Gå til innhold

Hvordan er det med snørr i barnehage nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snørr som eneste symptom, men nyoppstått. 

Anonymkode: adbd0...74d

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Blankt snørr og lett hoste er ok så lenge de er feberfri og fin allmennform. 

Endret av WhisperingWind
Skrevet
4 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Blankt snørr og lett hoste er ok så lenge de er feberfri og fin allmennform. 

Selv om det er nyoppstått?

ts

Gjest WhisperingWind
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er nyoppstått?

ts

Så lenge barnet er feberfri og i fin allmennform ja.

Skrevet

Du må sjekke med din kommune/barnehage. Her i kommunen er det greit. Mens i barnehagen til noen jeg kjenner i en annen barnehage er det ikke greit. 

Du skal ha fått retningslinjer som du kan sjekke med

Anonymkode: df662...090

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Så lenge barnet er feberfri og i fin allmennform ja.

Jeg har hatt 3-åringen hjemme i 3 dager nå, litt tett og snørrete, men i fin form. Snakket med bhg i går, da jeg var av samme oppfattelse som deg, men nå kunne jeg ikke levere før det var bedring🤷🏻‍♀️ 

Ts, tror du må høre hvordan det er i deres barnehage/kommune. Tror det er ulike rutiner nå, med tanke på smittetrykk i hver enkelt kommune. 

Anonymkode: f9eb8...b79

Skrevet

Vi får levere med hoste og snørr, vi ser an allmenntilstanden. Så det er ikke snørret som er avgjørende her, men tror barnehagene har litt forskjellige retningslinjer.

Anonymkode: 0a2e2...e0f

Skrevet

Jeg forstår ikke logikken med at barn kan komme med hoste og snørr, mens ansatte må være hjemme med det samme. 

Anonymkode: f703e...b30

• Liker 5
Skrevet

Nå har jeg ikke barn i bhg, men på skole. Og der er snørr ingen problem, hoste derimot, da nå barnet være hjemme. 

Anonymkode: ed2c5...f4f

Skrevet

Jeg ville holdt hjemme. Vi har nettopp hatt en runde med snørr i bhg der jeg jobber og jeg som ansatt ble smittet og må være hjemme og testes og ja... Med hoste SKAL de være hjemme til det avtar. Skjønner at det er kjipt å måtte være hjemme, men det er bedre å holde hjemme og stoppe det der, enn at både voksne og barn blir smittet og må holde seg hjemme... hvis alle de voksne blir forkjølet så er det ingen igjen til å være med barna. 

Anonymkode: f1937...cd4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke barn i bhg, men på skole. Og der er snørr ingen problem, hoste derimot, da nå barnet være hjemme. 

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville holdt hjemme. Vi har nettopp hatt en runde med snørr i bhg der jeg jobber og jeg som ansatt ble smittet og må være hjemme og testes og ja... Med hoste SKAL de være hjemme til det avtar. Skjønner at det er kjipt å måtte være hjemme, men det er bedre å holde hjemme og stoppe det der, enn at både voksne og barn blir smittet og må holde seg hjemme... hvis alle de voksne blir forkjølet så er det ingen igjen til å være med barna. 

Anonymkode: f1937...cd4

Jeg har barn i barnehagen som har hostet siden august, heldigvis får han komme selv med hoste 😄

Anonymkode: 0a2e2...e0f

• Liker 1
Skrevet

Mitt barn hoster (eneste symptom) og har gjort det i 3 uker nå. Ikke kraftig hoste altså. Hun får gå i barnehagen 

Anonymkode: 63db1...0ca

Skrevet

Der jeg jobber får barna være hvis snørr er eneste symptom, uansett farge eller tykkelse på snørret. Får de fler symptomer eller nedsatt allmenntilstand må de være hjemme. 

Anonymkode: 01c5e...2a2

Skrevet

Her får vi levere med hoste og snørr. Det er høst, mye værforandringer og hoste og snørr er derfor en del av hverdagen til barn. Skulle man holdt hjemme hver gang barnet begynner å hoste eller er litt snørrete, ville det blitt veldig mange dager hjemme, iallfall her i hus 😅 jeg ser an allmenntilstand, er den fin og hun er feberfri, sender jeg i barnehagen. Har hun veldig mye snørr og det attpåtil er grønt i fargen, ringer jeg barnehagen og forhører meg først. 

Anonymkode: f5a47...9d8

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om barn i bhg ikke kunne gått i bhg med lit snørr og hoste kunne man bare stengt ned bhg. Typisk for denne sesongen uten at barna er syk. 

Skrevet
1 time siden, WhisperingWind skrev:

Om barn i bhg ikke kunne gått i bhg med lit snørr og hoste kunne man bare stengt ned bhg. Typisk for denne sesongen uten at barna er syk. 

Ja det varer jo gjerne fra nå og frem til april/mai 😅

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det varer jo gjerne fra nå og frem til april/mai 😅

👀😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...