AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Hei, meg og kjæresten har vært sammen i snart 3 år, samboere i litt over 1 år nå. En god og snill gutt, men litt yngre enn meg og det kan til tider merkes «godt». Har generelt et veldig fint forhold med våre krangler i ny og ned som alle andre par har, MEN, nå har det seg sånn at han har funnet seg en ny bestiss. Denne bestissen er altså en jente som har vært holdt på med en bekjent av oss. Så hun kom liksom inn i gjengen ila august og både meg og samboeren snakker mye med henne og har vært mye med henne både sammen og alene. Nå har hun ikke en greie med han bekjente av oss lengre, men siden hun er veldig grei henger vi selvsagt med hun. Hun er veldig ok jente, snill, sprudlende og oppegående! Har for så vidt ingenting negativt å si om henne, jeg føler meg trygg med at de snakker/henger sammen fordi jeg har «full oversikt». Han har tidligere hatt jentevenner og det har aldri vært noe problem. SÅ TIL PROBLEMET ! Han snakker om henne heeele tiden, at hun må vi bli så god venn med fordi vi klikker så godt i lag (alle 3). At hun er så snill og grei osv... Også påpeker han hvor like de er og hvor fine egenskaper hun har som jeg kunne lært av henne, men samtidig sier han at jeg er perfekt og hun vil aldri bli som meg fordi han ikke finner henne like attraktiv osv.. Dere forstår... Men han snakker mye om henne, delvis også for å få en reaksjon (sjalusi), fordi han liker at jeg bryr meg og viser det. Har snakket med han om det og det er en irritasjon for meg. Her for 2 uker tilbake når meg og hun var med hverandre alene så fikk jeg plutselig vite at han hadde ringt til henne og snakket i typ 2 timer mens jeg var med venninner av meg. Fikk et lite støkk i hjertet, ikke fordi jeg er redd for at det er utroskap, men syntes sånt er litt essensielt å dele med hverandre i et parforhold. Men når jeg konfronterte han med det så sier han at han liksom ikke gadd å skrive så mye på mld så det var bedre å ta det over tlf, noe som er forståelig. Men ja, føler meg som en sjalu og bitter kjæreste.. Samtidig har jeg god grunn fordi jeg har brent meg skikkelig på 2 andre gutter og dette vet han innmari godt. Han kysser meg foran henne og sier at de er så sykt friendzonet foran meg på fylla osv... Men alikavel, det er så mye snakk og fokus rundt henne at jeg har en innerst inne bitter følelse ovenfor henne , selvom hun er absolutt helt herlig og har aldri gjort meg noe vondt. Er det innafor, ville dere ha reagert på samme måte. Det er snakk om å ha kjent hverandre i 2 mnd liksom, og jeg poengterer at han må gjerne være litt kritisk fordi alle mennesker er ikke den de begir seg ut for å være. Help me, jeg vil ikke være en bitter bitch😬 Anonymkode: 1322a...c3c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Da trenger du vel bare å komme litt innom virkeligheten igjen, så slipper du kanskje å være så bitter over dette. Anonymkode: 41e82...cb6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da trenger du vel bare å komme litt innom virkeligheten igjen, så slipper du kanskje å være så bitter over dette. Anonymkode: 41e82...cb6 Virkeligheten ? Skjønte ikke den helt Anonymkode: 1322a...c3c 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Skjønner du reagerer TS. Høres jo to much ut og det er ikke mange som ikke hadde stusset på det. Bør jo ikke være noe, men naturlig at du blir litt sjalu og undrende. Kanskje se det an litt? Hvordan ting utvikler seg og si det til typen din om han fortsetter å fokusere altfor mye på henne? Anonymkode: b8e34...c8a 8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 Nemmen, hallo?! Han der høres jo sykt umoden ut!! Greit å ha felles venner, men det han driver med blir jo i meste laget. her handler det ikke noe om at du er sjalu eller vanskelig, men at han er respektløs og dum! Spør han en dag om han hadde syntes det var ok om DU hadde hatt like mye kontakt med en felles mannlig venn av dere to. Tviler på at kjæresten din hadde likt det. Du er altfor grei TS. Skal du ha et velfungerende fohold hvor partneren ikke blir utro så Å du sette foten ned iblant, og dette er blant annet et tilfelle hvor foten skal settes ned kraftig. Han er sammen med DEG og ikke henne. Du skal si til han at det ikke er greit lenger at de holder så mye kontakt sammen slik de gjør. Du får spør han også : Deg eller henne? Anonymkode: b16f9...722 14
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 At han har en jentevenn er jo greit. Men han tar jo ganske av synes jeg. Men det går sikkert over etterhvert, og dere henger jo også sammen alle tre. Du må jo nesten bare stole på han. Men det jeg reagerte mest på er det at han liker å gjøre det sjalu for å få en reaksjon, sånn oppførsel hadde jeg ikke orket. Hadde kjæresten min prøvd å gjøre meg usikker bare fordi han trengte bekreftelse så hadde ikke vi vært kjærester lenge. Anonymkode: 43cdf...54f 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Høres ut som fjortenåringer hele gjengen. Anonymkode: dae0f...d05 3
Milky Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Synes ikke dette er greit. Min kjæreste hadde aaaaldri fått lov til å være alene med en «jentevenn»... og det er fordi han ikke har noen jentevenner så hadde vært rimelig rart å plutselig få en jentevenn og henge alene sammen. Ikke greit!!!! Og hvis han hadde sammenlignet meg med andre jenter og sagt at jeg kunne ta til meg noen av hennes egenskaper hadde jeg droppet han på flekken 8
~white lady~ Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Reaksjonen din er helt normal TS. Og han høres umoden ut som ikke forstår at en sånn oppførsel ikke er greit ovenfor kjæresten. Det høres ut som han liker henne veldig godt, synes hun har mange gode sider og liker å prate med henne. Da er det helt naturlig at du blir usikker, selv om han påstår at det kun er vennskap. Det er nok bare vennskap nå, men det kan fort utvikle seg til noe mer. Ingen grunn til å være naiv her. Snakk med han om dette, hvordan du føler og hva du er redd for. Snakk om respekt for partner, og hvordan man må ta hensyn til hverandre for å ha et sunt forhold. Dette må han bare lære seg uansett, skal et forhold fungere i det lange løp. Merker du at det ikke når inn, eller han går i forsvar, kan det hende han allerede er på vei til å få følelser for henne, og det får du ikke gjort så mye med...men prøv å forebygge, hvis dette er han du vil satse på. 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Han er forelsket i henne. Anonymkode: 18b51...244 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Nei, det er ikke så rart. Jeg synes du virker som en fin kjæreste og å forsøke og gjøre kjærester sjalu med vilje er absolutt en no go for meg. Dette må dere ta en skikkelig prat om. Det sistnevnte er absolutt ikke greit og veldig barnslig, spesielt når han vet at du har brent deg. Ellers har jeg også snakket med min bestekompis på tlf i flere timer (og jeg har kjærest), så her skjønner jeg støkken, men synes du bør la det gå. Anonymkode: 30701...4fa 2
Nerine_ Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 32 minutter siden, Badbunny skrev: Synes ikke dette er greit. Min kjæreste hadde aaaaldri fått lov til å være alene med en «jentevenn»... og det er fordi han ikke har noen jentevenner så hadde vært rimelig rart å plutselig få en jentevenn og henge alene sammen. Ikke greit!!!! Og hvis han hadde sammenlignet meg med andre jenter og sagt at jeg kunne ta til meg noen av hennes egenskaper hadde jeg droppet han på flekken Så om man er i et forhold så kan man bare stifte nye bekjentskaper med samme kjønn? 1
Milky Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Så om man er i et forhold så kan man bare stifte nye bekjentskaper med samme kjønn? I mine øyne ja.. hvis en mann som aaaldri har hatt interesse for å være venn med jenter og aldri hatt en eneste jentevenn (som min mann), plutselig får seg en ny venninne så ringer bjellene. Ikke greit, med mindre det er en felles venn av begge og da er det selvfølgelig helt uaktuelt å henge med hun alene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 De fleste affærer starter akkurat slik, man blir veldig god venn med en felles venn av paret, så baller det på seg. Temmelig vanlig. Jeg ville nok snakket med ham om forholdet til deres felles veninne Anonymkode: 9f7e5...dfc 1
Nerine_ Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, Badbunny skrev: I mine øyne ja.. hvis en mann som aaaldri har hatt interesse for å være venn med jenter og aldri hatt en eneste jentevenn (som min mann), plutselig får seg en ny venninne så ringer bjellene. Ikke greit, med mindre det er en felles venn av begge og da er det selvfølgelig helt uaktuelt å henge med hun alene. Hvorfor? Er det helt utenkelig for deg at to mennesker av motsatt kjønn kan ha noe til felles, bortsett fra seksuell/følelsesmessige tiltrekning?
Milky Skrevet 29. oktober 2020 #16 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Hvorfor? Er det helt utenkelig for deg at to mennesker av motsatt kjønn kan ha noe til felles, bortsett fra seksuell/følelsesmessige tiltrekning? Vet egt ikke... føler bare det hadde blitt feil i mitt forhold. Hadde han hatt jentevenner fra før av ville de blitt en annen sak. Jeg var den eneste veninnen min mann hadde før vi ble sammen, også endre vi opp sammen. Det vennskapet ødela også forholdet mellom meg og min ex. Så etter min erfaring så kan vennskap med motsatt kjønn ødelegge for nåværende forhold. Uansett har mannen ingen behov for jentevenner, han ble venn med meg for å prøve seg. Han er en skikkelig boys boy, og henger bare med sin guttegjeng. Og ingen av hans venner har kvinnelige venner heller 1
Nerine_ Skrevet 29. oktober 2020 #17 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, Badbunny skrev: Vet egt ikke... føler bare det hadde blitt feil i mitt forhold. Hadde han hatt jentevenner fra før av ville de blitt en annen sak. Jeg var den eneste veninnen min mann hadde før vi ble sammen, også endre vi opp sammen. Det vennskapet ødela også forholdet mellom meg og min ex. Så etter min erfaring så kan vennskap med motsatt kjønn ødelegge for nåværende forhold. Uansett har mannen ingen behov for jentevenner, han ble venn med meg for å prøve seg. Han er en skikkelig boys boy, og henger bare med sin guttegjeng. Og ingen av hans venner har kvinnelige venner heller Men da var jo ikke du og mannen venner i utgangspunktet heller, om hans intensjon var å prøve seg fra dag en.
Milky Skrevet 29. oktober 2020 #18 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Men da var jo ikke du og mannen venner i utgangspunktet heller, om hans intensjon var å prøve seg fra dag en. Ja kanskje skjønner det du sier.. jeg var hvertfall bare venn med han i starten. Var ikke noe flørt eller noe før noen månder etter at vi ble kjent. Men vi var i samme vennegjeng og gjorde venne ting😂
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #19 Skrevet 29. oktober 2020 Neste er vel at han begynner å hinte og tulle med at dere skal ha trekant i fylla.. Det er en vanskelig situasjon, jeg føler med deg. Jeg hadde blitt veldig skeptisk, jeg har ingen problem med å kalle meg selv sjalu åpent og hva jeg synes blir bare for rart. Nå er jeg heldig og har en samboer som er 99% lik meg. Jeg har mange venner av det motsatte kjønn, og det har jeg alltid hatt, men det blir alltid mer naturlig at jeg ikke henger med boys alene på samme måte i forhold. Jeg tror heller ikke på at menn og kvinner kan ha ett 100% platonisk forhold til hverandre, for det vil alltid være en som ville ha ligget med den andre hvis de fikk sjansen. Trust me, I know it too well. Vi er en stor vennegjeng med begge kjønn og mange har ligget med hverandre om det har bydd seg, og alle er enige i den "problematikken", vi er fortsatt gode venner, men vi er da voksne og har nok selvinnsikt til å være realistiske. Det er ikke til å nekte at de har en god kjemi, sånn han prater om henne kunne han lett datet hun også. Jeg finner det respektløst å (over)komplimentere en annen kvinne foran sin kvinnelige partner, spesielt når han vet din historie. Selvfølgelig finner vi andre en vår partner attraktive, men jeg ser absolutt ingen god grunn til å vise det så åpenlyst. Det kan være sårende og ikke minst kan det skape en usikkerhet du ikke visste du hadde engang! Du sier han er ung, og da går tankene mine rett til at han tester grensene dine. Jeg har vært borti for mye tull til at jeg vet at der hadde jeg gått. Ingen mann skal gjøre meg utrygg når jeg i utgangspunktet er trygg på meg selv. Jeg hater drama og jeg hater når noen får meg til å tvile på meg selv. Jeg var en gang så forelska i en jævlig toxic fyr som stadig kommenterte hvor fine andre var og ditt og datt. Det skapte bare mer og mer usikkerhet hos meg selv som jeg aldri har hatt! Han måtte nevne så mange han hadde sett med store pupper hvor han måtte bare se på, han hadde sagt tidligere at den perfekte kroppen var store pupper ++. Jeg har medium og alltid fått fra både jenter og gutter at jeg har så perfekte pupper og aldri må røre de.. Likevel så begynte jeg å leke med tanken om silikon. Det ble jo helt kokko! Men altså sånn kan det gå. Er man forelska nok så blir man til man er ødelagt. Jeg ville tatt en prat om grenser og hvordan du føler, han skal selvfølgelig få svare for seg. Enten så finner dere ut av det på en fin måte, eller så spørs det om det er liv laga. For meg høres det ut som drama, og gudene vet hvor mange ganger jeg har hørt og lest om lignende situasjon som ender opp i utroskap, eller svikt på et vis. Bare vær forsiktig. Finn ut av hvordan du vil ha det og leve, er ikke vits i å være med noen som føler det stikk motsatte, vil alltid være en som ender opp som den gråtende og sårende. Anonymkode: f263a...af5 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 Hvordan folk fortsatt lar seg manipulere av usselige krek som dette som aldri har brydd seg om andre enn seg selv og ser ikke vits i å forstå andre er et mysterie for min del. Selvfølgelig går de etter de som er enklest å manipulere. Selvfølgelig gidder de ikke å gjøre det vanskeligere for seg selv ved å velge noen andre enn de enkleste målene. Hva er det som får folk til å fortsatt tro at sånne mennesker er vanlige mennesker man bør ha vanlige forventinger til? Anonymkode: 41e82...cb6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå