AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Min gutt har nettopp blitt barnehagebarn og nå lurer jeg på om dette er OK klær å bruke inne i barnehagen: https://www2.hm.com/no_no/productpage.0791589015.html https://www2.hm.com/no_no/productpage.0842333006.html Det er ikke for «shabby»? Dette er det han har brukt hjemme når vi er inne. Synes det er praktisk fordi det kan vaskes og slenges i tørketrommel. Ser at mange i vår barnehage leker i ullundertøy, men det er helt uaktuelt for vår som har svært sensitiv hud. Han tåler ingen typer ull direkte mot huden, reagerer til og med på merinoull. Anonymkode: 40146...4f3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #2 Skrevet 28. oktober 2020 Ser bra ut Anonymkode: ddf5d...d74 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #3 Skrevet 28. oktober 2020 Overhode ikke for shabby, men kanskje litt varmt? Nå som det begynner å bli kaldt, må de jo ha noe tett på kroppen, typisk body og strømpebukse. Og da kommer jo slike sett utenpå. Det vanligste er body og strømpebukse på de minste, noen ganger tøybukser og strømper. Anonymkode: 88566...a66 10
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #4 Skrevet 28. oktober 2020 Ta på akkurat det du vil! Så lenge det er helt, rent og i riktig størrelse,m, så er det ingen som bryr som om utseende/merke, el.l. Det viktigste er at det er behagelig for barnet Anonymkode: 9ee8c...408 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #5 Skrevet 28. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overhode ikke for shabby, men kanskje litt varmt? Nå som det begynner å bli kaldt, må de jo ha noe tett på kroppen, typisk body og strømpebukse. Og da kommer jo slike sett utenpå. Det vanligste er body og strømpebukse på de minste, noen ganger tøybukser og strømper. Anonymkode: 88566...a66 Vår bruker bare body og joggedress over der igjen. Eventuelt body og tynn stoffbukse. Anonymkode: 40146...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #7 Skrevet 28. oktober 2020 Tips : joha og reflex har ull med bambus/bomull inni - funker supert på vår med heftig atopisk eksem. Anonymkode: 850d4...536 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Her går tynne ullbukser i stykker etter 10 lek på gulvet, så de får han ikke bruke inne med mindre han har noe utenpå. Gjerne en løs jeans, joggebukse eller fleece - og ofte tar de ullbuksa av i farta når de går inn. Synes det er både dyrt og lite miljøvennlig å kjøpe nye ullbukser hele tiden! Anonymkode: 3d05c...2b4
asterix Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Minsta bruker bare ullbody og ullstrømpebukser inne i barnehagen. Hun er varm og barnehagen er varm, så de du viser ville bare blitt liggende i hylla for vår del. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 9 minutter siden, asterix skrev: Minsta bruker bare ullbody og ullstrømpebukser inne i barnehagen. Hun er varm og barnehagen er varm, så de du viser ville bare blitt liggende i hylla for vår del. Men det er jo ikke relevant , hi sitt barn tåler ikke ull Anonymkode: fa62d...122 7
cattleya Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Hvor gammelt er barnet? For en 1 åring tenker jeg det kan bli litt tykt og klumpete når han etterhvert får mellomlag og vinterdress over. Da ville jeg heller gått for klær med bambus inni og ull utenpå. 3
Gjest Chroma Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, cattleya skrev: Hvor gammelt er barnet? For en 1 åring tenker jeg det kan bli litt tykt og klumpete når han etterhvert får mellomlag og vinterdress over. Da ville jeg heller gått for klær med bambus inni og ull utenpå. Samme her.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 Viktig å huske på at barn med eksem ofte er varmere enn andre barn! Jeg har selv 3 barn med atopisk eksem, og ull med bambus/bomull inni er altfor varmt for dem! Har ikke opplevd at ull regulerer så godt for dem, så min opplevelse er at i aktiv lek så har de tom blitt fuktig av varme. Bomull mot huden har funket best her, og enten krinkelull fra Janus eller fleece som mellomlag under dress/regntøy på kaldere dager 😊 Anonymkode: 4df80...dc8
asterix Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke relevant , hi sitt barn tåler ikke ull Anonymkode: fa62d...122 Grunnen til at vår bruker ull er at hun er så varm at hun blir svett og klam med bomull. Flere av de andre barna mine brukte bare bomullsbody og "vanlig" strømpebukse. I de barnehagene mine har gått har det vært så varmt inne at det har vært nok.
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 Dess mindre ungen er dess mindre lag ville jeg hatt på inne da det fort blir mye og klumpete med utedress. Inne sprader de uansett ofte kun i ullundertøy/bambus/superundertøy.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #16 Skrevet 29. oktober 2020 Helt perfekt, mye sånne klær som brukes Anonymkode: fa62d...122
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #17 Skrevet 29. oktober 2020 Sett 1 er fint, men sett 2 er lag to som tas over undertøy når en skal ut. Fleece er for varmt til å løpe med inne i barnehagen. Anonymkode: b74cf...5c4 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #18 Skrevet 29. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett 1 er fint, men sett 2 er lag to som tas over undertøy når en skal ut. Fleece er for varmt til å løpe med inne i barnehagen. Anonymkode: b74cf...5c4 Enig i dette, fleece blir for varmt inne. Bomull er bra, du kan eventuelt bruke bare body og buksa, men ikke genseren. Anonymkode: b9fc7...c05 1
Elefantenistua Skrevet 29. oktober 2020 #19 Skrevet 29. oktober 2020 Ingenting i veien for det der I dette tilfellet bruker hun t-skjorte eller singlet under, og vanlig truse (hun er litt eldre enn din). Når de skal ut tar de på tykkere ull over så det ikke kommer borti huden. Likevel kan det være en fordel med noe litt mer tettsittende eller ikke fullt så klumpete, siden de skal ha noe mellomlag når de går ut. Den med fleece er mer et mellomlag, og her ville jeg kanskje enten hatt t-skjorte under, eller hatt tynnere genser og bruke fleece som mellomlag 😊 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Her går tynne ullbukser i stykker etter 10 lek på gulvet, så de får han ikke bruke inne med mindre han har noe utenpå. Gjerne en løs jeans, joggebukse eller fleece - og ofte tar de ullbuksa av i farta når de går inn. Synes det er både dyrt og lite miljøvennlig å kjøpe nye ullbukser hele tiden! Anonymkode: 3d05c...2b4 Min erfaring er at ull med bambus/bomull på innsiden holder seg litt bedre. Ellers så er det lov å reparere klær også, evt sy på noen lapper der det fort blir hull. Anonymkode: a8ee3...2ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå