AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #1 Skrevet 28. oktober 2020 Prøver å skrive et innlegg her for å se om noen har samme erfaring som meg. Jeg har fjernet deler av begge visdomstennene i underkjeven. Grunnen er at røttene på begge tennene var surret inn i nerver, og det var ikke aktuelt å fjerne roten. Kirurgen mente det kunne i verste tilfelle føre til nerveskade. Endte med at hun knuste kronen på begge tennene og fjernet det, for så å sy igjen. Problemet er at jeg i etterkant er veldig plaget med søkk, og det samler seg matrester som jeg må spyle ut med skyllesprøyte hver eneste kveld. Det er vanskelig å komme til på ene siden ettersom jeg gikk tilbake til kirurgen for å sy igjen for å unngå åpning, men der er fortsatt en liten åpning og matrester sniker seg inn. På andre siden opererte jeg nylig for en del uker siden, og jeg mistenker at jeg får samme problemstilling her. Noen som også har det slik? Hva gjorde kirurgen for å fikse dette søkket? Mistenker at det ikke vil gro ordentlig opp på grunn av roten som ligger igjen? Anonymkode: 2351a...48c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Det er vanlig med et «søkk» i lang tid etter å ha fjernet visdomstenner, også når hele tannen er tatt ut. Kirurgen har gjort en kjempegod vurdering hvis det er risiko for nerveskade, en dekoronering/koronektomi er en fin behandling. Ville ikke vært bekymret for søkket, det er vanlig. Hvis du opplever verk eller tiltagende smerter må du ta kontakt med tannlegen. Anonymkode: eda58...26b 2
Anonymmm321 Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Du kan bruke en sprøyte til å Skylle ut mat rester til alt er grodd. Kjøpes på apoteket.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Tar flere uker før slike søkk jevner seg ut. Anonymkode: 0548e...1b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå