Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby 6 mnd har den siste måneden vært våken 1-2 timer midt på natten fra ca 02-04. Han er ikke lei seg, men babler og kaster smokken. Har nå kuttet nattmaten men våkner likevel. Tas ikke opp av sengen. Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette? 

Anonymkode: 66a37...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vente det ut, ikke gi for mye oppmerksomhet hvis ikke baby gråter, ikke skru på lys. Ellers så er det ikke uvanlig at babyer er våken på natta, og de endrer seg hele tiden. Så må bare vente det ut, plutselig snur det noen uker, før det kan snu igjen.. Man må rett og slett bare ta vare på de gode søvnperiodene.. Min var våken alt fra 10-15 ganger per natt i et år, hjalp stort når han fikk eget rom og vi sluttet med natteamming. Da var han bare våken 2-3 ganger. Så plutselig en dag sov han hele natta 😊 det er lys i tunnelen, man må bare være tålmodig 😅

Anonymkode: 93888...55f

• Liker 2
Skrevet

Så lange han bare babler og ikke er misfornøyd, ville jeg nok bare latt han ligge. Ikke ta han opp og begynn med å dulling og kos, for da kan det fort bli en vane, men la han bare ligge. Tilslutt så sovner han da av seg selv. Holder nok på en stund før det gir seg helt, men det vil ta en slutt det også. Hvis dere nettopp har kuttet nattmaten, så våkner han sikkert pga vane, så da må du bare få han inn i nye vaner. 

Anonymkode: fa914...576

• Liker 1
Skrevet

Babyer har sine perioder der de tuller på natta. Det beste du kan gjøre er å godta at det bare er slik akkurat nå, og så vil det sol regel gå over av seg selv. Høres ut som dere gjør alt riktig ved å ikke ta han opp, ettersom han er fornøyd. Jeg nattammet mye lenger enn 6 mnd, opplevde at det ikke utgjorde noe forskjell på om baby var våken på natt eller ikke.

Anonymkode: f63b8...74f

Skrevet

helt likt her! gjør ikke så mye med det, surfer litt på mobilen å gir tutt ved jevne mellomrom, så sovner hun tilslutt. holdt på i 1 1/2 mnd nå 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: eda0b...aa2

Skrevet

Vår våknet flere ganger om natta i flere måneder. Ikke så lenge som 1-2 timer, men en god stund. Hun var fornøyd - lå bare å pludra for seg selv og lekte med smokkene, så vi lot henne bare ligge uten å gå inn til henne. Etter en stund, sovnet hun bare igjen. (Vi flyttet henne over på eget rom da hun var 7 mnd.) Litt etter litt har oppvåkningene blitt kortere. Nå er det gjerne bare noen minutter eller under det til og med. Vi merker bare de som er før vi legger oss og når vi er oppe for å tisse eller noe, men jeg tipper hun har dem gjennom hele natta fortsatt.

Vi lar henne også ligge selv om hun gråter litt. Noen ganger er det bare et halvt minutt eller noe til hun finner en smokk og får den inn i munnen, og da vil det bare ødelegge søvnen hennes å gå inn til henne. Men begynner hun virkelig å gråte, så går vi selvfølgelig til henne, trøster og så legger henne igjen. Heldigvis er det sjelden (1-2 ganger i måneden).

Så mitt råd er som ei anna skrev over: så lenge han ikke gråter (masse), så bare la ham ligge og finne søvnen selv. Det er noe disse små må lære det også. 🥰

Skrevet

Helt vanlig. Du må bare vente til det går over 😛 

Anonymkode: f85ac...96f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...