Gå til innhold

Klarer ikke å bo i huset etter hans eventyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg og mannen min var separert en periode, og i denne perioden var han sammen med to andre damer. Han ble boende i vårt felles hus, og disse to - spesielt den siste, overnattet og til tider bodde i huset med han. 
Vi fant ut av våre problemer og er sammen igjen, alt er egentlig bra nå. Men fordi vi bor i et veldig sjeldent hus i skolekretsen som er stort men på en litt billigere tomt, så kan vi ikke flytte. Alternativet er en mindre leilighet. Derfor har jeg måttet flytte tilbake i huset han nå har delt med andre. Og det er så ekkelt!! Vi har malt soverommet, byttet seng osv, så jeg tenkte at det ville føles bedre med tiden. Men jeg sliter skikkelig med det, selv om det begynner å bli en stund siden nå. Er så ekkelt å skulle ha et «hjem» der så mye har skjedd. 
Noen råd? Hører helst fra dere som har opplevd lignende - jeg ville ikke selv ha tenkt at det var et problem før jeg sto i det selv. 

Anonymkode: 7549f...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det huset eller soverommet som er det største problemet? Hva om dere bytter soverom? 

Med tiden vil det kanskje bli lettere, men hvis ikke, så er jo alternativet å flytte. Da blir det kanskje noe mindre, men uten de tankene du nå sitter med. 

• Liker 1
Skrevet

Du skriver skolekretsen, har dere barn? 

Anonymkode: b7040...9dc

Skrevet

Er ikke huset sin feil, men mannens. Nissen følger med på lasset om dere flytter.

Anonymkode: 0c7f9...b1c

• Liker 20
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke huset sin feil, men mannens. Nissen følger med på lasset om dere flytter.

Spot on!

Anonymkode: 4c1da...32c

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen? Hva har han gjort galt? En separasjon er en enighet om samlivsbrudd, så hvorfor skal da den ene parten fortsatt ha noe å si i den andres videre kjærlighetsliv? TS skriver at denne kvinnen sov over og til tider bodde der. Da regner jeg med det er lagt utenom når evnt. felles barn har vært der. 
At det kan vekke vanskelige følelser kan man jo forstå, men å legge skylda på fyren for hvem han er sammen med etter samlivsbrudd og fraflytting er vel litt drøyt?

• Liker 5
Skrevet

Er det du som har skrevet alle trådene, eller er det fryktelig mange damer dette skjer med? Synes jeg ser det hele tiden; Vi flyttet fra hverandre, så hadde han sex med noen, og nå sliter jeg.

Hvis man ikke takler at mannen har noen andre mens man separeres, så må man jo rett og slett la være å separeres, eller la være å bli sammen igjen. 

Anonymkode: f2440...3fb

• Liker 4
Skrevet

Det virker som du, forståelig nok, vil at det skal fungere med mannen. At dere rasjonelt sett var separert og at han kunne gjøre hva han ville (så fremt dere ikke hadde avtalt noe annet)

Jeg tipper at hodet ditt ikke helt henger med enda, og at det derfor er enklere å legge skylden/frykten/misnøyen på huset og soverommet enn på mannen. For han er jo tilgitt og dere har funnet sammen igjen. Kan det være at ikke alt er bearbeidet fra din side? At det er noe igjen som spøker i bakhodet? Hvis du har mistet tilliten så tar det tid å reparere, både rasjonelt og følelsesmessig. Kanskje du innerst inne føler deg sviktet eller noe sånt. Prøv å ta tak i det som evt ligger bak. Huset er bare en ting. Soverommet er også bare et rom. Det er hva som har foregått der som plager deg.

Anonymkode: 16f5d...bc9

• Liker 2
Skrevet

Å komme sammen igjen er bare seigpining, du kommer aldri over hva han har drevet med i pausen, huset har ingenting med det å gjøre.

Anonymkode: c0eee...345

• Liker 4
Skrevet

Denne logikken forstår jeg ikke helt. Du har problemer med å bo i det huset, fordi han har hatt andre damer der. Hva med selve mannen? De har jo mest sannsynlig hatt sex. Vært overalt på mannen din. Det er jo han de har vært mest nær. 

Anonymkode: bc1eb...10f

• Liker 7
Skrevet

Hva synes barna om å bo i huset da? 

Anonymkode: b7040...9dc

Gjest Alterego666
Skrevet
På 28.10.2020 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Vi fant ut av våre problemer og er sammen igjen, alt er egentlig bra nå.

På 28.10.2020 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Og det er så ekkelt!! Vi har malt soverommet, byttet seng osv, så jeg tenkte at det ville føles bedre med tiden. Men jeg sliter skikkelig med det, selv om det begynner å bli en stund siden nå. Er så ekkelt å skulle ha et «hjem» der så mye har skjedd. 

Nei, dere har ikke ryddet opp i problemene. Rykk tilbake til start.

Skrevet

Herlighet for et hysteri. Dere var separert og de aller fleste har ligget med mer en enn person og LIKT å ligge med mer enn én person. Voks opp eller betal for psykolog: det er dyrt, men billigere enn et hus. Hvis jeg var din mann hadde jeg ærligtatt fått kalde føtter hvis noen hadde oppført seg så barnslig og irrasjonelt som dette her.

Anonymkode: d7136...544

• Liker 3
Skrevet

Dette er bare ditt eget problem.

Prøvd psykolog?

Anonymkode: c3f24...33d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...