AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg har det trangt økonomisk og har tenkt å kjøpe julegaver for 500kr per barn, jeg har to barn som er 8 og 4 år. Er det greit? Jeg har tidligere brukt mellom 1000-1500kr per unge. Jeg har alltid spart barnetrygden til barna, og de har hver sin sparekonto. Vurderer nesten å ta en tusenlapp hver fra deres konto for å kjøpe bedre julegaver... hadde dere gjort det sistnevnte? Anonymkode: 221c7...1b1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Det bestemmer du da helt selv? Jeg ville aldri tatt av barnas sparepenger for å kjøpe gaver til dem, nei... Det er jo bare tullete, da har du ikke gitt dem noe, da, da har de betalt for gavene sine selv. Hva er galt med å gi for 500 kr? En fireåring og en åtteåring har null begrep om at denne varen koster bare så mye penger.. De driter i hva varen koster. Anonymkode: b27eb...ce7 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Kvaliteteten på gaven er viktigere enn prisen. Dersom du får noe de ønsker eller trenger til jul for de 500, så er det ikke vits å bruke sparepenger på en gave. Du kunne hatt det mindre trangt om du ikke hadde spart barnetrygden. Meningen med barnetrygden er ikke å spare den, men å bruke på barna. Misforstå meg rett, sparing er bra. Men ikke om det går ut over livskvaliteten. Anonymkode: 7361b...d1e 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 500 er da mye nok det. Trenger du mer, får du heller droppe å spare barnetrygden akkurat den måneden. Anonymkode: 4b3fe...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Såpass små som barna er nå, er det helt innafor å kjøpe noe til 500. For fireåringen er det i allefall ikke noe problem. Men jeg ville sett på finn.no, kanskje er det noen som selger en gammel playstation/spillkonsoll av eldre modell for en billig penge til åtteåringen? Ellers er kule akebrett f.eks. fine gaver som ikke koster skjorta. Vi har ofte kjøpt brukt elektronikk til barna på finn eller kjøp- og salg-grupper på facebook. I år blir det kattunge i julegave, som barna har ønsket seg i mange år, og da blir det ikke andre gaver fra oss foreldrene (men kattunge som skal chippes og vaksineres og etter hvert kastreres er jammen dyrt nok også.) Vent heller med å ta av sparekontoen til de blir eldre og forventer dyrere gaver, trenger mobiltelefon osv. Anonymkode: 1c4b5...42c 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Vi har det ikke trangt økonomisk, men det er slet ikke hvert år de får gaver for mer fra oss foreldre. Jeg pleier å pakke inn nyttige gaver de ville fått uansett, slik at mengden blir bra. Det er helt Ok å få klær når man får leker i tillegg. Samme gjør bestemor, hun gir gjerne barna ny dyne til jul (eller pengetilskudd til ny seng/pult/ski), så har hun en morsom pakke i tillegg med en bok, klistremerker, sjokolade og enn liten leke, og de blir så fornøyd. Jeg ville ikke hatt problemer med å ta fra sparekonto heller, hvis det gikk til noe dyrt og fint som de virkelig vil ha glede av. Men ikke bare til leker som er glemt om en måned. Anonymkode: e790a...0f5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg bruker ikke så mye selv om jeg ikke har trang økonomi engang. Ikke sparer jeg til barna heller. Anonymkode: e74c1...aae
AndreasBR Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg tenker at det behøver ikke koste 500 kroner engang. Kan de ikke få et valg om å få en billig gave nå, og heller en dyrere gave til neste bursdag? Husk, en gave kan også være sparing for de.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Om du har dårlig økonomi, så slutter du å spare barnetrygden til barna! Du trenger ikke be brukere på Kvinneguiden til å kvalitetssikre julepresangen til barna dine, du gir de det DU ønsker! Barn bryr seg ikke prislappen, de blir stort sett glade uansett. Anonymkode: 7c695...6ef 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Om man sparer barnetrygden så har man faktisk ikke spesielt dårlig råd. Er du enslig forsørger og sparer de 4000 du får i barnetrygd hver måned så har du i hvert fall ikke dårlig råd. Uavhengig av det, så er ikke 500 kroner lite i julegave. Anonymkode: 3b44d...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om man sparer barnetrygden så har man faktisk ikke spesielt dårlig råd. Er du enslig forsørger og sparer de 4000 du får i barnetrygd hver måned så har du i hvert fall ikke dårlig råd. Uavhengig av det, så er ikke 500 kroner lite i julegave. Anonymkode: 3b44d...fa3 4000? Hun har vel bare to barn. Hun får ikke 4000 i barnetrygd da. Anonymkode: e74c1...aae 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 500kr høres flott ut til den alderen. 1500kr høres for mye ut. Anonymkode: b8034...f51
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 500 er lite, men du kan ho kjøpe på tilbud feks Anonymkode: 51599...bc2
Gjest O.G. Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det trangt økonomisk og har tenkt å kjøpe julegaver for 500kr per barn, jeg har to barn som er 8 og 4 år. Er det greit? Jeg har tidligere brukt mellom 1000-1500kr per unge. Jeg har alltid spart barnetrygden til barna, og de har hver sin sparekonto. Vurderer nesten å ta en tusenlapp hver fra deres konto for å kjøpe bedre julegaver... hadde dere gjort det sistnevnte? Anonymkode: 221c7...1b1 Huh? Ikke gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå