Gå til innhold

Andre her som har giftet seg før dere flyttet sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller det bare noe veldig religiøse gjør?

Når man har vært kjærester i 2-3 år og delvis bodd sammen annenhver uke så kjenner man jo hverandre temmelig godt mener jeg? (Har barn annenhver uke og da sover vi ikke hos hverandre til vanlig, kun hvis vi skal noe spesielt i helgene eller i ferier.)

For meg er samboerskap mye mer midlertidig enn ekteskap (mye flere brudd som samboere enn gifte) og dersom jeg skal ta skrittet om å slå sammen familiene våre helt, så ønsker jeg at begge skal være så sikre som vi kan og da også være trygg på at vi kan gi hverandre et «ja».

Noen som deler den tanken?

Anonymkode: c4eb4...385

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente 3-4 år

Anonymkode: c4eb4...385

Skrevet

Hvis det føles rett, kjør på. Det forandrer i det store og det hele ingen verdens ting.

Anonymkode: 96949...9c1

Skrevet

Vi giftet oss før vi flyttet sammen, hadde samleie osv. Vi kjente ikke hverandre egentlig veldig godt. Men det fungerte fint 😊 

Anonymkode: 7b31a...232

Skrevet

Vi giftet oss før vi flyttet sammen, og det har fungert bra. Helt ærlig så var ekteskapet litt impulsivt, for egentlig var planen å kjøpe et oppussingsobjekt (Vi fikk det billig), pusse opp og flytte inn sammen. Så begynte vi å tenke praktisk og juridisk, og bestemte oss for et bryllup også.

Det er mange grunner til at vi valgte å gifte oss, ingen av dem religiøse. Vi elsket hverandre og hadde lyst til å leve sammen. Vi kjøpte og pusset opp bolig sammen, så vi var uansett knyttet sammen. Vi hadde noen eldre slektninger som ville bli veldig glade for å få komme i bryllupet vårt, og som ikke nødvendigvis ville kunne komme om vi ventet. Vi har veldig sterke mødre, som vi ønsket skulle samarbeide om noe før de ble bestemødre. Jeg hadde lyst på prinsessekjole, og han trengte ny dress. Skilsmisse finnes, så det ville bare bli en liten ekstra komplikasjon om det ikke fungerte. 

Vi så heller ingen gode grunner til å ikke gifte oss når vi uansett skulle flytte sammen etter mange år som kjærester. Vi hadde jo planlagt at det skulle gå bra med oss.

Anonymkode: 39556...3f8

Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi giftet oss før vi flyttet sammen, og det har fungert bra. Helt ærlig så var ekteskapet litt impulsivt, for egentlig var planen å kjøpe et oppussingsobjekt (Vi fikk det billig), pusse opp og flytte inn sammen. Så begynte vi å tenke praktisk og juridisk, og bestemte oss for et bryllup også.

Det er mange grunner til at vi valgte å gifte oss, ingen av dem religiøse. Vi elsket hverandre og hadde lyst til å leve sammen. Vi kjøpte og pusset opp bolig sammen, så vi var uansett knyttet sammen. Vi hadde noen eldre slektninger som ville bli veldig glade for å få komme i bryllupet vårt, og som ikke nødvendigvis ville kunne komme om vi ventet. Vi har veldig sterke mødre, som vi ønsket skulle samarbeide om noe før de ble bestemødre. Jeg hadde lyst på prinsessekjole, og han trengte ny dress. Skilsmisse finnes, så det ville bare bli en liten ekstra komplikasjon om det ikke fungerte. 

Vi så heller ingen gode grunner til å ikke gifte oss når vi uansett skulle flytte sammen etter mange år som kjærester. Vi hadde jo planlagt at det skulle gå bra med oss.

Anonymkode: 39556...3f8

Jeg kan lett like slik praktisk romantikk!👍🏻

Skrevet

Vi ventet også med både samleie og å flytte sammen til vi giftet oss. Det handlet også om å være så sikre vi kunne bli før vi flyttet sammen - som TS skriver. For meg var det veldig viktig å vite at vi begge ønsket å satse fullt ut. (Jeg er kristen, men tror egentlig ikke det hadde så mye med saken å gjøre. Jeg ville bare være sikker.) Å rushe inn i noe fordi man tror det er forventet, tror jeg ikke er noe lurt.

Vi trodde også at vi kjente hverandre veldig godt da vi giftet oss (i dag ler jeg litt av akkurat det - det var _mye_ vi ikke visste!).

Jeg tror det er viktig at hvert par finner den måten som passer for dem uten at de trenger føle seg uglesett av andre. 💜

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge hadde dere kjent hverandre før dere giftet dere? 

Anonymkode: 1c1a5...a49

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal dere det ? 

Anonymkode: aaaea...f28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...