Gå til innhold

Hva gir man i julegave til en baby som har ALT?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bror og hans kone har fått barn etter å ha vært ufrivillig barnløse lenge. Barnet deres som blir 9 måneder rundt juletider har ALT. Gåstol, leketeppe, elektrisk vippestol, masse bite leker, rangler. Masse tøy, kona hans sa at de nesten ikke rekker å bruke tøyet før det blir for smått. Og de hadde per dags dato 9 (!) antrekk som enda hang i klesskapet med pris lappen på. Så tøy skulle vi hvert fall ikke kjøpe, sa de. De har i tillegg alt babyutstyret som finnes i verden, to barnevogner, matstol, to babysenger, stellebord, bæresele you name it. 

Så hva gir man i gave til ett sånt barn? Han mangler jo ingenting.  Vi har tenkt å bruke 500kr på gaven. 

Anonymkode: aac39...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøker, feks fine eventyrbøker, en julekule med navnet på kan være en fin gave. 

Anonymkode: dc873...7c0

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke vi så overflod av ting, men mener at baby (7 mnd til jul) har alt hn trenger. Vi ønsker oss penger til og sette i fond som barnet skal få tilgang til den dagen hn skal kjøpe bolig. Men min familie syns det er så kjedelig og vil heller gi masse leker som baby ikke trenger... 

Babyer skjønner ingenting av jul uansett så jeg ville ha gitt noe som kan komme godt med senere. Som det jeg nevnte over, medlemskap i BOB/OBOS. 

Anonymkode: fbf2d...0d6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medlemskap i noe som kan være relevant, som OBOS?

Anonymkode: 02fe3...d1e

Han er allerede medlem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En baby har vel ikke alt!?? KJøp litt som kan brukes når han er større da. Matboks til barnehage, en liten tursekk, turkopp i tre med navn f.eks

Anonymkode: 73400...8fa

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Min bror og hans kone har fått barn etter å ha vært ufrivillig barnløse lenge. Barnet deres som blir 9 måneder rundt juletider har ALT. Gåstol, leketeppe, elektrisk vippestol, masse bite leker, rangler. Masse tøy, kona hans sa at de nesten ikke rekker å bruke tøyet før det blir for smått. Og de hadde per dags dato 9 (!) antrekk som enda hang i klesskapet med pris lappen på. Så tøy skulle vi hvert fall ikke kjøpe, sa de. De har i tillegg alt babyutstyret som finnes i verden, to barnevogner, matstol, to babysenger, stellebord, bæresele you name it. 

Så hva gir man i gave til ett sånt barn? Han mangler jo ingenting.  Vi har tenkt å bruke 500kr på gaven. 

Enkelt og greit et gavekort. Da kan foreldrene finne ut selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodere en juletavle med en bamsenisse og navnet til barnet. 

Anonymkode: 73e46...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlige gaver som håndle/smekke/morgenkåpe med navn. Finnes også en nettside der du kan lage en personlig eventyrbok til barnet der du designer hvordan den ser ut og setter på navn

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreldrene forslag? For jeg tenker at penger på bok er den beste gaven i dette tilfellet; det kommer godt med senere. Eventuelt en veldedighetsgave av typen grav en brønn, gi ei geit, spons en lærer e.l. Har foreldrene noe de interesserer seg for?

Ungen er jo fortsatt i en alder hvor toppen av julekvelden er å få lov til å rive i filler innpakningspapiret og høre det knitre, så da blir det jo egentlig poengløst å stresskjøpe noe bare av plikt...

Anonymkode: 02fe3...d1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med penger eller bidrag til fond? Eller minnemynter fra det første året, sånt kan bli mye verdt senere. Fine bøker eller noe annet som du tror han kan bruke om noen år eller som kan øke i verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger! 

Dette barnet som har alt, kommer kanskje også alltid til å få alt - ergo blir kanskje ikke behovet for penger så stort i fremtiden.

Derfor hadde jeg gitt en billig leke/ bok, og satt penger på en egen konto i eget navn. Disse pengene ville jeg da gitt barnet når det blir voksent og vil se glede i ett større beløp. F.eks. til å kjøpe møbler til bolig, ta sertifikat e.l.

(Jeg hadde informert foreldrene, for å ikke virke kjip)

Anonymkode: 958a2...95f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker også at sparing er viktig, og kjempefint å begynne tidlig. Kjøp en fin juletrepynt som hen kan ha med seg videre i livet, og sett de 500kr inn på en sparekonto, kanskje har foreldrene allerede opprettet en gavekonto til dette formålet. Hvis ikke så er det jo lurt å foreslå det:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker og de må opprette en gavekonto/sparekonto til han, det mått jeg og for jeg hadde alt og folk rundt ble litt frustrert. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt får babyakebrett i julegave, det fra stiga er best ☺️ Han er ca 8 mnd til jul. Sånn avstøpningssett er koselig, for å ta avtrykk av hender/føtter. Ellers setter jeg alltid pris på å få klær i større str, det gjør ingenting om han får ulldress som ikke kan brukes før til neste vinter. 

Anonymkode: 77443...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min gutt får babyakebrett i julegave, det fra stiga er best ☺️ Han er ca 8 mnd til jul. Sånn avstøpningssett er koselig, for å ta avtrykk av hender/føtter. Ellers setter jeg alltid pris på å få klær i større str, det gjør ingenting om han får ulldress som ikke kan brukes før til neste vinter. 

Anonymkode: 77443...3a9

Han har det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg tenker og de må opprette en gavekonto/sparekonto til han, det mått jeg og for jeg hadde alt og folk rundt ble litt frustrert. 😄 

De har sparekonto til han, og den er det rikelig med penger på allerede 😅 Men ville gjerne gi han noe han kan pakke opp på juleaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Badbunny skrev:

Personlige gaver som håndle/smekke/morgenkåpe med navn. Finnes også en nettside der du kan lage en personlig eventyrbok til barnet der du designer hvordan den ser ut og setter på navn

Han har allerede håndkle, tåteflaske, badekåpe og smekker med navn på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...