Gå til innhold

Er restimulerende drypp VELDIG smertefullt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to fødsler bak meg, hvor begge føltes ganske langdryge og med lite fremgang. Siste gangen la de veneflon for å sette riestimulerende drypp men den endte med å falle ut fordi jeg var så urolog i senga pga smertene. Så det ble ikke noe drypp på meg. Tror de fant ut at det ikke var nødvendig likevel også. 

Men om tendensen skal gå denne veien, altså at fødslene skal gå tregere og tregere for hvert barn så vil de sikkert sette drypp denne gangen også (er 3.gangsfødende nå). Men kjenner jeg er redd for smertene det gir. Riene mine har begge gangene føltes uutholdelige, i tillegg til lite effektive, helt jævlig har det vært. Så kjenner jeg er redd for at et drypp bare skal gjøre riene enda verre. Mer effektive rier er såklart greit for meg, men tror ikke jeg takler mere smerte. 
Noen som har erfaringer med drypp?

Anonymkode: b35f1...d8e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring : Riestimulerende drypp er mye verre enn naturlige rier.

Anonymkode: a1828...de8

• Liker 2
Skrevet

Riene føles skarpere, på et vis. Men alternativet er jo verre. Ikke gå og tenk på dette nå. Alle fødsler er ulike, kanskje blir det ikke behov i det hele tatt. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring og. I tillegg til lite pause, riene kom og kom før forrige var slutt. Utrolig slitsomt.

De naturlige fødslene mine hadde jeg pauser mellom riene og rakk å slappe av bittelitt.

Skrevet

Har bare hatt en fødsel så har ikke noe å sammenligne med. Jeg fikk drypp og etterhvert stormrier. Det var meget smertefullt. Endte med en epidural etterhvert.

Jeg hadde som mål å ikke få epidural. Glad jeg tok den alikevel. 

Skrevet

Er nok veldig individuelt, jeg synes ikke riene ble vondere etter drypp :) 

Anonymkode: acb25...ec7

Skrevet

Merket ingen forskjell. 

Skrevet
8 minutter siden, KatteLatte skrev:

Riene føles skarpere, på et vis. Men alternativet er jo verre. Ikke gå og tenk på dette nå. Alle fødsler er ulike, kanskje blir det ikke behov i det hele tatt. 

Ts her: Neida men jeg føler jeg må forberede meg. Kan ikke gå rundt i god tro om at jeg takler alt og at et drypp bare er en piece of cake når det ikke er det. Vil jo høre sannheten og være dorberedt. 
Men selv om de ble skarpere som du sier, ble føde mer effektive? Gikk det fortere fremover? 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan verre? Mer smertefulle? 

Skrevet

Jeg kommer ikke skikkelig i gang av meg selv, så har hatt drypp på begge mine fødsler. Opplever dem som mye mer intense og vondere.. Men jeg hadde en god opplevlse med drypp ved siste fødsel, kontra med nr 1..Med nr 1 var dryppet på i 7 timer uten epidural, og når det var vaktskifte ble den nye jordmoren forbanna over at jeg hadde lagt så lenge i intense smerter. Måtte ha drypp med nr 2 også, men da brukte jeg bare en time så var han ute 😊

Anonymkode: 91d7d...653

Skrevet

Min personlige erfaring er at riene er smertefulle etter hvor effektive de er. Den fødselen jeg husker som mest smertefull er den som gikk raskest, uten riestimulerende drypp. 

Skrevet

Jeg syns ikke det var vondere med drypp. Første fødsel hadde jeg drypp i 6 timer. Riene var litt kortere enn vanlig og kom oftere, men de var effektive. 

Anonymkode: e9b8e...734

Skrevet

Jeg har kun en fødsel bak meg og den var med riestimulerende drypp. Jeg fikk beskjed fra jordmor at det var sterkt anbefalt at jeg fikk satt epidural tidlig fordi riene av dette dryppet kunne plutselig komme og være ekstremt vonde (det var også andre grunner som langvarig fødsel, veldig lite søvn den siste uken og 0 søvn de to døgnene før drypp - et sammensatt bilde med andre ord). Men de forberedte meg på at riene kunne bli voldsomme. Det tok flere timer før det skjedde noe da de selvfølgelig ikke setter den på full styrke med en gang men øker sakte opp. Men ja, plutselig smalt det. Fra 4 cm - 10 cm på ca en time. Det var heftig og veldig vondt. Riene før dette var vonde men fullt håndterbare (epidural var på med lav styrke, jeg ønsket og kjenne riene). 

Anonymkode: 9129b...e82

Skrevet

Var redd for at det skulle bli verre, men merket ingen forskjell 🤷🏼‍♀️

Skrevet

Riene mine ble både skarpere, mye vondere og MYE hyppigere med drypp. Det gikk fortere for min del da, men jeg hadde glatt tatt noen ekstra timer med mine naturlige rier og pauser mellom - enn drypp og stormrier som jeg fikk etter drypp.

Skrevet

Jeg synes ikke det var værre enn vanlige rier.

Anonymkode: 46a46...10b

Skrevet

Ble satt i gang sist med drypp, syntes det var en mye mer «behagelig» fødsel enn med førstemann :) 

Anonymkode: 0bef5...ec9

Skrevet

Har aldri hørt om at det skal være verre. Jeg fødte mitt første barn og hadde ekstremt vonde naturlige rier, fikk epidural så riestimulerende drypp, kjentes litt ut som kraftige mensensmerter. 

Anonymkode: 69d68...be8

Skrevet (endret)

Jeg har hatt én fødsel med, og to uten, riestimulerende drypp og jeg synes ikke det var noen forskjell på smertenivå. Har hatt stormrier med alle tre uansett. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om at det skal være verre. Jeg fødte mitt første barn og hadde ekstremt vonde naturlige rier, fikk epidural så riestimulerende drypp, kjentes litt ut som kraftige mensensmerter. 

Anonymkode: 69d68...be8

Men da hadde du jo epidural...

Anonymkode: 9fcf2...bee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...