller stjålet. Man kan tilogmed anmelde uten å måtte bekymre seg for å få bøter for å engasjere svart arbeidshjelp. Man kan tilogmed sove godt om natta i visshet om at man ikke driver med lønnsdumping, ulovlig utnyttelse av andre, hindrer fagforeninger og ødelegger det lovlige markedet Ooookei Anonymkode: 56850...ee4
newman01 Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ooookei Anonymkode: 56850...ee4 Ja, det er viktig at også vaskehjelper har et skikkelig ansettelsesforhold og kan opparbeide seg trygderettigheter, sykelønn, pensjon og slike ting som følger med et arbeidsforhold. De er mennesker de også, på lik linje med bussjåfører 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 30 minutter siden, Anciol skrev: Få dere en bankboks , det har vi Det er jo ikke akkurat lettvint for ts å finne frem ved behov, da... Bare det å finne en bank som tilbyr noe sånt er vanskelig, og så skal man reise dit i banken åpsningstider hver gang man skal ha fatt i tingene..? Kjøp heller en hjemmesafe. Så kan tingene ligge fast der. Det er jo bare bal å drive å rydde verdisaker frem og tilbake hver gang vaskehjelpen skal komme. Anonymkode: e77f2...427 2
Pås Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Vi har aldri gjemt bort verdisakene våre for vaskehjelpen, og vi har mye... Jeg velger å stole på folk, det har så langt gått bra og vi har hatt vaskehjelp i over 20 år! 🙂
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Dette er hvitt da. Men et lite selskap med kun et par ansatte, så vet ikke helt hva slags forsikringer og sånn de har. ts Anonymkode: 034d0...bd6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 Ikke ha vaskehjelp hvis dere ikke stoler på folk. Hadde jeg jobbet for folk som ikke stolte på meg, så hadde jeg slutta på dagen!!! Anonymkode: 2c058...132
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå