Gå til innhold

Refugees welcome!

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 hours ago, GaiusMarius said:

Det er ikke fantasi nei, du kan jo lese PST sin rapport selv, det står med store bokstaver at høyreekstrem vold er en trussel sammen med islamistisk ekstremisme: https://www.pst.no/alle-artikler/trusselvurderinger/nasjonal-trusselvurdering-2020/

Sosialistiske/Venstreekstreme og trusselvurderingen av disse ligger under et eget punkt i rapporten, og regnes som usannsynlig at disse vil utgjøre noen trussel.

Du kan fortsette å benekte dette, men PST har fått med seg at høyreekstreme er en trussel.

Jeg kan ikke se at faktiske høyreekstreme er et problem i forhold til faktisk venstreekstremme og islamisme. 
Jeg hadde puttet opp linker og utdrag ifra offentlig dokument som var publisert på offentlige sider. Siden dette er slettet så kan jeg ikke vise dette. 

Kan du vise meg organisert høyre publikasjoner eller hjemmesider som oppfordrer til vold og truser, for dette finner jeg ikke. Jeg finner venstre publikasjoner som gjør dette, blant annet tjen folket og antifa. Det enste jeg finner ellers er enkelt tilfeller av "høyre" personer som har utført terror aksjoner på høyre siden, men det er ikke relevant for diskusjon.     

Det sagt jeg anser at du ensidig på hva du leser av nyheter og av kilder. Dette er ikke bra.    

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drapet i Evje hvor en asylsøker med midlertidig opphold drepte en ung dame han hadde forhold og et lite barn med er nå anmeldt til Spesialenheten. Det viser seg at offeret har anmeldt ham for trusler uten at han ble ilagt besøksforbud og uten at politiet gjorde noe for å beskytte henne. Jeg håper de som behandlet anmeldelsen får streng fengselsstraff og får sparken. Det er til å spy av hvordan Norge behandler kvinner som anmelder en mann for trusler. Det er ingen beskyttelse for kvinnen. Det er alltid mannens rettigheter som står høyere. Det har vært flere saker hvor kvinner har vært drept fordi politiet ikke gjorde nok å beskytte dem. Kvalmende og til å spy av. I denne saken var det en asylsøker fra Afghanistan med midlertidig opphold. I andre saker har det vært lignende bakgrunn. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Fiskegrateng skrev:

Men hvis noen fra Somalia velger å reise til Norge, Norge er forpliktet til å vurdere om de har grunnlag for asyl. Hva skal man gjøre, sende dem med en gang til f.eks. Kenya? (et trygt naboland til Somalia).

Ja. Det er ulogisk at en fra Somalia skal reise hele veien til Norge gjennom mange trygge land for å søke asyl akkurat her. Det er ulogisk å søke asyl i et annet enn nabolandet til ditt land. Asyl-shopping foregår i stor skala mens venstrevridde klapper entusiastisk med hendene og roper ''det er ikke nok, vi vil ha mer!''

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Jeg kan ikke se at faktiske høyreekstreme er et problem i forhold til faktisk venstreekstremme og islamisme. 

Så de to terrorangrepene og det voksende høyreekstreme miljøet som PST også viser til er ikke nok bevis? Da handler det vel heller om benektelse fra din side.

Skrevet (endret)
På 3.11.2020 den 15.08, Clefable skrev:

Dette er fortsatt et veldig lavt tall. Vi har absolutt kapasitet til å ta inn flere. 

Ja, har vi egentlig det? Og når setter du grensen? Jeg har lyst til å sitere Sandelien her:

"Norge har siden 1990 akkumulert 238 281 personer som bor i landet og har fluktbakgrunn. Hver av disse representerer i gjennomsnitt en kostnadsbyrde på norske skattebetalere som beløper seg til ca. 19 millioner kroner i henhold til SSB. Kostnadene ligger i all hovedsak foran oss. Vi bærer byrden på avbetaling. Til sammen er forpliktelsene som vi har påtatt oss til å forsørge disse flyktningene i én generasjon et beløp på ca 4 500 milliarder kroner, eller omtrent halve oljefondet. På toppen av dette kommer den kulturelle uroen, norm- og verdikonfliktene og folks generelle opplevelse av å føle seg fremmedgjort i sitt eget land.

EU må tilbake til tegnebrettet. Den eneste avtalen som kan fungere fra vårt perspektiv i Nord-Europa er en avtale der vi samarbeider om å holde ytterligere byrder utenfor kontinentet. Kun det er i alle de samarbeidende landene sine interesser."

Vi snakker altså om astronomiske kostnader her. Dette er ikke gangbart i lengden, ett sted må grensa gå. I tillegg til kostnadene kommer de sosiokulturelle problemene på toppen, som bidrar til et mer splittet og polarisert samfunn. Gjengkriminaliteten øker, utenforskapet øker, samholdet (limet i nasjonen) minsker. Skal vi ta i mot fler flyktninger får vi i det minste løse opp i de problemene vi allerede har først. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 2
Skrevet
On 11/3/2020 at 7:52 PM, Drizzt said:

Ja. Det er ulogisk at en fra Somalia skal reise hele veien til Norge gjennom mange trygge land for å søke asyl akkurat her. Det er ulogisk å søke asyl i et annet enn nabolandet til ditt land. Asyl-shopping foregår i stor skala mens venstrevridde klapper entusiastisk med hendene og roper ''det er ikke nok, vi vil ha mer!''

Det er like ulogisk som at en som har kommet fra Somalia og fått opphold i Norge, beholder sitt norske statsborgerskap når han reiser tilbake til Somalia og blir statsminister der, mens asylsøkere derfra fortsetter å komme til Norge og får opphold.

Skrevet
On 10/31/2020 at 11:28 AM, Drizzt said:

Hvem ble terrorangrepet utført av? Kjenner du til hvordan han havnet i Frankrike?

Ser du virkelig ikke sammenhengen eller mener du at asylsøkere i Norge er helt forskjellige enn asylsøkere i andre europeiske land? At hit kommer bare gode, snille og lovlydige personer? 

Kanskje vedkommende en gang har fått med seg problemene vi fikk med kvoteflyktningen Mulla Krekar? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...