AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg får rett og slett ikke trykketrang når jeg føder. Har født to ganger. Er det flere som meg her? Det er forferdelig slitsomt, da jeg må presse ut babyen med ren vilje. Ingen hjelp fra kroppen å få.. Anonymkode: b7f78...da1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Har du brukt epidural, kanskje? Anonymkode: 041ac...ffe 3
Erosrose Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg hadde det også sånn med første. Helt naturlig fødsel uten smertestillende. Var grusomt å ikke kjenne noe trykke trang. Er gravis igjen nå, så blir spennede å se om situasjonen blir den samme🙉
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Jupp, skjedde meg sist. Null trykketrang med epidural. Når de tok den ut fordi jeg skulle ha HKS, så kom trykketrangen! Anonymkode: f9a7a...d5b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Jepp, har skjedd begge fødslene, jordmor har måtte fortalt meg at nå må jeg trykke osv. Anonymkode: ce378...4c7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du brukt epidural, kanskje? Anonymkode: 041ac...ffe Den ene gangen epidural og den andre gangen fikk jeg spinalbedøvelse. Men vi kom ingen vei uten, for riene var ikke sterke nok til å åpne opp for babyen. Med bedøvelse kunne jeg slappe litt av og det var også fremgang. tror ikke jeg greier en fødsel uten smertelindring denne gangen. så jeg må nesten velge mellom to vondter da...; uten smertestillende men langsom fødsel, eller føde med smertestillende men uten trykketrang. Vet ikke hva som er verst jeg. Anonymkode: b7f78...da1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den ene gangen epidural og den andre gangen fikk jeg spinalbedøvelse. Men vi kom ingen vei uten, for riene var ikke sterke nok til å åpne opp for babyen. Med bedøvelse kunne jeg slappe litt av og det var også fremgang. tror ikke jeg greier en fødsel uten smertelindring denne gangen. så jeg må nesten velge mellom to vondter da...; uten smertestillende men langsom fødsel, eller føde med smertestillende men uten trykketrang. Vet ikke hva som er verst jeg. Anonymkode: b7f78...da1 Begge deler har som bivirkning at det kan føre til at du ikke kjenner trykketrang 😕 Jeg ville prøvd uten så lenge som mulig. Må man, så må man, det er mange tilfeller hvor det er klart best for både mor og barn med epidural, men det går jo an å prøve så lenge som mulig først. Det var min strategi sist, og klarte meg gjennom uten epidural. (jeg var redd for epidural nettopp fordi jeg kjente så mange som ikke hadde følt trykketrang..) Anonymkode: 041ac...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge deler har som bivirkning at det kan føre til at du ikke kjenner trykketrang 😕 Jeg ville prøvd uten så lenge som mulig. Må man, så må man, det er mange tilfeller hvor det er klart best for både mor og barn med epidural, men det går jo an å prøve så lenge som mulig først. Det var min strategi sist, og klarte meg gjennom uten epidural. (jeg var redd for epidural nettopp fordi jeg kjente så mange som ikke hadde følt trykketrang..) Anonymkode: 041ac...ffe Ja jeg var ventet lenge begge gangene før jeg fikk smertelindring. Men problemet uten smertelindring at det tar så uutholdelig lang tid. Kan ligge i timesvis med forferdelige smerter mens det ikke åpner seg i det hele tatt. Det er så demotiverende:( føler jeg ikke greier å holde ut. Anonymkode: b7f78...da1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Hadde ikke trykketrang. Men det fungerte fint å presse når jm sa press og å stoppe og puste når jm sa pust. Tror jeg hadde stresset meg mer opp om jeg ikke hadde hatt kontroll over egen kropp og måtte presse uten å ville det. Anonymkode: 3e7ce...40e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Hadde ikke trykketrang. Presset når jeg fikk beskjed og måtte ha hjelp av vakuum. Anonymkode: e7ce2...3c2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg var ventet lenge begge gangene før jeg fikk smertelindring. Men problemet uten smertelindring at det tar så uutholdelig lang tid. Kan ligge i timesvis med forferdelige smerter mens det ikke åpner seg i det hele tatt. Det er så demotiverende:( føler jeg ikke greier å holde ut. Anonymkode: b7f78...da1 Hos meg stoppet de epiduralen da pressriene kom. Jordmor sa bare «Nå må barnet ut og da trenger jeg at du kjenner når du må presse.» Så jeg trodde det var vanlig jeg🙈 Etter de stoppa den så fikk jeg trykketrang ganske umiddelbart, men jeg vet ikke om det er sånn at det kan «henge i» etter de stopper den på noen også? Hvis ikke så er det jo en mulighet å be om det?☺️ Anonymkode: 71cf4...798
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg fikk ikke trykketrang i den fødselen jeg fikk epidural. De andre fødslene har vært for raske til smertelindring, og har da hatt sterke, gode pressrier. Anonymkode: 6cd43...a1d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos meg stoppet de epiduralen da pressriene kom. Jordmor sa bare «Nå må barnet ut og da trenger jeg at du kjenner når du må presse.» Så jeg trodde det var vanlig jeg🙈 Etter de stoppa den så fikk jeg trykketrang ganske umiddelbart, men jeg vet ikke om det er sånn at det kan «henge i» etter de stopper den på noen også? Hvis ikke så er det jo en mulighet å be om det?☺️ Anonymkode: 71cf4...798 Ja de skrudde av når jeg skulle presse. Men følte likevel ingen trang til å presse, slik som alle andre snakker om. Presset når jordmor ba meg om å gjøre det, men kjente ingen forskjell på riene i denne fasen og åpningsfasen:/ Anonymkode: b7f78...da1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg fikk heller ikke den skikkelige trykketrangen med de to første (ikke epidural), men på tredje fødsel fikk jeg det plutselig. Pressfasen gikk rask, men husker jeg ble litt "satt ut" av hvor voldsomt trykketrangen faktisk føltes. Anonymkode: f052a...757
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke trykketrang i den fødselen jeg fikk epidural. De andre fødslene har vært for raske til smertelindring, og har da hatt sterke, gode pressrier. Anonymkode: 6cd43...a1d Kanskje det er bedre med riestimulerende drypp enn epidural da, for meg..selv om det sikkert gjør mer vondt. Kan man be om å få det? Eller er det strenge krav, vet du noe om det? Anonymkode: b7f78...da1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #16 Skrevet 29. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke trykketrang. Presset når jeg fikk beskjed og måtte ha hjelp av vakuum. Anonymkode: e7ce2...3c2 Samme her. Anonymkode: c284f...9ed
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #17 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg fikk ikke trykketrang. Bare ekstremt vondt i rompehullet. Anonymkode: 6e19a...28a 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #18 Skrevet 29. oktober 2020 Samme her, ingen trykketrang. Ingen som trodde meg da jeg sa jeg måtte på do. Måtte faktisk på do 😄 (Hadde ikke epidural) Anonymkode: 32164...d6b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #19 Skrevet 29. oktober 2020 Den hadde ikke jeg heller, husker jeg syns det var utrolig rart, hadde full åpning i en time uten å føle at jeg må presse, til slutt måtte jeg bare gå i gang uten å kjenne på den velkjente trykketrangen alle snakker så mye om. Hadde epidural da, det ønsker jeg nok ikke neste gang av flere grunner. Men er åpen for alt, en fødsel er umulig å planlegge.. Anonymkode: 01668...3f4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg kjente ikke trykketrang første gang. Ut i fra hva jeg husker bare trykket og trykket jeg i ren desperasjon med unntak av da jordmoren ba meg vente. Andre gang hadde jeg derimot trykketrang hele den aktive fasen av fødselen i stedet. Anonymkode: 2e744...b91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå