AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Hei! Vi bor i et leilighetskompleks og har oppdaget at naboen i etasjen under oss stjeler fra fellesarealene og selger disse tingene på facebook. Åpenbart at denne naboen er en fattiglus, for alle mulige verdiløse ting blir lagt ut til høye priser. Naboen har blant annet knust et vindu i en innebygd hylle og tatt ut pyntegjenstandene som lå i hylla. Nå ser jeg de ligger ute til salgs på facebook. Bilder fra fellesareal forsøkes også solgt på facebook. Utrolig mye tjuvgods som forsøkes solgt. Jeg skal si ifra til huseier om dette, men hvordan burde jeg konfrontere naboen? Kjenner jeg blir så forbanna! 🤬 Anonymkode: da4fb...265
Chomsky89 Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvordan burde jeg konfrontere naboen? Hvorfor bør du konfrontere noen? Hva ønsker du å opnå med å si til personen at du vet at han/hun driver heleri? Endret 29. oktober 2020 av Chomsky89 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 14 minutter siden, Chomsky89 skrev: Hvorfor bør du konfrontere noen? Hva ønsker du å opnå med å si til personen at du vet at han/hun driver heleri? Jeg hadde vel kanskje håpt at personen ville legge tilbake tingene før vi sier ifra til huseier. TS Anonymkode: da4fb...265 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Ta en tlf til politiet å forhør deg med de. utrolig kjedelig med en sånn i nabolaget. Anonymkode: 4fb71...2df 9
Kokeshi Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Jeg tror ikke jeg hadde konfrontert naboen. Naboen vet utmerket godt hva h*n gjør, og det kan være greit å unngå at det blir ubehagelig for deg. Jeg hadde meldt i fra direkte til huseier. 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 Du går sammen med de andre leilighetene og anmelder saken. En ting er å selge noe som ser ut til å tydelig være kastet eller satt for gis bort, men ting i monter er innbrudd og tyveri. Vi har selv funnet møbler hensatt på bygget som har vært i god stand og har derme satt inn annonser på finn gratis eller til gibortpris for bryet. Akkurat det er det ikke noe galt med. Men stjeler man naboens blomsterpotter og busker for å selge dette da har man gått over streken. Anonymkode: 62165...109 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #8 Skrevet 6. november 2020 På 29.10.2020 den 1.46, AnonymBruker skrev: Jeg hadde vel kanskje håpt at personen ville legge tilbake tingene før vi sier ifra til huseier. TS Anonymkode: da4fb...265 Dersom du tenker gjøre dette: sett mobilen på opptak. Ta med deg en annen voksen av stor fysisk størrelse og form. Og møt naboen i åpent lende ute på gårdsplassen. Bor du alene eller med barn eller har den minste grunn til å tro naboen er farlig; se en annen vei. Politiet kan ikke beskytte deg, så ikke risiker helsa fordi noen stjeler nips. Anonymkode: 62e41...415 2
Gjest O.G. Skrevet 6. november 2020 #9 Skrevet 6. november 2020 På 29.10.2020 den 1.21, AnonymBruker skrev: Hei! Vi bor i et leilighetskompleks og har oppdaget at naboen i etasjen under oss stjeler fra fellesarealene og selger disse tingene på facebook. Åpenbart at denne naboen er en fattiglus, for alle mulige verdiløse ting blir lagt ut til høye priser. Naboen har blant annet knust et vindu i en innebygd hylle og tatt ut pyntegjenstandene som lå i hylla. Nå ser jeg de ligger ute til salgs på facebook. Bilder fra fellesareal forsøkes også solgt på facebook. Utrolig mye tjuvgods som forsøkes solgt. Jeg skal si ifra til huseier om dette, men hvordan burde jeg konfrontere naboen? Kjenner jeg blir så forbanna! 🤬 Anonymkode: da4fb...265 Ikke konfronter, meld bare til politiet. Det kan være mer her enn det du vet.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #10 Skrevet 6. november 2020 På 29.10.2020 den 1.31, Chomsky89 skrev: Hvorfor bør du konfrontere noen? Hva ønsker du å opnå med å si til personen at du vet at han/hun driver heleri? Heleri er å kjøpe tyvegods, ikke å selge det. Anonymkode: 2abfd...9c0 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #11 Skrevet 7. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Heleri er å kjøpe tyvegods, ikke å selge det. Anonymkode: 2abfd...9c0 «Heleri omfatter også å motta penger ved salg av eget tyvegods eller selv å håndtere slikt utbytte (selvvasking).» jusinfo.no Anonymkode: 44c62...bd2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå