AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Dere som inkluderer barna deres i veldedighet, når startet dere med det? Vi har en omsorgsfull gutt på snart 5 år, han er av natur veldig opptatt av at alle skal ha det bra, og ser virkelig personene han har rundt seg. Han tenker utrolig mye og særlig hvis noen ikke har det godt. Vi har noe her som heter omvendt julenisse vi bruker å gi julegaver til, og jeg vil gjerne involvere han i det nå, tenker julen er en fin tid til ettertanke, og tror han vil syntes det er utrolig stas, men hvor mye er det riktig å fortelle han om organisasjonen, og de som skal få gavene vi kjøper? Jeg vil gjerne at han skal få lære om at ikke alle har det like godt som han, og at vi må gjøre det vi kan for at flere kan få en litt bedre jul, men jeg er også redd for at det kan bli litt altoppslukende for han, og at han vil tenke og bekymre seg mye over det, samtidig tenker jeg også at han kan syntes det er veldig fint å få være med på. Hva ville dere sagt? Ville dere ventet med å involvere? Anonymkode: ecc13...335
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Her blir ungene involvert i det allerede på småbarnsavdelingen i bhg. Det er helt vanlig i de kommunale barnehagene i min kommune. Her deltar alle i "Forut" ifbm FN-dagen. Der lærer de om barna i Sierra Leone, og forholde de lever under. Så jeg ser ingen grunn til at en femåring ikke skal kunne lære seg om veldedighet. Både jeg og mannen gir fast til diverse organisasjoner, og småen som nå er 2,5, er ivrig på å bla gjennom kalendre og sånt vi får derfra, og så snakket vi litt om at isbjørnene holder på å dø ut, noen er blinde og trenger førerhund for de ser ikke, og mange barn i urbefolkningen i regnskogen har det ikke bra, osv. Man trenger ikke dra frem de verste historiene med at lille Xuaha så mamman og pappaen bli lemlestet og drept og må gå mange dager uten mat og bor i rennesteinen og sånt, da, men å lære at ikke alle barn har nok mat, ikke alle barn bor i et hus, osv, det tåler også de bittesmå helt fint å høre. Anonymkode: e5889...577 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Vente ville jeg ihvertfall ikke. Han er mer en stor nok. Og hvorfor skulle det bli altoppslukende for ham? Anonymkode: 5dad7...307
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Vi gir bort gamle klær til Akrive barn, eller UFF, og barna er med på å pakke i poser og er bevisste på handlingen. Det har vært flere arrangement på barnehagen, og nå på barneskolen er det mange innsamlingsaksjoner og ting som går til ulike veldedighetsformål. Tror dette er naturlig innarbeidet i barna i dagens samfunn. Anonymkode: e65f1...549
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi gir bort gamle klær til Akrive barn, eller UFF, og barna er med på å pakke i poser og er bevisste på handlingen. Det har vært flere arrangement på barnehagen, og nå på barneskolen er det mange innsamlingsaksjoner og ting som går til ulike veldedighetsformål. Tror dette er naturlig innarbeidet i barna i dagens samfunn. Anonymkode: e65f1...549 Jeg har aldri hørt at de har snakket så mye om slike ting i barnehagen, det er riktig nok en privat barnehage, men skulle ikke tro det hadde så mye å si. Anonymkode: ecc13...335
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vente ville jeg ihvertfall ikke. Han er mer en stor nok. Og hvorfor skulle det bli altoppslukende for ham? Anonymkode: 5dad7...307 Fordi han tenker veldig mye, og dersom noen han kjenner blir syke, får en skade eller liknende så tenker han utrolig mye på det, og bekymrer seg for hvordan de har det, og han glemmer ikke så lett, merker på hele han at han ikke har det helt bra, men det gjelder jo folk vi kjenner da, kan vel være det ikke stikker like dypt når det er personer vi ikke kjenner. Tror jeg skal gå litt forsiktig frem i starten å se hvordan han reagerer på det. Anonymkode: ecc13...335
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå